طوفان قدرتمند اردوگاه های پناهندگان روهینگیا را درنوردید

به گزارش وبلاگ عکس 94، طوفان موکا که روز یکشنبه به بنگلادش و میانمار هجوم آورد، باعث ریشه کن شدن درختان شد، موج های بزرگی در منطقه ها ساحلی ایجاد کرد و خانه های موقت مهاجران روهینگیا در اردوگاه های آوارگان را نیز از جا کند.

طوفان قدرتمند اردوگاه های پناهندگان روهینگیا را درنوردید

به گزارش وبلاگ عکس 94، بنا بر گزارش سازمان هواشناسی بنگلادش، این طوفان همراه با باد های شدیدی که با سرعت 195 کیلومتر در ساعت می وزند، در مسیر خود از شهر کاکس بازار بنگلادش، جایی که 1 میلیون پناهنده در آن زندگی می نمایند بعلاوه شهر سیتوه در میانمار عبور می نماید.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی از شهر های ساحلی که در مسیر این طوفان بودند، خیابان هایی خالی از سکنه را نشان می دهند که با عبور موکا که قدرتمندترین طوفان در بیش از 10 سال گذشته در خلیج بنگال محسوب می گردد مملو از سیلاب شده اند.

در اردوگاه آوارگان روهینگیا در شهر کیاکفیو واقع در استان راخین میانمار نیز باد خانه های سادۀ ساخته شده از برزنت و بامبو را با خود برده است.

محمد سید 28 ساله که ساکن کمپ پناهندگان نایاپارا در کاکس بازار است، می گوید: خانه های اردوگاه ما که از بامبو و برزنت ساخته شدند، می توانند حتی با باد های ضعیف تر نابود شوند. مدارس هم که به عنوان پناهگاه معین شدند، به مقدار کافی قوی نیستند که در برابر باد های چنین طوفانی مقاومت نمایند و ما می ترسیم.

مقامات بنگلادش ساخت خانه های سیمانی دائمی را برای آوارگان روهینگیا ممنوع نموده اند، زیرا می ترسند که این کار آن ها را تشویق کند که به جای بازگشت به میانمار (که در سال 2017 از آنجا فرار کردند) در همانجا ساکن شوند.

احتمال می رود طوفان موکا باعث ایجاد موج هایی به ارتفاع حدود 3.5 متر گردد و به همین علت یک روز پیش از این هزاران نفر از ساکنان سیتوه در حالی که وسایل شخصی و حیوانات خانگی خود را به همراه داشتند، به یاری ماشین ها و موتور های سه چرخه معروف به توک توک به مکان های مرتفع گریختند.

مقامات بنگلادش اعلام کردند که 190 هزار نفر را از شهر کاکس بازار و نزدیک به 100 هزار نفر از شهر بندری همسایۀ آن یعنی چیتاگونگ تخلیه نموده اند.

گفته می گردد که طوفان موکا قوی ترین طوفان پس از وقوع طوفان سیدر در نوامبر 2007 میلادی است که جنوب غربی بنگلادش را ویران کرد و بیش از 3000 کشته و چندین میلیارد دلار خسارت برجای گذاشت.

منبع: فرارو

به "طوفان قدرتمند اردوگاه های پناهندگان روهینگیا را درنوردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان قدرتمند اردوگاه های پناهندگان روهینگیا را درنوردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید