5 مورد از شگفتی های زیر زمین که شما را شوکه می نمایند

به گزارش وبلاگ عکس 94، سیاره خاکی ما شگفتی های طبیعی و زیبایی های زیادی دارد. برخی از آن ها جلوی چشمان ما قرار گرفته است، در حالی که تعدادی از آن ها زیر زمین پنهان شده اند و از دید ما دور هستند.

5 مورد از شگفتی های زیر زمین که شما را شوکه می نمایند

با ما در مجله توریستی دلتا همراه باشید تا با شگفتی های زیر زمین آشنا شوید. غارهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که خیلی خاص هستند و جاذبه شگفت انگیز توریستی به شمار می روند. انواع غار نمکی، غار یخی، غار آبی و دیگر غارها که تا به امروز کشف شده اند هر کدام جذابیت های فراوانی داشته اند.

شگفتی های زیر زمین

در ادامه با 5 مورد از شگفتی های زیر زمین که شما را شوکه می نمایند، همراه باشید.

معدن نمک ویلچکا، لهستان

معدن نمک ویلچکا (Wieliczka) در قرن سیزدهم به بهره برداری رسید؛ اما امروزه از این معدن به عنوان یک موزه بیاد می نمایند و کارایی دارد. به سبب جاذبه های زیرزمینی که دارد سالانه پذیرای بالغ بر 1 میلیون توریست است. وجود یک دریاچه زیرزمینی، تعداد زیادی مجسمه نمکی و یک کلیسای سنگبری شده که در همه آن ها نمک وجود دارد بر جذابیت این مجموعه اضافه می نماید. فاصله این معدن با شهر باستانی کراکوف تنها 10 کیلومتر است، پس می توانید به راحتی با اتوبوس یا قطار خود را به آنجا برسانید.

معدن نمک یکاترینبورگ، روسیه

معدن نمکی که در زیر شهر صنعتی یکاترینبورگ پیدا شده است، مناظری زنده و رنگارنگ از مواد معدنی دارد که در عمق 200 متری زمین قرار گرفته اند. با تمام این تفاسیر فقط باید از طرف دولت اجازه داشته باشید تا بتوانید به بازدید این معدن بروید، چراکه برای تماشا عموم آزاد نیست. برای آنکه به این نقطه سفر کنید، می توانید از سایر شهرهای اروپا یا دبی، استانبول و تاشکند به طرف فرودگاه بین المللی یکاترینبورگ بروید.

منطقه زیر زمینی Bounce Below، بریتانیا

کلمه bounce به معنای جستن و پریدن استفاده می گردد. در واقع به نوعی حرکت در ورزش ژیمناستیک هم می گویند. منطقه Bounce Below در غار لِک وود(Llechwedd)،قرار گرفته است. 3 طرمبلنس (وسیله ای در ژیمناستیک) خیلی بزرگ در این غار 176 ساله قرار گرفته است. این منطقه جزء اولین زمین بازی در دنیا است که در زیر زمین قرار گرفته است و با چراغ های رنگی تزیین می گردد. برای بازدید از این غار می توانید از طریق اتوبوس یا قطار از دیگر شهرهای بریتانیا به تماشا این شگفتی زیر زمین بروید.

شهر زیرزمینی درینکیو، ترکیه

شهر درینکیو (Derinkuyu) را فریگی ها و در میان صخره های نرم آتشفشانی و در حد فاصل قرن های 8 تا 7 قبل از میلاد ساخته شده است. در روزگار قدیم از این شهر به عنوان پناهگاه استفاده می کردند. درینکیو حدود 60 متر زیر زمین است و از طریق تونل هایی با هم ارتباط دارد و می تواند بیش از 20,000 نفر را در خود جا دهد. در حال حاضر بیشتر این نقاط در معرض دید عموم قرار گرفته است و توریستان می توانند این شگفتی های زیر زمین و جاذبه تاریخی را به راحتی ببینند.

سنوتس، مکزیک

گودال های طبیعی عمیق زیادی در مکزیک وجود دارند که بیشتر آن ها به عنوان یک مکان مقدس برای مایان ها بوده اند. امروزه اما به خاطر وجود زیبایی های خاص و متفاوتی که دارند می توانند پذیرای تعداد زیادی توریست باشند. گودال سنتوس (Cenotes) هم جزء مکان های خاص و یکی از شگفتی های زیر زمین است که زیبایی بی نظیری دارد. سنوتس قبلا قربانگاه کسانی بوده است که اشیا و حتی گاهی انسان ها را هم برای رسیدن به هدف های مذهبی قربانی می کردند. برای تماشا این منطقه می توانید از اتوبوس بهره ببرید و از سایر شهرهای مکزیک به این نقطه بیایید. اگر به تماشای های دنیا علاقه دارید، مطلب عجیب ترین نقاط دنیا که باورکردنی نیستند را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از توریستی سرای مشیر شیراز، جاذبه باشکوه قاجار را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "5 مورد از شگفتی های زیر زمین که شما را شوکه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مورد از شگفتی های زیر زمین که شما را شوکه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید