به زودی؛ لپ تاپ هایی با نمایشگر سه بعدی و بدون عینک

به گزارش وبلاگ عکس 94، گجت نیوز نوشت: پنل OLED نو ایسوس طی نمایشگاه CES 2023 رسماً معرفی گردید. این نمایشگر Asus امکان مشاهده تصاویر سه بعدی بدون احتیاج به عینک را مهیا می نماید.

به زودی؛ لپ تاپ هایی با نمایشگر سه بعدی و بدون عینک

ایسر چند سال قبل لپ تاپی از سری Concept D را با نمایشگر 3 بعدی بدون احتیاج به عینک عرضه کرد و سپس این فناوری را به لپ تاپ های گیمینگ آورد. حالا ایسوس در پی آزمون و خطا با این فناوری می رود و به همین دلیل به تازگی طی نمایشگاه CES 2023 از پنلی سه بعدی با این قابلیت رونمایی کرد. این پنل OLED نو ایسوس در بعضی از لپ تاپ های آن که روی محتواسازن متمرکزند به کار گرفته خواهد شد.

ایسوس پنلی 3 بعدی با رزولوشن 3.2K و نرخ تازه سازی یا رفرش ریت 120 هرتز را معرفی نموده است که پیش تر در بعضی از محصولات دیگر آن استفاده شده بود. جهت نمایش تصاویر به شکل سه بعدی، لایه ای از لنزهای عدسی (Lenticular Lenses) در آن پیاده سازی شده است تا نور منتشر شده را برای چشم های مختلف منکسر کند. علاوه بر این، شرکت Asus روی قابلیت ردیابی چند بیننده کار می نماید.

نکته ای که نمایشگر نو ایسوس را از پنل های ایسر متمایز می نماید، بهره گیری از فناوری OLED به جای IPS است. به گفته ایسوس، پنل OLED با کنتراست بالا و سرعت بالای پاسخ دهی پیکسل، تداخل تصاویر و رد پیکسل ها پشت اشیاء متحرک را کاهش می دهد. در نهایت به صورت کلی خروجی واضح تری را در پی می آورد.

ایسوس برنامه دارد لپ تاپ های پروآرت استودیوبوک 16 و ویووبوک پرو 16X را در سه ماهه دوم سال 2023 با پنل OLED سه بعدی نو خود روانه بازار کند. به گفته این کمپانی تایوانی، نمایشگر 3 بعدی مذکور تا حدود 500 دلار به قیمت ویووبوک پرو 16X اضافه می نماید. نهایتاً باید گفت که ایسوس در CES 2023 مانیتور گیمینگ Asus ROG Swift با نرخ تازه سازی 540 هرتزی و یک کنترلر ایکس باکس با نمایشگر OLED را هم به نمایش گذاشته است.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "به زودی؛ لپ تاپ هایی با نمایشگر سه بعدی و بدون عینک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی؛ لپ تاپ هایی با نمایشگر سه بعدی و بدون عینک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید