در روسیه به کجا برویم

به گزارش وبلاگ عکس 94، جاذبه های توریستی روسیه

روسیه، بزرگ ترین کشور دنیا، شما را با تجارب بینظیری از سفر به کوه ها و گردش در سواحل قدیمی ترین دریاچه ها آشنا می نماید. در شهرهای بزرگ این کشور، مکان های تاریخی و فعالیت های فرهنگی فراوانی برای شما وجود دارد. چه به بازدید از کاخ کرملین بروید و چه در دشت های این کشور به گشت و گذار بپردازید بازدید از روسیه سفری ماجراجویانه است که هیچ وقت آن را فراموش نخواهید کرد. با خبرنگاران همراه شوید تا جاذبه های گردشگری این کشور را به شما معرفی کنیم که می تواند الهام بخش سفری خاطره انگیز برای شما باشد

در روسیه به کجا برویم

راه آهن سراسری سیبری

این راه آهن که بخشی از بزرگ ترین سیستم راه آهن دنیا است از مسکو شروع به حرکت نموده و تا ولادی وستوک که شهری نزدیک مرز روسیه با چین و کره شمالی است ادامه می یابد. ساخت این راه آهن در سال 1891 شروع و در سال 1916 خاتمه یافت و برای اینکه جهت حرکت تزارها بوده معروف شده است. بسیاری از مسافران در هنگام مسافرت از شهری به شهر دیگر از قطار برای استراحت شبانه استفاده می نمایند که در این قطارها جایگاه های درجه 1 و 2و 3 موجود است که برخی از آن ها حمام شخصی دارند.

دره آب فشان ها

دره فشان ها در شبه جزیره کامچاتکا، در خاوردور روسیه قرار گرفته است و دومین آب فشان بزرگ دنیاست. این آب فشان در سال 1941 به وسیله دانشمندی روسی کشف شد. از آن موقع تا به امروز تبدیل به یکی از جاذبه های توریستی محبوب در کامچاتکا شده است.

جزیره کیژی

جزیره کیژی در کارلیا واقع شده، کارلیا منطقه ای در شمال غربی روسیه است که هم مرز فنلاند و دریای سفید می باشد. معروفیت این جزیره به علت موزه های فضاهای باز، باورنکردنی آن است. کرلیان ها از قرن 13 ام در این ناحیه زندگی می نموده اند و فرهنگی بین فرهنگ غربی و شرقی دارند. موزه در این جزیره کلیسایی با 22 گنبد است که معماری زیبا و جذابی دارد.

کلیسای سنت سوفیا؛ شهر نووگورود

کلیسای سنت سوفیا در نووگورود که قدیمی ترین شهر روسیه است، واقع شده و 38 متر ارتفاع دارد و به علت 5 گنبد تماشایی آن بسیار مورد تحسین است و قدیمی ترین کلیسای روسیه می باشد در این کلیسا مصنوعات مذهبی باستانی زیادی وجود دارد و دروازه های قوس دار مشهور این کلیسا متعلق به قرن 12 است.

دریاچه بایکال

خیلی از مسافران در راه آهن سراسری سیبری طوری برنامه ریزی می نمایند تا در کنار دریاچه بایکال، که قدیمی ترین و عمیق ترین دریاچه دنیا است، توقف نمایند. این دریاچه حدود 20 درصد آب های تازه دنیا را در خود نگه داشته است و 25 میلیون سال عمر دارد. محل قرار گیری آن در سیبری است و دور آن را رشته کوه ها حاطه نموده اند. دریاچه بایکال که بعنوان یکی از شفاف ترین دریاچه های دنیا هم شناخته می گردد، مروارید سیبری است و از مقاصد گردشگری محبوب می باشد.

شهر سوزدال

شهر سوزدال زمانی مرکز شاهزادگان روسیه بوده است و جواهر انگشتر طلایی روسیه می باشد. شهرهای باستانی روسیه همچون موزه های زنده ای هستند که گذشته فرهنگی روسیه را نشان می دهند. کسانی که می خواهند برترین معماری تاریخی روسیه را تجربه نمایند به سوزدال می آیند.

منبع: touropia.com

منبع: الی گشت

به "در روسیه به کجا برویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در روسیه به کجا برویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید