معرفی برترین فستیوال ها و جشنواره های دبی

به گزارش وبلاگ عکس 94، آشنایی با جشنواره های دبی

در چند دهه اخیر دبی توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری به دنیا بشناساند و سالانه میلیون ها نفر از سرتاسر دنیا برای سپری کردن تعطیلات با رزرو تور یا خرید بلیط هواپیما به این شهر عربی سفر می نمایند. جالب است بدانید در شهر دبی فستیوال های متعددی برگزار می گردد که هرکدام علاقه مندان خاص خود را دارند. شاید نام فستیوال خرید دبی را شنیده باشید که بدون شک جزء محبوب ترین جشنواره های دبی است اما علاوه بر این، فستیوال های متعدد و مجذوب کننده دیگری هم در دبی برگزار می گردد که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی برترین فستیوال ها و جشنواره های دبی

جشنواره خرید دبی | Dubai Shopping Festival

دبی جاذبه های فراوانی دارد اما بیش از هرچیز به بهشت خریداران تبدیل شده است و مسافران از اقصی نقاط جهان برای خرید کردن به دبی می آیند. اگرچه در تمام طول سال می توان خریدی لذت بخش در دبی داشت اما به ویژه ماه ژانویه برترین زمان برای خرید در دبی است. با فرارسیدن سال نو و به مدت یک ماه جشنواره خرید دبی برگزار می گردد و تمام فروشگاه ها، مراکز خرید و شعبه های برندهای مشهور محصولاتشان را با تخفیف هایی شگفت انگیز و قابل توجه به مشتریان عرضه می نمایند. جشنواره خرید دبی از سال 1996 تا به امروز برگزار می گردد و یکی از طولانی ترین جشنواره های دبی محسوب می گردد. اگر به خرید از برندهای مشهور جهان علاقه دارید در این جشنواره می توانید با برترین قیمت ها برترین محصولات را بخرید.

فستیوال موسیقی جاز | Dubai Jazz Festival

یکی دیگر از جشنواره های دبی مربوط به موسیقی و سبک جاز است. این فستیوال سالانه در شهر رسانه ای دبی برگزار می گردد و هنرمندان و علاقه مندان به موسیقی جاز را از سرتاسر جهان به سمت خود می کشاند. این فستیوال در حقیقت به وسیله گروه ایرلاین های امارات برگزار می گردد و بیش از 15 سال است که در سبک جاز، بلوز و … برگزار می گردد. فستیوال موسیقی جاز هر ساله در ماه فوریه برگزار می گردد، اما بلیط شرکت در این فستیوال در تمام طول سال قابل رزرو و خرید است. به طور مثال در جشنواره سال 2015 افراد مشهور عرصه موسیقی مثل استینگ، جان لجند و جیمز بلانت حضور داشتند.

فستیوال عروس دبی | Dubai Bride Show

اگر در زمینه آرایشگری، طراحی لباس عروس و … فعال هستید یا اگر صرفا به مباحث مرتبط با عروس و ازدواج علاقه مندید باید بدانید که یکی از جشنواره های دبی در همین زمینه برگزار می گردد. فستیوال عروس دبی در طول ماه آوریل برگزار می گردد و در این فستیوال جدیدترین مدل های لباس عروس، آرایش عروس، زیورآلات و هرچیز مرتبط با عروسی و مراسم ازدواج به نمایش گذاشته می گردد. این فستیوال باشکوه در مرکز نمایشگاه های بین المللی دبی برگزار می گردد و هزاران نفر از سرتاسر جهان را ترغیب به سفر به دبی می نماید.

جشنواره غذا | Taste Festival

فستیوال مزه یا غذا یکی دیگر از مشهورترین جشنواره های دبی است که عاشقان غذا و شکم گردی را به دبی می کشاند. این فستیوال بین ماه های آوریل و می به مدت یک هفته در شهر دبی برگزار می گردد و در طول جشنواره، برترین سرآشپزها از سرتاسر جهان گردهم می آیند و برترین و خوشمزه ترین طعم ها و مزه ها را در معرض نمایش و امتحان کردن قرار می دهند. علاوه بر غذا، جدیدترین تکنولوژی ها و ابزارهای آشپزی و تهیه و سرو غذا هم در جشنواره غذا دبی به نمایش گذاشته می گردد.

نمایشگاه جیتکس دبی | GITEX

در خصوص جشنواره های دبی صحبت کردیم و حالا وقت آن است که نمایشگاه جیتکس را هم به شما معرفی کنیم. نمایشگاه تجهیزات و لوازم الکترونیکی و دیجیتالی هرساله در ماه اکتبر (مهرماه) برگزار می گردد و قدمتی حدودا 37 ساله دارد. جدیدترین تکنولوژی ها، فناوری ها، ابتکارات و اختراعات در حوزه IT در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار می گیرد و عرضه نمایندگان و خریداران با یکدیگر دیدار می نمایند. افرادی که علاقه مند به این حوزه هستند یا در این زمینه مشغول کار و فعالیت هستند در ایام برگزاری نمایشگاه جیتکس حتما به دبی سفر می نمایند و خود را به این رویداد مهم تکنولوژی می رسانند.

جام جهانی اسب دوانی دبی | Dubai World Cup

شاید شما هم معروفیت اسب های عربی را شنیده باشید. جام جهانی اسب دوانی دبی یکی دیگر از جشنواره های دبی است که میزبان برترین اسب های مسابقه از سرتاسر جهانست. این مسابقه هر سال در ماه مارچ-آوریل با شکوهی هرچه تمام تر برگزار می گردد و جایزه 10 میلیون دلاری آن هراسب سواری را به شرکت در این مسابقه ترغیب می نماید. علاوه بر مسابقه اسب دوانی، تجهیزات، ابزارآلات و جدیدترین ابتکارات ورزش اسب دوانی نیز در معرض نمایش عموم قرار می گیرد.

فستیوال بین المللی فیلم | Dubai International Film Festival

شهر دبی با جاذبه های فراوانش هرکس با هرسلیقه ای را شیفته و مسحور خود می نماید. همان طور که در بالا هم دیدیم جشنواره های دبی طیف متنوعی از سلایق و زمینه ها را شامل می شوند. فستیوال فیلم دبی یکی دیگر از جشنواره های دبی است که در سال های اخیر توانسته معروفیت و اعتباری جهانی پیدا کند. فستیوال فیلم دبی (DIFF) حدود 15 سال است که در دبی برگزار می گردد و صدها فیلمساز از کشورهای منطقه و سرتاسر جهان آثار خود را برای رقابت در این جشنواره ارائه می نمایند. فستیوال فیلم دبی معمولا در ماه دسامبر برگزار می گردد و به معرفی فرهنگ عربی و فیلمسازان بااستعداد منطقه می پردازد. هنرمندان مشهوری از سرتاسر جهان و به ویژه هالیوود هم در این فستیوال شرکت می نمایند که از این میان می توان به جورج کلونی، کیت بلانشت، مورگان فریمن و بن افلک اشاره نمود.

منبع: dubai.com

منبع: الی گشت

به "معرفی برترین فستیوال ها و جشنواره های دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین فستیوال ها و جشنواره های دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید