[تهرانگردی] گشت و گذاری در پارک هنرمندان

به گزارش وبلاگ عکس 94، پارک هنرمندان دقیقا برای افرادی است که از پارک های معمولی خسته شده اند! مجسمه ها و سازه ها و آثار حجمی عجیب پارک خستگی تان را در می برند!

[تهرانگردی] گشت و گذاری در پارک هنرمندان

در نگاه اول ممکن است نوع معماری پارک تازه به نظر برسد اما با اندکی دقت نشانه های معماری قدیمی را در آن می بینید. تولد باغ هنرمندان، یا همان بوستان ایرانشهر، به زمان قاجار باز می گردد. این باغ در آن موقع بخشی از اراضی یکی از شاهزادگان قاجاری بوده است. تا سال 1375 این باغ جز متعلقات نیروهای نظامی بود اما در این سال شهرداری تهران این مکان را به تملک خود در آورد و با تخریب بناهای اضافی، آن را به شکل کنونی تغییر داد.

از امکانات پارک می توان به خانه هنرمندان، دیدن خانه ایرانشهر، کتابخانه،بازارها و فروشگاه های فروش صنایع دستی،کافی شاپ، رستوران گیاهی، سرویس بهداشتی، زمین فوتبال و زمین بسکتبال اشاره نمود.

راه های دسترسی

بوستان هنرمندان در نزدیکی میدان هفت تیر و در خیابان ایرانشهر واقع شده است.

از طریق تاکسی، اتوبوس یا مترو به میدان هفت تیر بروید و از آنجا به سمت خیابان کریم خان زند و سپس به سمت خیابان ایرانشهر حرکت کنید. حالا پارک را می بینید!

خانه هنرمندان

این مجموعه فرهنگی هنری یکی دیگر از دلایلی است که بوستان ایرانشهر به پاتوق هنرمندان و هنر دوستان تبدیل شده است. خانه هنرمندان دارای بخش های مختلفی مانند نگارخانه ها، دیدنخانه، فروشگاه صنایع دستی و آثار هنری و بعلاوه یک رستوران زیبای دارای فضای باز است. در این مجموعه رویداد های مختلفی مانند کنسرت های موسیقی، نمایشگاه آثار هنری، تئاتر و نمایش فیلم برگزار می گردد.

خانه هنرمندان

هر از گاهی در پارک نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی برگزار می گردد. دیدنی این آثار زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم!

دیدنخانه ایرانشهر هم یکی دیگر از مکان های مجذوب نماینده پارک است که گاه گاه میزبان نمایش هایی دیدنی است.

اگر خیلی اهل هنر نیستید و بیشتر ورزش کردن را دوست دارید باز هم این پارک، پارک مناسب شماست! علاوه بر زمین فوتبال و فوتبال دستی و زمین بسکتبال، وسایل ورزشی بسیاری نیز در پارک نصب شده که می توانید از آنها بهره ببرید.

زمین فوتبال پارک با چمن مصنوعی و میز فوتبال دستی در جلوی آن

قدم زدن در پارک هم حال و هوای خودش را دارد. دیدنی آثار حجمی و مجسمه هایی که با شکوه و زیبایی خود شما را مسحور می نمایند.

هر گوشه از پارک پر است از این آثار هنری. پیشنهاد می کنم تمام پارک را به خوبی بگردید تا همه آنها را ببینید. حتما با آثار هنری که تا الان دیده اید بسیار متفاوت خواهند بود!

کافه و رستوران های پارک هم حکایتی دیگر دارند! با هر سلیقه و پرهیز غذایی ک دارید می توانید در این پارک رستوران و کافه مطابق میلتان را پیدا کنید. همانطور که قبلا به آن اشاره شد پارک دارای رستورانی مخصوص گیاهخواران (وجترینز) است که دارای انواع غذاهای گیاهی مانند کباب، پیتزا، پاستا و … است که با خوردن شان باور نمی کنید اینها فقط از سبزیجات درست شده اند!

رستوران گیاهی پارک

اگر برای اولین بار است که به بوستان هنرمندان می روید، حتما خیلی چیزها برای حیرت و تحسین پیدا می کنید!

منبع: فوت و فن

به "[تهرانگردی] گشت و گذاری در پارک هنرمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "[تهرانگردی] گشت و گذاری در پارک هنرمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید