9 مکان ممنوعه که تنها از گوگل مپ می توانید آن ها را ببینید!

به گزارش وبلاگ عکس 94، کسانی که اهل سفر هستند همواره دوست دارند تمامی مناطقی که در کره زمین هست را ببینند. افرادی که مشتاق سفر هستند تمایل دارند از اماکن تاریخی و دیدنی گرفته تا مقاصد گردشگری عجیب و غریب را تماشا نمایند.

9 مکان ممنوعه که تنها از گوگل مپ می توانید آن ها را ببینید!

اما مکان های جذاب دیگری نیز در کره زمین هستند که خارج از دسترس ما قرار دارند. تعدادی از آن ها به طور کلی حضور توریست را ممنوع نموده اند، بازدید بعضی از آن ها توسط دولت ها ممنوع شده و بعضی دیگر به دلیل موقعیت دوری که دارند غیرقابل دسترس اند.

حالا که نمی توانید این مکان هارا به صورت حضوری ببینید با استفاده از تکنولوژی توانایی آن را دارید که این مکان ها را به صورت مجازی ببینید.

در اینجا 10 مکان عجیب برای بازدید به صورت مجازی را می بینید:

بایگانی های سری واتیکان

سفر به واتیکان می تواند یکی از هیجان انگیز ترین سفر های شما باشد. هنر های نمادین، معماری های باشکوه بسیار دیدنی هستند؛ اما برای کسی که به تاریخ و جامعه شناسی علاقه دارد، این سفر آغاز نشده باید تمام گردد. چون هیچ وقت نمی تواند به بایگانی های سری واتیکان دسترسی پیدا کند. این مکان یکی از قدیمی ترین کتابخانه های جهان و محل نگهداری کتاب های تاریخی است که افراد کمی اجازه دسترسی به این مکان را دارند؛ اما می توانید کنجکاوی خود درباره این مکان را با بازدید مجازی رفع کنید.

باغ بوهیمین

این مکان در کالیفرنیا واقع شده و در حدود 2700 هکتار مساحت دارد. این مکان توسط یک باشگاه خصوصی از سانفرانسیسکو به نام بوهیمین اداره می گردد. تابستان هر سال، این باشگاه کمپ های هفتگی را برای قدرتمند ترین مردان جهان، از سیاستمدار ها تا موسیقیدان ها برگزار می نماید. این مکان که به شدت تحت محافظت است در سال 1872 توسط گروهی از موزیسین ها، بازیگران و سیاستمدار ها تاسیس شد. باغ بوهیمین از عجیب ترین نقاطی است که می توانید به صورت مجازی ببینید.

غار لاکسو

غار لاکسو که در جنوب غربی فرانسه واقع شده در حدود 20 هزار سال قدمت دارد. نگاره های زیادی در این غار وجود دارد که برای قدمت و اندازه خود مشهور هستند. این نقاشی ها تصاویری بزرگ از حیوانات که بومی آن منطقه بوده اند را به تصویر کشیده است. این مکان در سال 1963 به روی عموم باز شد و هر روز توسط 1500 نفر مورد بازدید قرار می گرفت. بعد از آنکه کربن دی اکسید ناشی از تنفس بازدیدنمایندگان به این آثار آسیب زد، این مکان تعطیل شد. اکنون تنها می گردد این مکان را به صورت مجازی دید.

مژگوریه

مژگوریه شهری است که در کشور روسیه و در جمهوری باشقیرستان واقع شده. این شهر ورود هر بازدید نماینده ای حتی روسیه ای ها را نیز ممنوع نموده است. شایعات می گویند که اهالی این شهر روی پروژه ای مخفی در اطراف کوه یامانتاو کار می نمایند؛ اما با این همه می توانید به صورت مجازی به این منطقه نگاه بیندازید.

خزانه جهانی بذر سوالبارد

اگر جهان رو به نابودی رود، باید به کجا برویم؟ پاسخ این سوال در خزانه جهانی بذر سوالبارد پنهان شده است. این مکان در دریای شمال و در یکی از جزایر کشور نروژ واقع شده و بیش از 250 میلیون غلات در این مکان نگهداری می گردد. این مکان ساخته شده تا درصورتی که زمین رو به نابودی رفت از این غلات محافظت گردد. این مکان می تواند یکی از عجیب ترین نقاط روی زمین برای شما باشد.

جزیره مار ها

در جزیره ای در نزدیکی خلیج سائوپائولو که به جزیره مار مشهور است، بیشتر از 4 هزار مار زندگی می نماید. حضور در این مکان توسط نیرو دریایی بزریل ممنوع شده است. این جزیره 110 هکتاری محل زندگی یکی از زهر آلود ترین مار های جهان است که گفته می گردد با سم خود گوشت انسان را آب می نماید. فقط محققان و تیم های تحقیقاتی اجازه ورود به این مکان را دارند، اما می توان آن را به صورت مجازی دید.

سرتسی

این جزیره آتشفشانی که در جنوب ایسلند واقع شده از دید تمام جهان به دور است. هیچکس به این جزیره زیبا که در سال 1963 از طریق فوران آتشفشان تشکیل شد، دسترسی ندارد. از زمان به وجود آمدنش تنها گروهی از دانشمند ها پا به این جزیره گذاشته اند. جزیره ای که می توان رابطه گیاهان و حیوانات بدون دخالت انسان را مشاهده کرد.

جزیره سنتینل شمالی

این جزیره که از جزایر آندامان و نیکوبار است و در خلیج بنگال واقع شده، محل زندگی یکی از خطرناک ترین قبایل جهان است. تخمین زده شده که جمعیت این مکان 50 الی 400 نفر هستند که هیچگاه با تمدن مدرن در ارتباط نبوده اند و گفته می گردد 60 هزار سال از تمدن فعلی عقب هستند. هرکسی که کوشش نموده به این مکان برود از طریق تیر کمان سنگ کشته می گردد.

منطقه 51

این منطقه سری برای مراکز مخفی نظامی آمریکاست که در 83 مایلی شمال ایالات نوادا واقع شده است. گفته می گردد این مکان سطحی همانند ماه دارد. این مکان برای توسعه هواپیما ها و سیستم تسلیحاتی توسط ارتش ایالات متحده استفاده می گردد. این منطقه مرتب مورد آنالیز قرار می گیرد تا از نفوذ هر گونه عامل خارجی جلوگیری گردد. اگرچه نمی توان پیاده و حضوری به این مکان رفت، اما به صورت مجازی شانس دیدن این مکان را دارید.

باشگاه وبلاگ عکس 94

منبع: گردشبان

به "9 مکان ممنوعه که تنها از گوگل مپ می توانید آن ها را ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 مکان ممنوعه که تنها از گوگل مپ می توانید آن ها را ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید