ضرورت استفاده از ضد آفتاب در زمستان

به گزارش وبلاگ عکس 94، بیشتر افراد استفاده از کرم های مراقبتی پوست مانند ضد آفتاب را در روزهای گرم تابستان فراموش نمی نمایند تا دچار آفتاب سوختگی نشوند؛ اما بد نیست بدانید که مضراتی که در پرتوهای خورشیدی وجود دارد محدود به فصل تابستان نمی گردد و بعلاوه در زمستان که خورشید به زمین نزدیک تر است آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد می نماید. کرم ضد آفتاب یکی از مهم ترین و ضروری ترین محصولاتی است که بایستی در طول روزهای زمستانی مورد استفاده قرار گیرد تا محافظی بر روی پوست باشد.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب در زمستان

جالب است بدانید که برف و یخ امکان منعکس کردن نور خورشید را تا 80 درصد بیشتر می نماید و اثرات مضر و سرطان زایی که در این فصل وجود دارد بسیار بیشتر است و بایستی در تمام فصل ها به یک اندازه مراقب پوست خود باشید. ما در ادامه علت ضرورت استفاده از کرم های ضد آفتاب و سایر محصولات مراقبتی و بعلاوه ویژگی های برترین ضد آفتاب را آورده ایم؛ برای کسب اطلاعات بیشتر ما را همراهی کنید.

ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل های سرد

کرم های مراقبتی پوست با استفاده از ویتامین ها و مواد مفید برای پوست فراوری می شوند و استفاده از آن ها در تمامی فصل های سال ضرورت دارد تا پوستی زیبا، جوان، شاداب و بدون مشکلاتی مانند آکنه، لک و… داشته باشید. کرم ضد آفتاب به عنوان مهم ترین و تأثیرگذارترین محصول مراقبتی شناخته می گردد که با ایجاد لایه ای از پوست شما محافظت نموده و می تواند اشعه مضر خورشید را از پوستتان دور کند. در زیر دلایل استفاده از کرم های ضد آفتاب را به صورت کامل آورده ایم:

1. مانع از پیری زودرس پوست

استفاده از محصولات مراقبتی پوست مانند ضد آفتاب می تواند به شما یاری کند تا با دوری از اشعه خورشید پوستی سالم و جوان تر داشته باشید. همان طور که می دانید بادهای زمستانی و هوای سردی که در این فصل وجود دارد باعث می گردد که پوست شما خشک گردد. کرم های ضد آفتاب با ایجاد رطوبت کافی در فصل زمستان به حفظ رطوبت پوستتان یاری نموده و در نتیجه پوستی سالم و مرطوب خواهید داشت. جالب است بدانید که بیشتر چین وچروک هایی که در فصل های مختلف سال ایجاد می گردد به علت قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید بوده که کلاژن پوست را تخریب می نماید. از این رو پیشنهاد می گردد که در هر دمایی از کرم ضد آفتاب بهره ببرید.

2. جلوگیری از آفتاب سوختگی

شاید برایتان غیر قابل باور باشد که در فصل زمستان نیز ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید! خوب است بدانید که اشعه های خورشید به شدت قوی هستند و قابلیت عبور از شیشه و پنجره را دارند و می توانند در روزهای سرد باعث آفتاب سوختگی شوند؛ از این رو توصیه می گردد که استفاده از کرم ضد آفتاب را در فصل های سرد سال از قلم نیاندازید.

3. کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

اشعه UVA خورشید یکی از دلایل مهمی است که باعث بروز سرطان پوستی می گردد و شدت این تابش در فصل های سرد بسیار قوی بوده و بعلاوه ضخامت اوزون نیز در این فصل ها در نازک ترین حالت خود واقع شده است (لایه اوزون اشعه نور خورشید را به خود جذب می نماید) در نتیجه استفاده از برترین ضد آفتاب که تمام احتیاجهای پوستی را دارا باشد محافظ فوق العاده ای خواهد بود و در روزهای سرد زمستان توصیه می گردد.

4. بازتاب نور خورشید از یخ و برف و در نتیجه تشدید پرتوهای UVA و UVB

در فصل زمستان به علت وجود یخ و برف پرتوهای خورشید با شدت بیشتری منتشر شده و ممکن است آسیب های شدیدی را وارد نمایند؛ به همین علت استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای برفی به شدت توصیه می گردد؛ به خصوص برای افرادی که به تفریحات زمستانی مانند اسکی، کوهنوردی و… علاقه مند هستند. انعکاس این پرتو احتمال آسیب به بینایی را نیز افزایش می دهد؛ به همین علت استفاده از عینک و کرم های ضد آفتاب مناسب دور چشم را نیز از قلم نیاندازید.

نحوه استفاده از ضد آفتاب در فصل زمستان

حال شاید برایتان سوال باشد که در این فصل نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب به چه صورت است و بایستی در چه بازه زمانی از این محصول مهم و مراقبتی بهره ببرید. کرم های ضد آفتاب لازم است به صورت روزانه و قبل از خروج از منزل به شکل کامل روی پوستتان را پوشش دهند و باید این کار را در بازه زمانی 2 الی 4 ساعت تجدید کنید؛ زیرا همان طور که می دانید شرایط آب وهوایی در زمستان به این صورت است که ضد آفتاب را به سرعت از بین می برد و از این رو تمدید آن در 2 الی 4 ساعت بسیار لازم است؛ به خصوص در شرایطی که تفریحات زمستانی مانند اسکی در کوهستان را انجام می دهید بایستی مطمئن شوید که تمام صورت، پیشانی، پشت گردن و دست هایتان با استفاده از کرم مناسبی پوشش داده شده است.

نکات مهم برای خرید برترین ضد آفتاب

  • در هنگام خرید توجه داشته باشید که SPF محصول 30 یا بالاتر باشد. (این اندازه فاکتور حفاظتی در برابر خورشید است؛ به عنوان مثال SPF 50 نزدیک به 98 درصد از پرتوهای مضر خورشید را مهار می نماید)
  • رطوبت رسانی مورد احتیاج را انجام دهد.
  • ضد آب بوده و احتیاج به تجدید در بازه زمانی کوتاه نداشته باشد، البته این موضوع بسته به نوع پوست شما (چرب، خشک، مختلف و معمولی) متفاوت خواهد بود.
  • همه افراد چه بچه ها و چه بزرگسالان در هر سنی احتیاج به کرم ضد آفتاب دارند.
  • به اندازه مناسبی از ضد آفتاب بهره ببرید تا تمام قسمت های صورت را پوشش دهد.
  • با توجه به نوع پوست خود ضد آفتاب را تمدید کنید (هر دو ساعت یک بار)
  • نورهایی که در تمامی فصل ها در داخل وجود دارد نیز موجب آسیب رسانی به پوست می گردد (نوری که از پنجره وارد می گردد، لامپ ها و… باعث ایجاد آسیب می گردد؛ به همین علت استفاده از کرم های ضد آفتاب در تمام فصل ها و در داخل منزل لازم است)

برای خرید برترین ضد آفتاب ایرانی به کجا مراجعه کنیم؟

بیشتر برندهای محبوب لوازم آرایشی ضد آفتاب هایی با ویژگی های مختلف را فراوری می نمایند تا کاربران بتوانند مطابق با احتیاج پوستی خود گزینه مناسبی را انتخاب نمایند. برند مای یکی از برندهای محبوب و پرطرفدار ایرانی بوده که سالیان سال با فعالیت در زمینه فراوری محصولات مراقبتی پوستی و آرایشی محبوبیت فراوانی را به دست آورده است. یکی از پرطرفدارترین محصولات این برند کرم های ضد آفتاب آن بوده که با SPF بالا و فرمولاسیون قدرتمندی توانسته است نظر افراد بسیار زیادی را به خود جلب کند.

این برند بی نظیر با استفاده از مواد اولیه بسیار با کیفیت فراوری می گردد و نسبت به کرم ضد آفتاب رقبای خارجی با مشخصات یکسان قیمت مالی تری دارد، در واقع شما می توانید با پرداخت هزینه بسیار کمتری از ویژگی ها و مزایای این کرم های فوق العاده بهره ببرید. برند مای به عنوان فراوری نماینده برترین ضد آفتاب ایرانی از استاندارهای جهانی و فرمولاسیون کال اند کو آلمان استفاده می نماید تا کاربران بتوانند با هر بودجه ای که دارند از پوست خود مراقبت نمایند و دچار سرطان پوستی و سایر مشکلاتی که در اثر عدم نگهداری مناسب به وجود می آید نشوند. برای خرید این برند فوق العاده لازم است به سایت تخصصی برند مای مراجعه نموده و با دنبال کردن لینک های مخصوص کالا مورد نظر خود، آن را انتخاب و سپس بخرید.

منبع: یک پزشک

به "ضرورت استفاده از ضد آفتاب در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت استفاده از ضد آفتاب در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید