هزینه تهیه نان و پنیر و گردو نیم میلیون تومانی شد

به گزارش وبلاگ عکس 94، تورم و گرانی به ساده ترین غذای ایرانیان نیز رحم ننموده است و آنالیز ها حاکی از آن است که هزینه تهیه نان و پنیر و گردو از نیم میلیون تومان گذر نموده است.

هزینه تهیه نان و پنیر و گردو نیم میلیون تومانی شد

به گزارش خبرآنلاین، بنابر آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران تورم کالا های اساسی خوراکی در تیرماه رکورد زده است و با افزایش 4.4 واحد درصدی به 86 درصد رسیده است.

لازم به ذکر است که غذای محبوب و ساده ایرانیان نیز از این افزایش قیمت ها در امان نمانده است و بعضا هزینه تهیه نان و پنیر و گردو نیم میلیون تومانی شده است.

آنالیز های میدانی حاکی از آن است که قیمت هر کیلوگرم پنیر لیقوان در بازار به 380 هزار تومان رسیده است و هر کیلوگرم مغز گردو نیز در بازار به قیمت 360 هزار تومان خرید و فروش می گردد.

در این بین، اما هزینه تهیه نان و پنیر گردو حتی بالاتر نیز می رود و در بعضی موارد قیمت مغز گردو اعلاء به کیلویی 400 هزارتومان نیز می رسد.

آنالیز های میدانی انجام شده حاکی از گرانی پنیر های لیقوان شرکتی در بازار است به طوری که بسته های 400 گرمی این پنیر در بازار این روز ها 102 هزار تومان قیمت دارد و بسته های 700 گرمی آن نیز 242 هزار تومان قیمت خورده است.

تهیه نان و پنیر و گردو با انواع دیگر پنیر نیز گران تمام می گردد؛ به طوری که پنیر های شرکتی 400 گرمی این روز ها در بازار حداقل به قیمت 40 هزار تومان خرید و فروش می شوند.

از گرانی نان نیز نباید غافل شد؛ مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت سنگک آزادپز ساده به 5 هزار تومان رسیده است و سنگک کنجدی آزادپز بر اساس سایز نان در بعضی منطقه ها تهران 7 تا 15 هزار تومان قیمت دارد.

منبع: فرارو

به "هزینه تهیه نان و پنیر و گردو نیم میلیون تومانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه تهیه نان و پنیر و گردو نیم میلیون تومانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید