دستمزد جالب داوران جام جهانی ، رقم نجومی برای داوری که تا فینال بالا می آید!

به گزارش وبلاگ عکس 94، هر داور وسط حاضر در جام جهانی، 75 هزار دستمزد به عنوان حقوق پایه دریافت نموده و برای هر قضاوت نیز 3 هزار دلار دریافت خواهد نمود.

دستمزد جالب داوران جام جهانی ، رقم نجومی برای داوری که تا فینال بالا می آید!

به گزارش وبلاگ عکس 94 به نقل از AS، در حالی که برترین بازیکنان روی کره زمین به جام جهانی می روند، ما می توانیم برترین داوران را هم در قطر ببینیم. اما این داورها چقدر دستمزد به خاطر قضاوت در جام جهانی می گیرند؟

برترین داوران از کنفدراسیون های فوتبال، دیدارهای جام جهانی را قضاوت می نمایند. فیفا سعی می نماید داوران باتجربه و توانمند را به این مسابقات بزرگ دعوت کند. داوران حاضر در این بازی ها همواره مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

داوران برای چنین کار مهمی دستمزد قابل توجهی دریافت می نمایند. از زمان جام جهانی روسیه (2018)، مسئولان فیفا ترتیبی داده اند که داوران حاضر در مسابقات مبلغ 70 هزار دلار را به عنوان دستمزد پایه دریافت نمایند. هر یاری داور برای اولین بار در تاریخ این رقابت ها مبلغ 25 هزار دلار برای حضور در جام جهانی دریافت می نمایند.

پولی که هر داور وسط از این بازی ها به دست می آورد، سه برابر بیش تر از دستمزدی است که داوران در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا دریافت می نمایند.

دستمزد هر بازی

داوران وسط: داور مسابقه که تأثیرگذارترین فرد در زمین است و مسئول اصلی جریان بازی است، برای مرحله گروهی3 هزار دلار دستمزد می گیرد و برای بازی های پلی آف یا فینال هزینه آن ها 10 هزار دلار افزایش می یابد. در بیش تر موارد، یک داور دو بازی را قضاوت می نماید و فیفا هزینه بازی را که به دست آورده است به دستمزد نهایی این داورها اضافه می نماید. یک داور پیروز که تمام بازی ها از جمله فینال را قضاوت کند، می تواند در طول مسابقات تا 300 هزار دلار عایدی کسب کند.

یاری داورها: دو یاری داور در دو سوی زمین که بیش تر بر روی کنترل آفساید و خطاها نظارت دارند و طبیعتا مسئولیت کمتری نسبت به داوران وسط دارند، برای هر بازی 2500 دلار دریافت می نمایند. این مبلغ برای بازی ها حذفی و فینال به 5 هزار دلار می رسد. یک داور کناری در برترین حالت می تواند 150 هزار دلار دریافت کند.

داور چهارم: داور چهارم کسی است که بر روند تعویض نظارت می نماید و تجهیزات بازیکنان تعویضی را آنالیز می نماید. آن ها وظیفه نظارت بر تعویض توپ را در طول مسابقه دارند. حق الزحمه آن ها مانند یاری داور، 2500 دلار تا 5000 دلار در هر مسابقه است و کل مبلغ مورد انتظار در برترین حالت می تواند به 150 هزار دلار دلار برسد.

یاری داورهای ویدیویی: در سال های اخیر بیش ترین تغییرات در فوتبال مربوط به یاری داوران ویدیویی است. فیفا برای هر بازی به یاری داورهای ویدیویی 3 هزار دلار برای مرحله گروهی و 5 هزار دلار برای مرحله حذفی پرداخت می نماید. این مبلغ در برترین حالت می تواند به 175 هزار دلار افزایش یابد.

36 داور وسط، 69 یاری داور و 24 یاری داور ویدویی در این دوره از بازی های جام جهانی حضور دارند.

  • عکس | رونالدو با جت شخصی از قطر رفت
منبع: همشهری آنلاین

به "دستمزد جالب داوران جام جهانی ، رقم نجومی برای داوری که تا فینال بالا می آید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستمزد جالب داوران جام جهانی ، رقم نجومی برای داوری که تا فینال بالا می آید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید