آموزش راه اندازی کنترل والدین در ویندوز 11

به گزارش وبلاگ عکس 94، اگر فرزند کودک یا نوجوان شما از رایانه و اینترنت استفاده می کند، یکی از دغدغه های شما احتمالا دسترسی به محتوای نامناسب است. اینترنت به صورت دائمی در حال پخش تبلیغات و بعضا محتوایی است که برای همه سنین مناسب نیست. اگر شما هم در پی یک برنامه کنترل والدین ویندوز هستید، در اینجا راهکاری را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند تا بتوانید مرور ها و دسکتاپ فرزندتان را کنترل کنید.

آموزش راه اندازی کنترل والدین در ویندوز 11

برنامه Family در ویندوز 11 به والدین و سرپرستان کمک می کند تا هنگام استفاده از رایانه شخصی، بچه ها را ایمن نگه دارند، به خصوص اگر آن ها اغلب آنلاین هستند.

کنترل های والدین به شما کمک می کنند تا فعالیت فرزندتان را در رایانه ویندوزی اش کنترل یا محدود کنید. به این ترتیب، می توانید آن ها را از بازی بیش از حد یا بازدید از وب سایت های نامناسب منع کنید. این محدودیت ها را می توانید از طریق برنامه Family در ویندوز 11 تنظیم کنید. در ادامه نحوه انجام این کار آمده است.

در این مطلب می خوانید:

Toggle
  • راه اندازی حساب کاربری مایکروسافت کودک
    • چگونه حساب یک کودک را به یک دستگاه ویندوز پیوند دهیم
  • استفاده از برنامه کنترل والدین ویندوز
    • محدود کردن زمان نمایشگر در کنترل والدین ویندوز
    • محدود کردن برنامه ها و بازی ها
    • مسدود کردن وب سایت ها در کنترل والدین ویندوز
    • مدیریت تنظیمات حساب کاربری

راه اندازی حساب کاربری مایکروسافت کودک

در اولین مرحله برای فعال کردن کنترل والدین ویندوز به منظور محدود کردن دستگاه کودک، باید حساب مایکروسافت او را به گروه خانواده مایکروسافت خود در برنامه تنظیمات اضافه کنید. اگر کودک حساب مایکروسافت ندارد، می توانید برای او حساب کاربری ایجاد کنید.

برای انجام این کار، Win + i را فشار دهید تا تنظیمات باز شود، به Accounts > Family بروید و روی Add Someone در بخش Your Family کلیک کنید.

در پنجره ای که ظاهر می شود، روی پیوند Create One for Child کلیک کنید.

سپس، دستورالعمل ها را دنبال کنید تا یک حساب کاربری تازه مایکروسافت برای فرزندتان را ه اندازی کنید. در طی این مراحل یک ایمیل Outlook و رمز عبور برای آن ها ایجاد خواهید کرد.

چگونه حساب یک کودک را به یک دستگاه ویندوز پیوند دهیم

برای اینکه برنامه Family دستگاه کودک شما را نشان دهد و کنترل والدین ویندوز انجام شود، حساب مایکروسافت او را به نمایه کاربر ویندوز او پیوند دهید. در این حالت آن ها نباید از یک حساب محلی استفاده کنند.

اگر از یک حساب محلی استفاده می کنند؛ وارد پروفایل ویندوز کودک شوید؛ Win + i را فشار دهید، به Account > Your Info بروید و روی پیوند Sign in With a Microsoft Account Instead کلیک کنید.

سپس، جزئیات حساب مایکروسافت کودک را وارد کنید تا به سیستم وارد شده و سپس آن را با دستگاه ویندوز خود پیوند دهید.

اگر کودک از رایانه شخصی دیگری با حساب محلی استفاده می کند، باید با حساب مایکروسافت او نیز در آنجا وارد شوید. اگر در آن سیستم حسابی نداشته باشند، می توانید به راحتی یک حساب ایجاد کنید و سپس حساب مایکروسافت را به آن پیوند دهید و به این ترتیب مراحل کنترل والدین ویندوز را پشت سر بگذارید.

برای انجام این کار، به Settings > Account > Other Users کاربران بروید و روی Add Account کلیک کنید.

سپس، دستورالعمل ها را برای ورود به حساب کاربری مایکروسافت کودک دنبال کنید.

برای تکمیل پیوند، زمانی که به حساب ویندوز فرزندتان وارد شد ه اید، برنامه Family را باز کنید. برای انجام این کار، Win + S را فشار دهید تا جستجوی ویندوز باز شود. Family را در کادر جستجو وارد کنید و سپس روی برنامه Family در نتایج جستجو کلیک کنید تا اجرا شود.

اکنون می توانید محدودیت هایی را برای حساب کودک تنظیم کنید.

استفاده از برنامه کنترل والدین ویندوز

در حساب ویندوز خود، برنامه Family را باز کنید و حساب کودک را انتخاب کنید. از آنجا می توانید زمان صفحه نمایش، استفاده از برنامه و وب سایت هایی را که بازدید می کنند کنترل کنید.

محدود کردن زمان نمایشگر در کنترل والدین ویندوز

ابتدا به قسمت Devices بروید و روی دکمه Turn Limits On در دستگاه ویندوزی کودک کلیک کنید. این همان چیزی است که حساب مایکروسافت را به آن پیوند داده اید.

بعد از روشن کردن محدودیت ها، یک برنامه زمانی ظاهر می شود که به شما امکان می دهد در هر روز از هفته محدودیت های استفاده را معین کنید.

ستون Time Limit تعداد ساعاتی است که کودک پس از ورود به حساب خود می تواند از رایانه استفاده کند. به عنوان مثال، اگر آن را روی پنج ساعت تنظیم کنید، زمانی که کودک از این ساعت ها بیشتر شود، رایانه به طور اتوماتیک قفل می شود.

ستون Available Hours تعداد ساعاتی است که کودک می تواند به حساب خود وارد شود.

به عنوان مثال، اگر Time Limit از ساعت 7 صبح تا 10:00 بعد از ظهر تنظیم شده باشد، فرزند شما نمی تواند از ساعت 22:01 تا 06:59 صبح وارد سیستم شود. کنترل والدین ویندوز همراه با تنظیم زمان یکی از مهمترین قابلیت هایی است که این برنامه در اختیار شما قرار می دهد.

برای ویرایش محدودیت های زمانی، روی یک روز (به عنوان مثال یکشنبه یا جمعه) در ستون روز ها کلیک کنید. با این کار پنجره ای باز می شود که می توانید زمان را تنظیم کنید.

می توانید از منوی کشویی در این پنجره برای کنترل روز ها به صورت جداگانه استفاده کنید. یا می توانید آن را روی Every Day تنظیم کنید و زمان های صفحه را برای همه روز ها به طور همزمان تنظیم کنید. پس از اتمام، روی Done کلیک کنید تا محدودیت ها برای دستگاه ویندوز کودک اعمال شود.

محدود کردن برنامه ها و بازی ها

برای محدود کردن برنامه ها و بازی های فرزندتان، روی برگه Apps and Games کلیک کنید و دکمه Apps and Game Limits را روشن کنید.

سپس، روی نماد سه نقطه در کنار برنامه یا بازی کلیک کنید و Set a Limit یا Block App را انتخاب کنید.

مسدود کردن برنامه مانع از استفاده کودک از آن می شود. اما اگر Set Limits را انتخاب کنید، می توانید زمان های فعال و زمان های موجود را تنظیم کنید و بهره وری بیشتری از برنامه کنترل والدین ویندوز داشته باشید.

و وقتی کارتان تمام شد، روی Done کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود و برنامه محدود شود.

مسدود کردن وب سایت ها در کنترل والدین ویندوز

وقتی وب سایت ها را در برنامه Family مسدود می کنید، تن ها مرورگری که این محدودیت ها برای آن اعمال می شود مایکروسافت Edge است. با این حال، این مسئله ای نیست زیرا فعال کردن محدودیت ها دسترسی به تمام مرورگر های دیگر را مسدود می کند.

برای مسدود کردن وب سایت ها، روی تب Edge در بالا کلیک کنید. سپس، روی Turn On Activity Reporting Button کلیک کنید تا ببینید کودک از چه عبارات جستجو استفاده می کند و وب سایت هایی که بازدید می کند. این داده ها تصمیم شما را در مورد اینکه کدام وب سایت ها را در آینده مسدود کنید، مطلع می کند.

سپس به پایین پیمایش کنید و کلید Filter Inappropriate Websites and Searches را روشن کنید.

برای افزودن یک سایت مسدود شده، به بخش Block Sites بروید، URL سایت را در کادر متن وارد کنید و روی علامت مثبت کلیک کنید.

کودک اکنون نمی تواند به آن وب سایت دسترسی پیدا کند. می توانید این مراحل را تکرار کنید تا هر تعداد سایتی که می خواهید را به کنترل والدین ویندوز اضافه کنید.

مدیریت تنظیمات حساب کاربری

همچنین می توانید با مدیریت تنظیمات حساب کودک، محدودیت های بیشتری را برای دستگاه کودک اعمال کنید. برای دسترسی به آن ها، روی setting در بالا سمت راست کلیک کنید.

حداقل محدودیت های سنی برای برنامه ها یا اگر کودک برای خرید در برنامه ها و بازی ها به تأیید شما نیاز دارد. اگر فرزند شما در عصر ریزتراکنش ها و بازی های ویدیویی گاچا گیمر باشد، این دومی بسیار مهم است. حتی می توانید انتخاب کنید که گزارش فعالیت هفتگی دریافت کنید یا فوراً یک گزارش فعالیت برای خود ارسال کنید.

پس از آن، روی Done کلیک کنید تا تغییراتی که ایجاد کرده اید ذخیره شود.

حتی با وجود تمام این محدودیت ها، همچنان می توانید کار های بیشتری برای اطمینان از ایمن بودن کودک در دستگاه ویندوز خود انجام دهید. برای مثال، می توانید از برنامه Family برای محدود کردن دستگاه های دیگر آن ها مثل ایکس باکس و تلفن های همراه استفاده کنید.

همچنین، می توانید اطمینان حاصل کنید که رایانه کودک دارای بهترین آنتی ویروس است و تنظیمات حریم خصوصی ویندوز را به درستی تغییر داد هاید. در این صورت می توانید به بهترین شکل از برنامه کنترل والدین ویندوز استفاده کنید.

منبع: شبکه چی

به "آموزش راه اندازی کنترل والدین در ویندوز 11" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش راه اندازی کنترل والدین در ویندوز 11"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید