سرمایه گذاری شرکت های اسلوونی در صنایع ایران

به گزارش وبلاگ عکس 94، علی طیب نیا در ملاقات هیئت مالی اسلوونی گفت: تحریم موجب شد که طی سالیان اخیر حجم مبادلات تجاری بین ایران و اسلوونی به یک سوم کاهش یابد، اما با برطرف تحریم ها زمینه برای تقویت روابط مالی بین دو کشور بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

سرمایه گذاری شرکت های اسلوونی در صنایع ایران

وزیر اقتصاد در این ملاقات با اشاره به روابط مطلوب سیاسی دو کشور طی سال های متمادی اظهارداشت: علیرغم مناسبات مثبت و سازنده سیاسی بین دو کشور، حجم روابط مالی و تجاری در حد قابل توجه و مناسب قرار ندارد و با توجه به اجرایی شدن برجام از هفته آینده و برطرف تحریم ها، باید در زمینه تقویت مناسبات مالی کوشش کنیم.

وی از عزم جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای بسط روابط مالی و سیاسی با تمام کشورهای دنیا از جمله کشورهای اروپایی در دوران پساتحریم اطلاع داد و اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه دو کشور ایران و اسلوونی در آسیا و اروپا می توانیم بستر مناسبی برای توسعه روابط تجاری بین دو قاره ایجاد کنیم.

طیب نیا جمعیت 80 میلیونی ایران و دسترسی به بازار چهارصد میلیون نفری منطقه را از مزایای مالی و تجاری ایران نام بُرد که سرمایه گذاران اسلوونی می توانند با استفاده از آن و برای فراوری کالاها و محصولات خود بهره مند شوند.

همچنین ازدراوکو پوچیوالشک وزیر توسعه مالی و فناوری کشور اسلوونی نیز در ملاقات با وزیر امور مالی و دارایی کشورمان از آمادگی شرکت های صنعتی اسلوونی برای سرمایه گذاری در بخش های فراوریی از جمله لوازم خانگی و کشاورزی در ایران اطلاع داد.

وزیر توسعه مالی و فناوری اسلوونی با اشاره به همراهی هیاتی متشکل از مدیران صنایع و شرکت های اسلوونی گفت: شرکت های اسلوونی در زمینه های مختلف از جمله انرژی، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و گردشگری توانمندی های خوبی دارند که با توجه به برطرف تحریم ها و توافق هسته ای زمینه برای همکاری های آنها با شرکت های ایرانی فراهم شده است.

ازدراوکو پوچیوالشک با اشاره به توانمندی های صنعتی شرکت های اسلوونی اضافه کرد: ساختار اقتصاد اسلوونی صنعتی است و 75 درصد از فراوری ناخالص داخلی به صادرات متکی و دستیابی به بازارهای جدید همیشه برای اقتصاد اسلوونی اهمیت بسیاری دارد.

وی از شرکت گرونیه که هشتمین فراوری کننده بزرگ لوازم خانگی در اتحادیه اروپاست به عنوان یکی از شرکت های علاقمند به همکاری با ایران نام برد و اضافه کرد: شرکت گرونیه آنالیز برای فراوری محصولات خود در ایران را شروع نموده و با توجه به توافق هسته ای اخیر سایر شرکت های اسلوونی نیز آمادگی فراوری محصولات خود در ایران را دارند.

گفتنی است در سرانجام این ملاقات یادداشت تفاهم همکاری های مالی در مورد زمینه های همکاری در طرح شناسایی راهکارها و پیشنهادها برای توسعه همکاری ها در جهت ارتقای سطح همکاری های بین فعالین مالی، تبادل اطلاعات در زمینه قوانین موجود مالی، شناسایی و برطرف مسائل فراروی همکاری های مالی دو کشور توسط دو وزیر امضاء شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سرمایه گذاری شرکت های اسلوونی در صنایع ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری شرکت های اسلوونی در صنایع ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید