اپل کدام ویژگی قدیمی را از آیفون 15 حذف می نماید؟ ، یک تغییر جالب در طراحی و عملکرد

به گزارش وبلاگ عکس 94، شنیده ها حاکی از این است که اپل در طراحی آیفون 15 پرو و پرومکس، Mute Switch مشهور خود را حذف و با یک دکمه اکشن چندکاره جایگزین نموده است.

اپل کدام ویژگی قدیمی را از آیفون 15 حذف می نماید؟ ، یک تغییر جالب در طراحی و عملکرد

به گزارش وبلاگ عکس 94 و به نقل از فون آرنا، تنها یک ماه تا تاریخ پیش بینی شده عرضه آیفون 15 فاصله داریم. گفته می گردد تغییر ظاهرا کوچکی در طراحی دارد که مستعد به راه انداختن موجی از تغییرات در تجربه کاربری در آینده است. ما البته در خصوص شایعه جایگزینی Mute Switch با دکمه اکشن چندکاره صحبت می کنیم.

طبق معمول، هر چیز تازهی که اپل در ابتدا در سری گوشی های تازه خود معرفی می نماید، تنها متعلق به مدل های Pro است، بنابراین احتمالا دکمه اکشن فقط در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به کار می رود. در ابتدا تصور می شد که دکمه های ولوم نیز دوباره طراحی می شوند و به جای دو کلید جداگانه، به یک دکمه تنظیم صدا تبدیل می شوند، اما آخرین اطلاعات نشان می دهد که حداقل سال جاری این اتفاق نمی افتد.

Mute Switch از سال 2007 که استیو جابز آیفون اولیه را معرفی کرد، وجود داشت. Mute Switch یکی از آن عناصر طراحی بود که آیفون را متمایز می کرد و سال هاست که بخشی از تجربه کاربر بوده است، بنابراین تعویض آن با یک دکمه مستلزم تغییری اساسی در نحوه تعامل کاربران با آیفون است.

اپل واچ اولترا را به خاطر دارید؟ خوب، این اولین (و تا به امروز تنها) دستگاه اپل بود که دکمه اکشن را دریافت کرد. دکمه روی اپل واچ اولترا قابل برنامه ریزی است، به این معنی که بسته به نحوه فشار دادن آن می توانید آن را به روش های مختلفی تنظیم کنید. انتظار می رود دکمه اکشن که گفته می گردد در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس وجود دارد، بسیار مشابه آن باشد. البته، کاربران همچنان می توانند از آن به عنوان راهی برای بی صدا کردن تلفن خود استفاده نمایند، اما می توان آن را برای داشتن قابلیت های دیگری مانند راه اندازی دوربین یا سیری نیز سفارشی کرد.

بیشتر بخوانید:

  • آیفون باتری گوشی شما را تقویت می نماید | آشنایی با ویژگی بهینه سازی شارژ باتری

با این حال، جالب تر این است که دکمه اکشن ممکن است بسته به برنامه ای که در حال حاضر استفاده می کنید، عملکرد خاصی داشته باشد. برای مثال، اگر برنامه دوربین را در نمای زنده باز نموده باشید، می تواند مانند دوربین های حرفه ای، به عنوان دکمه شاتر عمل کند. به طور خاص، طبق کد موجود در نسخه بتای iOS 17، اخیرا تعیین شده است که کاربران احتمالا بتوانند دکمه اکشن را تا نیمه فشار دهند تا سیستم فوکوس اتوماتیک فعال گردد و برای گرفتن عکس، آن را به طور کامل فشار دهند. فراتر از کنترل دوربین، سایر برنامه ها نیز با استفاده از این سخت افزار تازه کار می نمایند.

در نهایت، یک تغییر ظاهرا ناچیز از Mute Switch به دکمه اکشن، محافظت بهتر در برابر آب و گرد و غبار را در پی دارد. Mute Switch جایی برای تجمع گرد و غبار در طول زمان بود و بعلاوه فضای قابل توجهی را در طراحی آیفون اشغال می کرد. تعویض آن با یک دکمه هر دوی این مسائل را کاهش می دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اپل کدام ویژگی قدیمی را از آیفون 15 حذف می نماید؟ ، یک تغییر جالب در طراحی و عملکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل کدام ویژگی قدیمی را از آیفون 15 حذف می نماید؟ ، یک تغییر جالب در طراحی و عملکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید