راهنمای سفر ارزان به شمال؛ چطوری با کمترین هزینه شمال گردی کنیم؟

به گزارش وبلاگ عکس 94، مدت و تعداد مقاصد سفر، ارتباط معکوسی با هزینه های آن دارد. هرچه مسافرت شما خرج کمتری روی دستتان بگذارد، می توانید بیشتر به استان های مختلف سر بزنید، تجربه های بی نظیری کسب کنید و از جذابیت های وطن مان لذت ببرید. با این اوصاف، لیست راه چاره کاهش هزینه سفر به شمال حسابی برای شما مفید خواهند بود.

راهنمای سفر ارزان به شمال؛ چطوری با کمترین هزینه شمال گردی کنیم؟

وبلاگ عکس 94: در راهنمای سفر مقرون به صرفه به شمال، برای هرکدام از این سوالات یک پاسخ شسته رفته خواهیم داشت. اگر شما هم دلتان هوای شمال و آهنگ های شماعی زاده در طی مسیر را کرده، ادامه مطلب را از دست ندهید!

راهنمای سفر مقرون به صرفه به شمال؛ سفری درجه یک با کمترین هزینه!

نمی توان انکار کرد که مسافرت، به طور بالقوه کار پرهزینه ای است. از لحظه ای که از خانه بیرون می زنید تا زمانی که برای عشق و حال به سراغ جاذبه های طبیعی یا تاریخی می روید، باید به فکر خرج هریک از فعالیت هایتان باشید. شهرهای شمالی که سراسر جذابیت هستند و هرساله نه تنها از ایران که از تمام جهان، مهمانان بی شماری را می پذیرند.

مدت و تعداد مقاصد سفر، ارتباط معکوسی با هزینه های آن دارد. هرچه مسافرت شما خرج کمتری روی دستتان بگذارد، می توانید بیشتر به استان های مختلف سر بزنید، تجربه های بی نظیری کسب کنید و از جذابیت های وطن مان لذت ببرید. با این اوصاف، لیست راه حل کاهش هزینه سفر به شمال حسابی برای شما مفید خواهند بود. پس دیگر تعلل جایز نیست؛ بیایید باهم روش های مسافرت مقرون به صرفه به شمال را بررسی کنیم تا بتوانید با تصمیم گیری درست، مخارج سفرتان را حتی به نصف برسانید!

با کدام وسیله نقلیه سفر کنیم؟

دومین قدم در راهنمای سفر مقرون به صرفه به شمال، انتخاب یک وسیله نقلیه مناسب است. خوشبختانه امروزه جاده های آسفالته سرراست، خط آهن و حتی فرودگاه های متعدد کار را برای مسافران شهرهای شمالی آسان کرده اند. بسته به فاصله تان از مقصد، تصمیم بگیرید که کدام روش با هدف اصلی شما، یعنی سفر کم خرج به شمال ایران همخوانی دارد.

سفر به شمال با هواپیما، یک راه حل عالی کاهش هزینه سفر به شمال

در نگاه اول شاید هواپیما به عنوان راه حل کاهش هزینه سفر به شمال چندان معقول نیاید و با خودتان فکر کنید می دونی قیمت بلیط هواپیما چنده؟!. اما از سوی دیگر، در صورتی که شهر مبداء شما فاصله زیادی تا شهرهای شمالی داشته باشد، زمان و هزینه ای که برای سفر با سایر امکانات صرف خواهید کرد اگر بیشتر از هزینه یک بلیط هواپیما نشود، کمتر نخواهد شد.

سفر با قطار به شمال

راه اندازی خط راه آهن برای مسیرهای شمالی در طی سال های اخیر، مزیت بزرگی برای عاشقان جنگل های هیرکانی و ساحل گیسوم ایجاد کرده است. سفر با قطار، لطف و لذت خاص خودش را دارد و علاوه بر سرعت بالای طی مسیر، به شما اجازه می دهد زیبایی های طبیعت را هم به تماشا بنشینید.

سفر مالی به شمال با اتوبوس

نوبتی باشد، نوبت یار قدیمی مسافرت مقرون به صرفه به گیلان و سایر شهرهای شمالی است که همه ما حداقل یک بار تجربه سفر با آن را داریم! منظورمان اتوبوس است. امروزه که انواع اتوبوس های VIP و به خصوص اسکانیا وارد میدان شده اند، یک گزینه مقرون به صرفه و راحت برای سفرهای خانوادگی و دسته جمعی به شمال فراهم شده است.

سفر با ماشین شخصی به شمال

یکی از بهترین روش های مسافرت مقرون به صرفه به شمال همین الان در پارکینگ خانه شما نشسته است! سفر با ماشین شخصی، هزینه هایی مثل خرج خرید بلیط و تردد بین شهرستان ها در استان مقصد را برای شما کاهش می دهد. به علاوه، حریم شخصی شما صددرصد حفظ می شود و نیازی نیست نگران معذب شدن در حضور سایر مسافران، توقف های بین مسیر، تشویش بابت جابجایی وسایل و ناراحت بودن صندلی های وسایل نقلیه عمومی داشته باشید.

این راه حل کاهش هزینه سفر به شمال، برای مسافرانی یک راه حل عالی به شمار میرود که فاصله خیلی زیادی تا شهرهای مقصد نداشته باشند. برای مثال، اگر قصد داشته باشید از شهرهای جنوبی یا غربی با خودرو شخصی رهسپار شمال شوید این احتمال را درنظر بگیرید که ممکن است مبلغ زیادی فقط صرف سوختگیری های شما شود. اما برای استان های نزدیک به شمال کشور که حداکثر 8 ساعت فاصله داشته باشند، سفر با خودرو شخصی انتخاب معقولی خواهد بود.

چه زمانی راهی شمال شویم؟

یکی از نکته های خیلی مهم که خیلی از اوقات نادیده گرفته می شود، زمان مسافرت است. هنگامی که چندتا تعطیلی تپل به پست مان می خورد (به ویژه در تعطیلات سال نو)، خیلی از ما هیجان زده می شویم که به شمال برویم. همین هجوم مسافران باعث می شود علاوه بر سنگین شدن ترافیک، کاسب های محلی در استان های پربازدید هم فرصت را غنیمت بشمارند و هزینه هرچیزی که فکرش را بکنید، از هزینه هتل و غذاخوری ها تا خریدهای روزانه عادی، افزایش بدهند.

یکی از مؤثرترین ترفندها در راهنمای سفر مقرون به صرفه به شمال، به همین سادگی است: در زمانی که بیشترین مسافران راهی شمال می شوند، بی خیال سفر شوید. در زمان های دیگر چمدان و بساط کباب را بردارید و بزنید به جاده! تایم هایی از جمله پایان بهار و اوایل تابستان، پاییز و اواسط زمستان (به استثنای آخر اسفند که جاده های منتهی به شمال از شدت تردد مسافران نوروزی در آستانه انفجار قرار می گیرند) بهترین زمان برای سفر به شمال هستند.

کجا اقامت کنیم؟

بعد از اولین مرحله راهنمای سفر مقرون به صرفه به شمال، نوبت به یک تصمیم مهم دیگر یعنی انتخاب اقامتگاه می رسد. اگر در شمال دوست و خویشی دارید که بدون تعارف بتوانید نزد او اقامت داشته باشید، فبها. در بخش زیادی از هزینه سفر صرفه جویی خواهید کرد و از دیدار عزیزان هم لذت خواهید برد. حتی می توانید همراه همدیگر به بازدید و گردش از جاذبه های شمال بروید تا بیشترین بهره را از زمانی که در اختیار دارید ببرید!

گزینه بعدی یعنی اقامت در هتل، مهمانسرا یا اجاره ویلا. نگاهی که به لیست قیمت کرایه هر شب برای هر نفر بیندازید، با دامنه قیمتی وسیعی روبرو خواهید شد که از اتاق های لاکچری گرفته تا سوئیت های مالی و مقرون به صرفهقیمت را دربر می گیرد.

در این میان، بسکمک از هتل های مقرون به صرفه قیمت با سرویس درجه یک و قیمت کرایه متناسب آماده خدمات رسانی به مهمانان هستند.

اگر دسته جمعی با خانواده یا دوستان سفر می کنید، شاید اجاره ویلا با قیمت مناسب هم گزینه خوبی باشد. البته بازهم بایستی از یک فرد بومی آشنا به قلق اجاره دهنده های ویلا کمک بگیرید تا سرتان کلاه نرود و با یک ویلای بی کیفیت روبرو نشوید.

چی بخوریم؟

اگر به شمال بروید و خودتان را مهمان خوراکی های افسانه ای مانند کته کبایی با ماهی، باقلاقاتق، فسنجان و پته محلی، کال کباب و ترشی های اعلا نکنید، جداً لذت زندگی را از خود دریغ کرده اید! به قول معروف، یکی از بهترین روش ها برای شناخت مردم هر محل این است که از غذاهای بومی آنها بچشید. خبر خوب این است که شمالی های عزیز یکی از خوشمزه ترین منوهای غذایی در ایران را دارند. نه تنها روح تان را با طعم و عطرش تازه می کند، بلکه مزاج شما را در آب و هوای سرد شمال گرم نگه می دارد.

اگر می خواهید طبق راه حل کاهش هزینه سفر به شمال پیش بروید، بی خیال رستوران های لوکس و گرانقیمت شوید و از سرویس رستوران های بومی، غذاخوری های محلی و به خصوص تهیه غذاهای خانگی بهره ببرید. تجربه ثابت کرده است منوی خیلی از غذاخوری های ساده، بی آلایش و صمیمی بومی، با وجود مقرون به صرفه قیمت بودنش کیفیت فوق العاده ای دارد و تنوعی عالی از خوراکی های خطه شمال را تقدیم شما خواهد کرد.

اجاره ماشین، بهترین راه کاهش هزینه های سفر به شمال

حتی اگر بدون اطلاع دقیق از قیمت ها و سرانگشتی حساب کنید، خواهید دید که هزینه رفت و آمد داخل استانی در مدت سفرتان سر به فلک خواهد کشید. علاوه بر هزینه مسائل دیگری مانند دشواری دسترسی به امکانات ایاب و ذهاب در ساعت های شلوغ روز و اواخر شب، پر شدن ظرفیت، پذیرفته نشدن درخواست برای مدت طولانی و کمبود جا اشاره کرد.

اما زمانی که یک خودروی جادار، باکیفیت و شیک در اختیار داشته باشید که طی سفرتان به شمال همراه شما باشد، دیگر غمی از بابت تردد داخل شهری نخواهید داشت.

شرکت اجاره خودرو سپریس با لیست متنوعی ماشین ها گزینه اجاره خودرو گیلان و مازندران را پیش روی شما قرار داده است و تجربه یک سفر در کمال آسایش و اطمینان را برای شما فراهم می آورد. گزینه اجاره خودرو مازندران و گیلان آن هم بدون دردسرهای حقوقی و کاغذبازی های مرسوم یکی مزایای بزرگ سپریس نسبت به سایر شرکتهای رنت ماشین، ارائه خدمات متنوع و منعطف با هزینه مناسب و اینترنتی بودن فرایند عقد قرارداد اجاره خودروست. تنها در چند دقیقه و با چند کلیک، می توانید لیستی از ماشین های مالی، خارجی و لوکس را مشاهده کنید و برای اجاره هر کدام که عشقتان کشید درخواست بدهید.

یکی از رایج ترین تقاضاهای مسافران نوروزی و مهمانان سپریس برای اجاره خودرو نوروز به خصوص در گیلان و مازندران، رنت انواع ون است. این خودروهای دوست داشتنی و جادار، بهترین گزینه برای سفرهای خانوادگی و محبت آمیز هستند و فضای زیادی را برای آسایش شما و همراهان ارائه می دهند.

با اجاره خودرو در شمال، در تمام مدتی که از جذابیت های شمال کشور لذت می برید می توانید در کمال آزادی و راحتی از هر مسیری که دوست داشتید سفر کنید، تا پاسی از شب در کنار ساحل دریا کنار آتش بنشینید و خاطره بسازید.

سخن آخر

راهنمای سفر مقرون به صرفه به شمال، برای این است که به جای یک حفره بزرگ در جیب تان، خاطره ای ماندگار در فکر شما و عزیزانتان برجا بماند. در انتهای سفر هیچکس از شما نمی پرسد چقدر خرج کردید، بلکه نکته مهم ماجرا ارزش لبخندی است که با دیدار زیبایی های مادر طبیعت به لبان شما می آید.

امیدواریم با سفر مقرون به صرفه به شمال با کمترین هزینه، تجربه خوبی از مسافرت به استان های زیبای همسایه خزر داشته باشید.

منبع: توریسم آنلاین

به "راهنمای سفر ارزان به شمال؛ چطوری با کمترین هزینه شمال گردی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر ارزان به شمال؛ چطوری با کمترین هزینه شمال گردی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید