مشهورترین کانال های آبی در دنیا

به گزارش وبلاگ عکس 94، کانال های آبی

کانال های آبی در انواع و مقدار های مختلفی وجود دارند. کانال های آبی، راه هایی هستند که اقیانوس ها را به آب های کوچک در داخل شهرها متصل می کنند. این راه های آبی که در داخل شهر قرار گرفته اند اغلب افراد را به یاد شهر ونیز انداخته و در بسیاری از موارد شهرهای کانالی را با این شهر مقایسه می کنند. در حقیقت شهرهایی که در سراسر دنیا به خاطر کانال ها و راه های آبی خود شناخته می شوند تمایل دارند خود را به عنوان بخشی از ونیز دنیا معرفی کنند. باید توجه داشت که هرکدام از این شهرها جذابیت و تاریخ خود را داشته و قطعا ارزش بازدید کردن را دارد. پس با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این کانال های ابی بیشتر بدانیم.

مشهورترین کانال های آبی در دنیا

کانال آبی استکهلم | Stockholm Canals

شهر استکهلم در سوئد بر روی 14 جزیره قرار گرفته است و به نام ونیز شمال مشهور می باشد. از آنجا که ساخت و ساز در بسیاری از جزیره ها اجرا شده است بنابراین کانال ها و قایق ها را همه جا می توان دید. یکی از راه های بسیار خوبی که می توان برای کشف این کانال های آبی انجام داد این است که یک قایق اجاره نموده و یک ساعت را در بین این جزایر سپری کنید.

آلاپوژا | Alappuzha

یکی دیگر از مکان هایی که به ونیز شرق معروفیت دارد آلاپوژا می باشد که به آن آلپی (Alleppey) نیز گفته می گردد. اینجا یک مکان باستانی و زیبا در هند می باشد که کانال های آبی بسیاری در ان قرار گرفته اند. آلاپوژا به حوضه آبریز مشهور کرالا متصل بوده و بازتماشامایندگان می توانند برای کشف این حوضه آبریز یک قایق تفریحی را برای یک یا چند روز اجاره نمایند. مسابقه معروف قایق ماری (Snake Boat Race) که در آن تیم های پاروزن برای Nehru Trophy رقابت می نمایند نیز در این کانال های آبی برگزار می گردد.

کلونگ های بانکوک | بانکوک Klongs

کلونگ در تایلند به کانال های آبی گفته می گردد. از لحاظ تاریخی مردم در سراسر تایلند برای حمل و نقل و تجارت از این کانال های ابی یا همان کلونگ ها استفاده می نموده اند و نام مستعار ونیز شرق را در بانکوک به آن نسبت داده اند. امروزه بیشتر این کانال های آبی برای استفاده به عنوان خیابان پر شده است. اما شما هنوز هم می توانید نسخه جهانگردی از یک بازار شناور در کانال آبی Damnoen Saduak را در استان راتچابوری مشاهده نموده و یا به یاری یک قایق در مرکز بانکوک به وسیله کانال Saen Saeb از ترافیک شهر دوری کنید.

نان مدول | Nan Madol

نان مدول که به ونیز اقیانوس ارام نیز مشهور می باشد، از مجموعه ای از جزایر ساخته شده که در سواحل شرقی جزیره پونپی (Pohnpei) در میکرونزی واقع شده اند. ساخت و ساز در این جزایر احتمالا در قرن هشتم میلادی آغاز شده است اما معماری های متفاوت نان مدول در قرن های دوازدهم و سیزدهم اجرا شده است. این شهر به عنوان محلی برای انجام مراسم تشریفاتی و جشن ها و بعلاوه محل سیاسی سلسله Saudeleur در 400 سال پیش مورد استفاده قرار می گرفته است تا زمانی که شهر به طور کامل از بین رفته است.

کانال های سوژو | Suzhou Canals

سوژو در شرق چین و در پایین رودخانه یانگ تسه واقع شده و اغلب از آن به عنوان ونیز چین یاد می نمایند. سوژو شهری است که در قرن پنجم پیش از میلاد تاسیس شده و معروفیت آن به علت وجود آب راه های مجذوب کننده و معروف ان می باشد. در میان این کانال های ابی زیبا شما می توانید باغ های پیچیده و بعلاوه پل های سنگی تاریخی بسیاری را مشاهده نمایید. سوژو بعلاوه به علت نزدیکی به کانال ابی گراند به تجارت ابریشم نیز مشهور می باشد. کانال گراند یکی از بزرگترین راه های تجارت ابی در دنیا به شمار می رود.

کانال ابی پاناما | Panama Canal

77 کیلومتر کانالی که به وسیله بشر ساخته شد تغییرات بسیاری را در کشتی رانی و مسافرت ها ایجاد نمود. کانال آبی پاناما که به صورت یک نوار باریک در زمین های کشور پاناما ایجاد شد موجب شد تا اقیانوس های آرام و اطلس به یکدیگر متصل شوند. این کانال ابی در سال 1914 تکمیل شد و موجب شد تا کشتی ها با عبور از یک سری دروازه ها از اقیانوس اطلس به اقیانوس ارام حرکت نموده و دیگر نیازی نباشد تا راستا طولانی و خطرناک پیرامون آمریکای جنوبی را طی نمایند. امروزه این کانال آبی بسیار معروفیت یافته و سالانه بیش از 14 هزار کشتی از آن عبور می نمایند.

هوی ان | Hoi An

این مرکز ماهیگیری، روستایی و گردشگری در سواحل دریای جنوبی چین در کشور ویتنام قرار گرفته است. هوی ان از قرن شانزدهم میلادی به عنوان یک بندر بین المللی شناخته شده است. اگرچه که حمل و نقل های تجاری به صورت جدی از مدت ها قبل از آن به شهر دانانگ منتقل شده بودند. قلب این شهر هنوز قدیمی بوده و پر از پیچ و تاب های بسیار و بعلاوه مغازه های کوچک چینی می باشد. این کانال های آبی باریک که از بخشی از شهر عبور می نمایند به عنوان ونیز ویتنام نیز گاها نامیده می شوند.

کانال های بروگز | Canals of Bruges

بروگز یکی از برترین شهرهای قرون وسطایی بوده که در اروپا واقع شده و بعلاوه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بلژیک می باشد. به علت نوع کانال هایی که در این شهر وجود دارند اغلب به بروگز، ونیز شمال نیز گفته می گردد. در قرون وسطی رودخانه ری به شبکه ای از کانال های آبی تبدیل شده بود که باعث می شد تا تاجران محصولات خود را در بازارهایی که پر از فضاهای پر از آب است به فروش برسانند. امروزه قایق سواری در این کانال های آبی یک روش عالی برای تماشا زیبایی های بعضی از سایت های بروگز می باشد.

کانال های آمستردام | Canals of Amsterdam

دیگر ونیز شمال که به این نام شناخته می گردد آمستردام می باشد. این شهر در قرن هفدهم میلادی آغاز به ساخت و ساز بر روی کانال های آبی معروف خود نمود. قرن هفدهم دوران طلایی برای هلند به حساب می اید. سه کانال اصلی در این شهر قرار داشته که به نام های هرنگراچت (Herengracht) و پرینسنگراچت (Prinsengracht) و کیزرگراچت (Keizersgracht) شناخته می شوند. تمامی این کانال ها از یک آب راه به نام گراچتنگردل (grachtengordel) که به صورت یک کمربند متمرکز در اطراف شهر قرار گرفته منشا می گیرند. امروزه بیش از 100 کیلومتر کانال ابی و در حدود 1500 پل در این شهر وجود دارند که در کنار ان ها 1550 ساختمان برجسته قابل مشاهده می باشد.

کانال های آبی ونیز | Canals of Venice

ونیز به عنوان شهر آب نامیده می گردد. ونیز به عنوان جواهری در بین شهرهایی که در میان آب قرار گرفته اند شناخته شده است. قایق های کشیده رمانتیک و بعلاوه ساختمان های با معماری ایتالیایی که در امتداد کانال ها قرار گرفته اند یاری نموده تا ونیز بتواند این مقام را کسب نماید. در این شهر 150 کانال ابی وجود داشته که هر کدام یک کاراکتر یا شخصیت را برای خود دارند. ونیز در زمان غروب خورشید زیبایی خود را از دست داده و تعداد جهانگرد های این شهر از ساکنان ان بیشتر می گردد اما مجذوب کنندهیت های عاشقانه ان همچنان ادامه خواهد داشت. اگر سوار بر یکی از قایق های این شهر شدید که خیلی آهسته حرکت می کرد سعی کنید ارامش خود را حفظ نمایید زیرا هنوز هیچ خودرویی در ونیز وجود ندارد تا شما بتوانید تاکسی دیگری بگیرید.

یکی از زیبایی ها و مجذوب کنندهیت های شهرهایی که در کنار این کانال های آبی قرار گرفته اند این است که در کنار یک شهر جهانگردی شما می توانید از آرامشی که اب به این شهرها داده است استفاده نمایید.

منبع: www.touropia.com

منبع: الی گشت

به "مشهورترین کانال های آبی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین کانال های آبی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید