تثبیت قیمت شیرینی در شب یلدا و تا انتها سال

به گزارش وبلاگ عکس 94، تهران (پانا) - رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی معرفی توانمندی های قنادان ایران از تاریخ 9 تا 12 آذر 1400 در مجموعه نمایشگاهی هتل المپیک اظهار کرد: قیمت شیرینی در شب یلدا و تا خاتمه سال افزایش نخواهد یافت.

تثبیت قیمت شیرینی در شب یلدا و تا انتها سال

علی بهرمند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران در نشستی خبری اظهار کرد: مجوز برگزاری سومین نمایشگاه توانمندی های قنادان با همکاری وزارت صمت و سایر دستگاه ها اجرا شده است و این نمایشگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی و با استقبال فعالان این صنف برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری تخصصی این نمایشگاه اضافه نمود: نمایشگاه در سه بخش تامین مواد اولیه مورد احتیاج صنف و صنعت، ماشین آلات و محصول نهایی برگزار می گردد و هدف از برگزاری آن تعامل و تبادل افکار میان فراورینمایندگان و توزیع نمایندگان است. در این نمایشگاه آخرین دستاوردها، نوآوری ها و تکنولوژی های به روز فراوری در معرض دید بازدیدنمایندگان و مشارکت نمایندگان قرار خواهد گرفت.

بهرمند از اختصاص 500 متر از فضای نمایشگاه به بحث آموزش در طول روزهای برگزاری این نمایشگاه اطلاع داد و مطرح نمود: نمایشگاه در مساحتی بالغ بر 4000 مترمربع و برپایی 50 غرفه برگزار خواهد شد.

وی مواد اولیه مورد احتیاج در صنعت قنادی را 170 قلم اعلام نمود و اضافه نمود: 80 درصد از این مواد وابسته به واردات است و اگر ارز 4200 تومانی حذف گردد و برنامه ای هم برای تامین مواد اولیه مورد احتیاج وجود نداشته باشد چاره ای جز افزایش قیمت شیرینی وجود نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران با اشاره به مشکل کنونی تامین روغن مورد احتیاج قنادی در بازار ، گفت: کارخانجات به جای آنکه روغن مورد احتیاج واحدهای قنادی را به صورت مستقیم به دست آنها برسانند با واسطه آن را در بازار توزیع می نمایند و این شرایط موجب شده است تا قیمت روغن مخصوص قنادی از 180 هزار تومان به بیش از 2 برابر افزایش یابد. در نامه های به اتاق های اصناف و وزارت صمت پیگیری هایی برای تامین روغن مورد احتیاج قنادی انجام شده که تا به امروز بی نتیجه بوده است.

وی اضافه نمود: این شرایط در برهه زمانی از سال گذشته نیز وجود داشت و روغن مورد احتیاج قنادی که احتیاج به مارگارین و مواد اولیه وارداتی دارد با کمبود و افزایش قیمت روبرو شد. گران شدن روغن و سایر مواد اولیه به معنای افزایش اجباری قیمت است اما واقعیت این است که قنادان علاقه ای به افزایش قیمت شیرینی ندارند چون به دلیل مسائل اقتصادی مردم تقاضای خرید آن کاهش یافته و افزایش قیمت بیشتر به معنای کاهش بیشتر تقاضا برای خرید آن خواهد بود.

بهرمند از راه اندازی تی وی قناد در فضای اینترنتی اطلاع داد و اضافه نمود: واحدهای قنادی در فضای مجازی فعال هستند و بخشی از فروش ها به صورت اینترنتی در حال اجرا است. در تی وی قناد هم متعلق به اتحادیه قنادان است پیشکسوتان این صنف تجربیات خود را مطرح خواهند کرد.

وی با اشاره به عدم برگزاری این نمایشگاه در سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: سومین نمایشگاه تخصصی معرفی توانمندی های قنادان ایران در حالی برگزار می گردد که شرایط شیوع بیماری کرونا به واسطه واکسیناسیون گسترده در ایران بهبود یافته و مجوزهای لازم برای برگزاری را دریافت نموده است.

وی توضیح داد: در این نمایشگاه تخصصی در سه گروه مواد اولیه، ماشین آلات قنادی و کافه قنادی و فراوریات و محصول نهایی از کل کشور در 4 هزار متر مربع از مجموعه نمایشگاهی هتل المپیک برگزار می گردد.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران اظهار کرد: نمایش آخرین دست آوردها به ویژه با حضور بهترین برندهای مواد اولیه صنف و صنعت قنادی و ایجاد بستری سالم برای رقابت فراورینمایندگان، از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران توضیح داد: طی 20 ماهی که از کرونا می گذرد بیش از 200 واحد صنفی (در تهران) تعطیل شده اند.

در ادامه این نشست، محمد عبدی ها، مشاور اتحادیه قنادان نیز اظهار کرد: قنادی شغلی اشتغال محور است و مفهوم ماشین آلات آنگونه که در صنوف دیگر وجود دارد نیست. با مهندسی معکوس 90 درصد ماشین الان مورد احتیاج این صنف در داخل کشور ساخته می گردد که بیشتر ماشین آلات کوچک و کارگاهی هستند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تثبیت قیمت شیرینی در شب یلدا و تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تثبیت قیمت شیرینی در شب یلدا و تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید