بمب خبری در آستانه انفجار، کوالکام معماری آرم را کنار می گذارد؟

به گزارش وبلاگ عکس 94، زومیت نوشت: یک افشاگر چینی می گوید کوالکام در پی کنار گذاشتن معماری آرم و استفاده از هسته های اختصاصی است.

بمب خبری در آستانه انفجار، کوالکام معماری آرم را کنار می گذارد؟

Snapdragon 8 Gen 3 تراشه پرچمدار کوالکام برای گوشی های سال 2024 است که احتمالا اواخر امسال میلادی معرفی می گردد. این تراشه همانند سایر مدل های اسنپدراگون با معماری محبوب آرم ساخته می گردد، اما یک افشاگر در چین می گوید Snapdragon 8 Gen 4 سراغ معماری جدیدی می رود (هسته های اوریون).

به احتمال زیاد پیکربندی هسته های CPU در Snapdragon 8 Gen 4 مشابه پردازنده های سری A اپل خواهد بود. به ادعای یک افشاگر در شبکه اجتماعی ویبو، پردازنده موردبحث کوالکام 6 هسته کم مصرف دارد و از دو هسته پرقدرت استفاده می نماید.

کنار گذاشتن هسته Snapdragon 8 Gen 4 و سایر هسته های آرم در Snapdragon 8 Gen 4 به کوالکام یاری می نماید صرفا به وسیله دو هسته پرقدرت، پردازنده ای برای رقابت بهتر با اپل بسازد. یکی از مزایای اپل نسبت به رقبا، هسته های پرقدرت است. پردازنده های اپل همیشه در پردازش تک هسته ای بسیار عالی عمل می نمایند.

ترکیب دو هسته پرقدرت با 6 هسته کم مصرف به فراوری پردازنده ای منتهی می گردد که در مواقع لازم قدرت سرسام آوری دارد و در شرایط عادی انرژی کمی مصرف می نماید تا گوشی شارژدهی بی نقصی ارائه دهد. احتمالا اسنپدراگون 8 نسل 4 با لیتوگرافی N3E (کلاس سه نانومتری) فراوری خواهد شد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "بمب خبری در آستانه انفجار، کوالکام معماری آرم را کنار می گذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بمب خبری در آستانه انفجار، کوالکام معماری آرم را کنار می گذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید