مجسمه شیوا، بزرگ ترین مجسمه نیم تنه جهان در هند!

به گزارش وبلاگ عکس 94، مجسمه شیوا، بزرگ ترین مجسمه نیم تنه جهان در مرکز یوگا ایشا واقع در کوهپایه های ولینگیگی چهل کیلومتری شهر کویمباتور در استان تامیل نادو، در جنوب هند قرار گرفته است. این مجسمه یکی از شگفت انگیزترین و تماشای ترین مجسمه های نیم تنه جهانست که در این مرکز واقع شده است. بسیاری از افرادی که عاشق گردشگری هستند، مشتاقانه سفر خود را به کوهپایه های ولینگیگی شروع نموده تا از بزرگ ترین مجسمه نیم تنه جهان تماشا نمایند.

مجسمه شیوا، بزرگ ترین مجسمه نیم تنه جهان در هند!

آدیوگی، اولین مرتاض جهان

بیش از 15000 سال پیش، آدیوگی، اولین مرتاض جهان علم یوگا را به دست آورد و آن را به 7 فرمان خود افزود. این مرتاض 112 راه برای باز کردن چاکراهای درونی انسان معرفی کرد و به انسان ها نشان داد که چگونه می توانند از محدودیت ها عبور نموده و به نهایت پتانسیل خود برسند. آدیوگی نشان داد که هر فرد باید ابتدا به آرامش درونی رسیده و خود را تغییر بدهد تا بتواند جهان را هم متحول کند. او یوگا و آرامش بطنی را تنها راه رسیدن به سلامت و آزادی انسان ها می دانست.

درباره مجسمه شیوا

مجسمه شیوا در مرکز یوگا ایشا، یک مجسمه نیم تنه با ارتفاع 34 متری، طول 45 متری و عرض 25 متری است. مجسمه به وسیله بنیان گذار مرکز ایشا طراحی شده است و پس از اتمام ساخت، توانست راه خود را به رکوردهای کتاب گینس باز کند. این مجسمه فلزی در کل 500 تن وزن داشته و عنوان بزرگ ترین مجسمه نیم تنه جهان را از آن خودنموده است.

شیوا در 24 فوریه سال 2017 با حمایت مالی دولت هند ساخته شد. شیوا اولین مرتاض هندی بود و ساخت مجسمه او در این مرکز، نمادی از دعوت مردم به آرامش درونی است. این مجسمه در مقیاس فوت، 112 فوت ارتفاع دارد. به گفته بنیان گذاران مرکز ایشا در هند، این مقیاس نمادی از 112 چاکرا موجود در سیستم انسان است.

از زمان ساخت این مجسمه تا کنون، علاوه بر نمادین بودن آن، این مجسمه از نظر جذب گردشگران و جهانگرد های بیشتر به هند هم اهمیت پیدا نموده است. در کنار بازدید از این مجسمه، گردشگران می توانند از نمایش نوری سه بعدی این مجموعه هم تماشا کنید. این نمایش داستان اولین مرتاض هند را بازگو نموده و درباره این موضوع صحبت می نماید که چگونه علم یوگا به انسان ها الهام شده است.

هدف از ساخت مجموعه ایشا

ایشا یک مجموعه مقدس و مهم برای افرادی است که در پی پیداکردن آرامش درونی هستند. این مرکز با این هدف ساخته شد که هر 4 مسیر مهم یوگا (انرژی، دانش، عمل و پایبندی) را به جویندگان آن نشان داده و به تمامی علاقه مندان یاری کند تا آرامش را در روح خود توسعه بدهند. در بخش مسکونی و اقامتگاه های این مرکز همواره می توان افرادی را پیدا کرد که برای تقویت انرژی درون خود به ایشا آمده اند. این مرکز در کل برای تمامی بازدیدنمایندگان خود یک مکان کاملاً امن و مقدس فراهم نموده است تا بتوانند به سمت یک زندگی سالم تر حرکت نموده و از تمامی پتانسیل های خود استفاده نمایند.

دسترسی به مجموعه ایشا و مجسمه شیوا

مرکز یوگا ایشا در 30 کیلومتری یا 20 مایلی جنوب کویمباتور در کوهپایه های ولینگیگی واقع شده است. این بخش یک شهر صنعتی پیشرفته در این بخش بوده و به وسیله راه های هوایی، ریلی و زمینی امکان دسترسی به آن وجود دارد. بیشتر فرودگاه ها در شهرهای بزرگ هند مانند دهلی، چنای، بمبئی و بنگلور به صورت روزانه به کویمباتور پرواز دارند. امکان دسترسی به این شهر با استفاده از قطار هم به وسیله تمامی شهرهای بزرگ هند امکان پذیر است.

زمانی که مسافران به کویمباتور برسند، می توانند به طور مستقیم سوار اتوبوس های مرکز ایشا شده و در این مرکز پیاده شوند. امکان گرفتن تاکسی از ایستگاه های قطار یا فرودگاه هم وجود دارد. مراکز کرایه تاکسی در کویمباتور برای بازدید از مرکز ایشا و مجسمه شیوا به صورت 24 ساعته باز هستند.

ساعات کاری: از 6 صبح تا 8 شب

اقامت در مجموعه ایشا

درصورتی که افراد پس از بازدید از مجسمه شیوا بخواهند در این مرکز برای مدت بیشتری اقامت داشته باشند، می توانند از اقامتگاه های داخلی آن استفاده نمایند. اقامتگاه های بسیاری در مجموعه ایشا وجود داشته که مسافران می توانند از آن ها استفاده نمایند. طراحی این اقامتگاه ها به صورتی اجرا شده است که مطابق باهدف کلی مجموعه باشد. تمامی مسافران می توانند در کمال آرامش در این اقامتگاه ها استراحت نمایند. با وجود ساده بودن طراحی این اقامتگاه ها، تمامی امکانات آن مطابق با استانداردهای روز جهان بوده و تمامی امکانات و خدمات رفاهی لازم برای مسافران فراهم شده است. اقامت در این مرکز تنها در صورتی ممکن است مسافران از قبل اتاق خود را رزرو نموده باشند.

کلام آخر

در این مطلب با یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های تماشای مقدس در هند، مجسمه الهه شیوا آشنا شدیم. در مرکز یوگا ایشا می توانید فعالیت های بیشتری برای پیداکردن آرامش داشته باشید و بعلاوه می توانید با علم یوگا هم آشنایی بیشتری پیدا کنید. اقامت در این مرکز می تواند به شما یاری کند تا یک سفر کاملاً آرامش بخش داشته باشید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

سؤالات متداول

1- مجسمه شیوا کجاست؟

مجسمه شیوا در هند، شهر کویمباتور و در کوهپایه های ولینگیگی، در مرکز یوگا ایشا ساخته شده است.

2- علت اهمیت مجسمه شیوا چیست؟

این مجسمه نه تنها به عنوان بزرگ ترین مجسمه نیم تنه جهان در گینس به ثبت رسیده است، بلکه نمادی از اولین مرتاض هندی و 112 چارکرای درونی انسان است.

3- مجسمه شیوا نماد چیست؟

مجسمه شیوا نماد اولین مرتاض هندی است و ارتفاع 112 فوتی آن نماد 112 راهی است که وی برای رسیدن به آرامش درونی پیشنهاد داده است.

4- برترین روش دسترسی به مرکز ایشا چیست؟

برای رسیدن به ولینگیگی در کویمباتور می توان از هواپیما و قطار استفاده کرد. سپس می توان با اتوبوس و تاکسی به صورت مستقیم به مرکز ایشا رفت.

منبع: گردشبان

به "مجسمه شیوا، بزرگ ترین مجسمه نیم تنه جهان در هند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه شیوا، بزرگ ترین مجسمه نیم تنه جهان در هند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید