متوسط قیمت خانه در پایتخت متری چند؟

به گزارش وبلاگ عکس 94، تهران (پانا) -طبق آخرین داده های مرکز آمار کشور متوسط قیمت خرید و فروش واحدهای مسکونی شهر تهران در اردیبهشت 1400 نسبت به ماه قبل از آن با 1.8 درصد کاهش به متری 28 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

متوسط قیمت خانه در پایتخت متری چند؟

به گزارش بانک مرکزی، در اردیبهشت ماه امسال، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به سه هزار و 900 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 88.1 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 65.2 درصد افزایش نشان می دهد.

متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی مناطق شهر تهران

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که تعداد واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 35.7 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

همچنین در این دوره شاخص کرایه مسکن اجاره ای در تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه قبل (اسفندماه) و همچنین ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 32.6 و 36.3 درصد رشد داشته است.

توزیع تعداد معاملات اجرا شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در اردیبهشت سال 1400 حاکی از این است که از میان مناطق 22 گانه شهر تهران، منطقه 5 با سهم 15.3 درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است.

در مجموع 71.5 درصد از کل تعداد معاملات اجرا شده در شهر تهران در اردیبهشت امسال مربوط به 10 منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق 5، 10، 4، 2، 7، 14، 1، 15، 8 و 3) بوده است.

طبق داده های آماری بانک مرکزی در اردیبهشت 1400، بیشترین سهم معاملات (21.4 درصد) مربوط به واحدهای با ارزش 500 میلیون تا یک میلیارد تومان است. همچنین 16.9 درصد معاملات مربوط به واحدهای با ارزش یک تا 1.5 میلیارد تومان و 12 درصد معاملات مربوط به واحدهای 1.5 تا 2 میلیارد تومان است.

در مجموع در ماه مورد نظر حدود 53.5 درصد از معاملات مربوط به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان است.

توزیع فراوانی تعداد معاملات اجرا شده براساس ارزش واحد هر مسکونی (میلیون تومان / درصد)

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه سال 1400 برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "متوسط قیمت خانه در پایتخت متری چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متوسط قیمت خانه در پایتخت متری چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید