پیک های پیغام آور نوروز به ترکمنستان رسیدند

به گزارش وبلاگ عکس 94، رالی تور گردشگری پیک های پیغام آور نوروز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی که در مسیر ایران - ترکمنستان - ازبکستان و تاجیکستان در حرکت است، همزمان با دهمین روز پیمایش خود، به ترکمنستان رسید.

پیک های پیغام آور نوروز به ترکمنستان رسیدند

به گزارش وبلاگ عکس 94 از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، رالی تور فرهنگی و گردشگری پیک های پیغام آور نوروز که برای اولین بار با شرکت 28 دستگاه خودرو کمپر و کاروان با حضور اعضای خانواده های ایرانی از استان های مختلف کشور در حال برگزاری است، همزمان با برپایی جشن های نوروزی در کشورهای مسیر به وسیله مرز باج گیران در استان خراسان رضوی وارد کشور ترکمنستان شد.

رالی تور گردشگری فرهنگی کمپرها و کاروان های ایرانی در مسیر جاده ابریشم، با توجه به اهمیت تأثیر این رویداد بین المللی در تحکیم روابط کشورهای حوزه نوروز از جمله، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و ایران و به واسطه مشترکات فرهنگی، زبانی، تاریخی و تمدنی این کشورها شروع شده است.

در طول مسیر حرکت این پیک ها، برنامه های فرهنگی و آیینی اجرا و شرکت نمایندگان در تور از جاذبه های طبیعی، گردشگری، باستانی و تاریخی کشورها و شهرهای مقصد خود بازدید می نمایند.

ترویج سفرهای زمینی و مسئولانه، توسعه فعالیت های اتومبیل رانی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تشویق عموم به رعایت قوانین و مقرارات هدایت و رانندگی، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن و ایجاد حس دوستی، مهربانی، اتحاد و یکپارچگی میان ملت های حوزه جشن نوروز از مهمترین اهداف برگزاری رالی تور گردشگری پیک های پیغام آور نوروز است.

به گزارش وبلاگ عکس 94 محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اواخر اسفندماه 1401 گفته بود که در بهار 1402 سه رالی بین المللی از مبدا ایران در مسیرهای مختلف به کشورهای اروپایی، آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و دریای خزر برگزار می گردد.

رالی بین المللی پرسپولیس-آکروپولیس از شیراز تا آتن ، رالی بین المللی پیک های پیغام آور نوروزی از ایران در مسیر ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان دو رالی توری است که در بهار برگزار می گردد. رالی سوم با حضور کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای خزر برگزار می گردد.

وی بعلاوه شرح داد که یک رالی هم از مبدا تاجیکستان به سمت ایران برگزار خواهد شد، در این رالی که با هدف آشنایی با دستاوردها و افتخارات 40 ساله ایران برگزار می گردد حرکت خودروها از تاجیکستان شروع می گردد در مسیر از ازبکستان و ترکمنستان می گذرند و خودروهایی از این کشورها به رالی ملحق می شوند.

منبع: دنیای سفر

به "پیک های پیغام آور نوروز به ترکمنستان رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیک های پیغام آور نوروز به ترکمنستان رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید