گجت پوشیدنی با فناوری خودران نابینایان را هدایت می نماید

به گزارش وبلاگ عکس 94 به نقل از نیواطلس، خودروهای خودران به طور معمول از دوربین هایی برای جلوگیری از برخورد با یکدیگر یا عابران پیاده استفاده می نمایند.

گجت پوشیدنی با فناوری خودران نابینایان را هدایت می نماید

استارت آپ سوئیسی این گجت پوشیدنی را ابداع نموده که روی شانه ها قرار می گیرد و به طور بی سیم به یک هدفون طرف ثالث متصل می گردد.

این شرکت توصیه می نماید کاربران از نوع هدفون هایی با قابلیت راهنمایی استخوانی (bone conduction) استفاده نمایند تا گوش های کاربران باز بماند و آنها بتوانند سروصدای محیط را بشنوند.

دو دوربین مادون سرخ 3 بعدی جلوی گجت ثبت شده که چشم اندازی 170 درجه ای از خیابان پیش روی کاربر فراهم می نماید. از سوی دیگر یک نرم افزار مجهز به هوش مصنوعی نیز در میکروپردازشگرهای دستگاه یکپارچه شده و قادر به شناسایی 10 نوع شی متحرک و ثابت در تصاویر ویدئویی است.

به این ترتیب سیستم با ردیابی جهت این اشیا یا کاربر خطر برخورد را معین می نماید. اگر پیش بینی گردد برخوردی در این زمینه رخ می دهد، از طریق سیگنال صوتی در هدفون ها به کاربر هشدار داده می گردد. به عنوان مثال اگر مانع در سمت چپ کاربر باشد، سیگنالی در گوش چپ او شنیده می گردد.

بعلاوه می توان از این گجت پوشیدنی برای جهتیابی مبتنی بر جی پی اس نیز استفاده کرد. سیگنال های مختلفی به کاربر نشان می دهند چگونه و در چه جهتی حرکت کند.

یک بار شارژ باتری لیتیوم یونی گجت 900 گرمی برای 6 ساعت استفاده کافی است. البته کاربر نابینا باید گجت را همراه عصای سفید استفاده کند و این ابزار جایگزین آن نمی گردد.

این شرکت هم اکنون تصمیم دارد با یاری داوطلبان نسخه فعلی گجت پوشیدنی را در دنیای واقعی آزمایش کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گجت پوشیدنی با فناوری خودران نابینایان را هدایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گجت پوشیدنی با فناوری خودران نابینایان را هدایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید