شروع فعالیت اولین مدرسه اوتیسم در بیرجند

به گزارش وبلاگ عکس 94، بعد از مدت ها چشم انتظاری 30 دانش آموز اوتیسم می توانند برای ادامه تحصیل به مدرسه ای با استاندار های مناسب بروند.

شروع فعالیت اولین مدرسه اوتیسم در بیرجند

دنیای بچه ها اوتیسم دنیایی سیاه و سفید و پردردسر است و مهمترین مشکل بچه ها اوتیسم فراگیری علم و دانش در مکانی استاندارد است.

بعد از مدت های چشم انتظاری هم اکنون این مکان در خراسان جنوبی فراهم شده است و امروز اولین دانش آموزان به این مدرسه منتقل شده اند.

چاوشان مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت:مسائل مدرسه رفع شده است و آمادگی کافی برای برگزاری کلاس های درس را داریم و دانش آموزان می توانند از امروز در این مجموعه مستقر شوند.

وی اضافه کرد : این مدرسه ظرفیت پذیرش تمامی دانش آموزان اوتیسم را دارد اما فعلا 30 دانش آموز در آن تحصیل خواهند کرد.

اختلال اوتیستم یک اختلال عصبی رشدی است که بیشتر خود را در مهارت های اجتماعی ارتباطی نشان می دهد.

واکنش های ناگهانی و غیر منتظره ، خنده ها و شادی های، گریه ها و غم های بی علت، این ها فقط بخشی از رفتار های فرزند یک خانواده اوتیسمی است.

پای دردودل مادران دارای فرزند اوتیسم نشستیم تا از نزدیک شاهد واقعیت ماجرای زندگی آنان باشیم.

مادری گفت : فرزندم ظاهری طبیعی دارد ولی وقتی در یک جمع کار غیرطبیعی انجام میدهد همه به من نگاه می نمایند ، انگار من فرزندم را درست تربیت نکرده ام.

مادران از بار سنگین بیمارداری و مسائلشان برایمان گفتند.

مادری گفت : توانبخشی، کاردرمانی ، گفتاردرمانی برای بچه مبتلا به اوتیسم مانند اکسیژن می ماند و باید هر روز به بچه برسد اما هزینه های مربوط به این کلاس ها بالاست و از پس هزینه های آن برنمی آییم.

وی از مسئولین درخواست کرد تا شرایطی مهیا گردد و تخفیف ویژه ای برای بچه ها اوتیسمی در کلینیک های استان در نظر گرفته گردد.

مادر دیگری با گلایه از نبود فضای مناسب برای بچه های مبتلا به اوتیسم گفت : به ما توصیه می گردد که بچه هامان را زیاد در خانه نگه نداریم زیرا درونگرا شده و بیماری در آن ها شدیدتر می گردد.

وی اضافه کرد : اگر من بخواهم به این توصیه عمل کنم و ساعاتی از روز در خانه ام نباشم آیا فضایی برای این بچه ها درنظر گرفته شده تا ساعتی او را بیرون ببرم؟

از دیگر نگرانی والدین اوتیسم این بود که بعد از سن 18 سالگی مکانی مناسب وجود داشته باشد تا بچه های که سطح هوشی بالاتری دارند را برای حرفه آموزی و شغل آماده کند.

متأسفانه روزبه روز فاصله افراد دچار اختلال اوتیسم با جامعه افزایش می یابد، اما مراکزی در کشور که مؤسسان آن یا مادران دارای فرزند اوتیسم یا دلسوزانی که آستین همت را بالا زده اند و برای رشد و پرورش استعدادهای این طیف و در جهت بازگشت آنها به جامعه دست به کار شده اند.

در برداشتن قدم اول برای فراهم کردن محیط و امکانات مناسب آموزشی و بعلاوه برگزاری جلسه آموزشی برای خانواده ها می تواند نقش مهم خود را در مطلع سازی خانواده های این بچه ها ایفا نماید.

وبلاگ عکس 94 خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع فعالیت اولین مدرسه اوتیسم در بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت اولین مدرسه اوتیسم در بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید