رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه: فروش کلیه از 200 تا 250 میلیون در شهرستان ها، کسی که کلیه اهدا می نماید احتمالاً میخواهد ماشین بخرد یا خانه رهن کند

به گزارش وبلاگ عکس 94، حسین بیگلری: کسی که کلیه اهدا می نماید احتمالاً میخواهد ماشین بخرد تا با آن بتواند کار کند یا خانه ای رهن و اجاره کند، برای همین با 80 میلیون تومان کلیه نمی دهد، لذا اهداکننده و اهدا گیرنده خودشان یکسری توافقاتی خارج از انجمن انجام می دهند و ما به آن ورود نمی کنیم.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه: فروش کلیه از 200 تا 250 میلیون در شهرستان ها، کسی که کلیه اهدا می نماید احتمالاً میخواهد ماشین بخرد یا خانه رهن کند

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه به خبرآنلاین می گوید: اهدا نماینده و اهدا گیرنده کلیه بیرون از ضوابط انجمن بین 200 تا 250 میلیون تومان برای اهدای کلیه توافق می نمایند.

به گزارش خبرآنلاین؛ یکی از عضوهای بدن که قابلیت اهدا از فرد زنده را دارد کلیه است، بیماران کلیوی هم که مراحل درمان آن ها به دیالیز کشیده شده تمایل دارند این عضو حیاتی را دریافت تا از مسائل دیالیز رها شوند، حالا فقط باقی می ماند که فرذ اهدا نماینده و اهدا گیرنده کلیه بتوانند یکدیگر را پیدا نمایند، این کار به عهده انجمن های حمایت از بیماران کلیوی در استان های مختلف است که کوشش می نماید شرایط اهدای کلیه را تسهیل کند.

درهمین باره حسین بیگلری، رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه به خبرآنلاین می گوید: کسانی که به ما مراجعه می نمایند به کلیه احتیاج دارند، ما اگر بتوانیم برای این افراد کلیه تهیه کنیم یاری بزرگی به بیمار و البته نظام بهداشت درمان کردیم، چراکه هم یک فرد نجات پیدا می نماید و هم این که از بار مالی روی دوش دولت کم می گردد، بیماران کلیوی هربار دیالیز که انجام می دهند، یک میلیون و دویست هزار تومان دولت سوبسید می دهد، و بیماران هیچ پولی پرداخت نمی نمایند.

او درباره افرادی که قصد دارند کلیه خود را اهدا نمایند بیان می نماید: یک تعداد از افراد که به ما مراجعه می نمایند اهدا نماینده کلیه هستند، این افراد به دلیل مسائل مالی می خواهند کلیه خود را اهدا نمایند، در بخشنامه ای که دولت ما داده است هرکس که بخواهد کلیه خود را اهدا کند علاوه بر رایگان بودن کلیه هزینه ها 80 میلیون تومان به عنوان پاداش می گیرد.

او در پاسخ به این پرسش که این 80 میلیون تومان را چه کسی پرداخت می نماید، می گوید: این پول از گیرنده کلیه دریافت می گردد.

سهم 40 میلیونی دولت در هدیه ایثار

با وجود این دولت هم طبق قوانین مبلغی را به عنوان هدیه ایثار به فرد اهدا نماینده پرداخت می نماید. بیگلری درباره مبلغ پرداختی دولت به خبرآنلاین می گوید: تا سال 1401 دولت هم به فرد اهدا نماینده کلیه یک میلیون تومان پاداش به عنوان هدیه ایثار می داد، با پیگیری هایی که انجام شد سهم دولت به 40 میلیون تومان افزایش یافت، ضمن اینکه این افراد از سربازی هم معاف می شوند، ما پیشنهاد دادیم و اگر موافقت نمایند اهدا نماینده ها در اولویت استخدام هم قرار بگیرند.

با وجود این همواره زمزمه های خرید و فروش کلیه بیرون از سازوکار انجمن ها مطرح بوده است، این که گفته می گردد فرد اهدا نماینده با فرد اهدا گیرنده علاوه بر مبالغی که به واسطه انجمن رد و بدل می شوند توافقی هم میان خودشان دارند. بیگلری در پاسخ به این ابهام می گوید: یکسری توافقات خارج از انجمن انجام می گردد، الان دیگر 80 میلیون تومان پولی محسوب نمی گردد، کسی که کلیه اهدا می نماید احتمالاً میخواهد ماشینی بخرد تا با آن بتواند کار کند یا خانه ای رهن و اجاره کند، برای همین با 80 میلیون تومان کلیه نمی دهد، لذا اهدانماینده و اهدا گیرنده خودشان یکسری توافقاتی خارج از انجمن انجام می دهند و ما به آن ورود نمی کنیم.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه درباره مبلغ توافقات خارج از انجمن میان فرد اهدا نماینده و اهدا گیرنده کلیه بیان می نماید: در شهری مثل کرمانشاه شنیده ام بین 200 تا 250 میلیون توافق می نمایند، اما قطعاً در شهرهای بزرگتر بیشتر است. ما دخالتی در قیمت ها نداریم، تعهد ما درباره آن 80 میلیون و 40 میلیون تومانی است که گفتم.

بیگلری در پاسخ به این پرسش که آیا سازوکار اهدای کلیه به نحوی است که فرد اهدا نماینده و اهدا گیرنده یکدیگر را می شناسند می گوید: بله این افراد برای انجام یکسری آزمایش ها و مشاوره ها یکدیگر را می شناسند.

منبع: عصر ایران

به "رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه: فروش کلیه از 200 تا 250 میلیون در شهرستان ها، کسی که کلیه اهدا می نماید احتمالاً میخواهد ماشین بخرد یا خانه رهن کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی کرمانشاه: فروش کلیه از 200 تا 250 میلیون در شهرستان ها، کسی که کلیه اهدا می نماید احتمالاً میخواهد ماشین بخرد یا خانه رهن کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید