همزیستی مسالمت آمیز بازی ها و محیط زیست

به گزارش وبلاگ عکس 94، بازی سازها و استریمرها به حجم عظیمی از مخاطبانی دسترسی دارند که اتفاقا می توانند در زمانی که توی بازی ها یا استریم هایشان صرف می نمایند، دنیای واقعی را به آنها معرفی نمایند. می توانند گیمرها را از مسائل زمین مطلع نمایند و حتی راهکارهایی را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم یاد بدهند.

همزیستی مسالمت آمیز بازی ها و محیط زیست

به گزارش همه ما می دانیم که حال زمینمان چندان خوب نیست و به لطف تک تک ما اوضاع هر روز بد و بدتر هم می گردد. جنگل ها را نابود می کنیم که آووکادو بکاریم و تا چند سال دیگر توی اقیانوس ها بیشتر از ماهی، کیسه پلاستیکی پیدا می گردد. هر روز چندین تن ماده از زمین استخراج می کنیم و در عرض چند روز خیلی هایشان را به شکل زباله پس می دهیم.

اما سهم بازی ها در این کثیف کاری هایمان چقدر است؟ حالا دیگر همه واقفیم که صنعت بازی سازی یکی از بزرگ ترین و پول سازترین صنایع دنیا است. اگر هم تازه از غار بیرون آمده اید، همین بس که بدانید عایدی سالانه بازی ها از مجموع عایدی هالیوود و بالیوود و موسیقی روی هم بیشتر شده است. الان دیگر فقط آنهایی که بازی می نمایند، درگیر بازی های دیجیتال نیستند؛ تعداد افرادی که آنها را دیدن می نمایند هم هر سال رو به افزایش است.

در سال 2017 تقریبا 666 میلیون نفر استریم و ویدئوهای مربوط به بازی ها را روی پلتفرم های مختلف دیدن کردند. همه اینها برای طبیعت هم می توانند نگران نماینده باشند و هم راضی نماینده. راضی نماینده از این نظر که بازی سازها و استریمرها به حجم عظیمی از مخاطبانی دسترسی دارند که اتفاقا می توانند در زمانی که توی بازی ها یا استریم هایشان صرف می نمایند، دنیای واقعی را به آنها معرفی نمایند! می توانند گیمرها را از مسائل زمین مطلع نمایند و حتی راهکارهایی را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم یاد بدهند.

بخش بد ماجرا هم این است که این فعالیت به ظاهر کم خطر، تأثیرات مخرب زیادی روی زمین دارد. حجم زباله های الکترونیکی که از خطرناک ترین و بدترین نوع زباله ها هستند، روند رو به رشد نگران نماینده ای دارد و سرعت زیادشدن حجم این نوع زباله، از هر زباله دیگری بیشتر است. میانه طول عمر هر وسیله الکترونیکی فقط 5 سال است و با عرضه شدن هر محصول نو به تعداد این زباله ها فقط افزوده می گردد. وقتی PS5 می آید، برای خیلی ها یعنی PS4 زباله شد. تقریبا نصف این زباله ها همان وسایل شخصی هستند که من و شما استفاده می کنیم؛ مثل کامپیوترهای شخصی، موبایل ها و تبلت و تلویزیون هایمان که اتفاقا با همین ها هم بازی می کنیم.

همه اینها باعث شده تا مدیران محیط زیست در کشور خودمان متوجه نقش و توانایی بازی های کامپیوتری در بلاهایی که سر محیط زیستمان می آوریم، شوند. آنها اعتقاد دارند که بازی ها می توانند مردم را با این مسائل آشنا و آنها را برای دست به کارشدن تشویق نمایند. حتی قبل از این اتحاد هم این موضوع مستقیم و غیرمستقیم توی خیلی بازی ها استفاده شده بود. مثل بازی گاندو که گمیرها را با این گونه جانوری که اتفاقا در معرض انقراض است، آشنا نموده است. مدیران محیط زیستی هم به همین منظور قصد دارند که با همکاری بازی سازها، بازی هایی بسازند که به حفظ محیط زیست یاری و گیمرها را بیشتر با این موضوع آشنا کند.

در نهایت اینکه بازی ها رسانه قوی و تأثیرگذاری هستند و همین قدرتشان ما و شما را مسئول می نماید که بیشتر مراقب انتخاب هایمان در خصوص بازی ها باشیم. اینکه توجه ها به تأثیرات بازی ها روی محیط زیست بیشتر شده، امیدوارنماینده است و انتظار می رود در سال های آینده هم نشانه های بیشتری از این کوشش برای همزیستی این دو ببینیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "همزیستی مسالمت آمیز بازی ها و محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همزیستی مسالمت آمیز بازی ها و محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید