60 درصد خودروهای جدید در آزمون آلایندگی برتر مردود شدند

به گزارش وبلاگ عکس 94، سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان این که داشتن گواهی معاینه فنی برتر به منزله نداشتن آلایندگی نیست، گفت: 60 درصد خودروهای جدید در آزمون آلایندگی برتر مردود شدند.

60 درصد خودروهای جدید در آزمون آلایندگی برتر مردود شدند

به گزارش وبلاگ عکس 94، حسین مقدم سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در پاسخ به این که معاینه فنی برتر واقعاً چه رجحان ای دارد گفت: در معاینه فنی برتر آزمون آلایندگی خودروها دارای شرایط سخت گیرانه تری است ولی داشتن گواهی معاینه فنی برتر به منزله نداشتن یا عدم فراوری و انتشار آلایندگی نیست.

وی اضافه کرد: در شرایط اضطراری آلودگی هوای شهر بنا بر تصمیم سازی کمیته های تخصصی، تردد هرچه کمتر خودروهای با سوخت فسیلی و جلوگیری از ایجاد ترافیک و فراوری آلایندگی ایستایی می تواند در کنترل افزایش آلایندگی محیطی مؤثر باشد.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران اظهار داشت: از ابتدای سال 300 هزار خودرو پیروز به دریافت معاینه فنی برتر در تهران شده اند.

مقدم گفت: از ابتدای اجرای مرحله نخست طرح کاهش آلودگی هوا در آذر 95 تمامی خودروها می توانند نسبت به دریافت معاینه فنی برتر در مراکز به صورت اختیاری اقدام نمایند.

وی بیان نمود: رانندگان خودروهایی که پیروز به اخذ معاینه فنی برتر شوند امتیاز 25 درصد تخفیف جهت تردد در محدوده طرح ترافیک جدید را دارند.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران به فارس گفت: در مراکز معاینه فنی شهر تهران برای همه خودروها معاینه فنی برتر انجام می گردد که در صورت مردودی خودرو در معاینه فنی برتر و قبولی در معاینه فنی معمولی در صورت تمایل مالک، برای خودرو معاینه فنی معمولی صادر می گردد.

مقدم گفت: معاینه فنی برتر در هزینه هیچ تفاوتی ندارد و فقط در آزمون آلایندگی دارای شرایط سخت گیرانه تری است.

وی اظهار داشت: 60 درصد خودروهای زیر 4 سال که برای دریافت معاینه فنی مراجعه نموده اند در آزمون آلایندگی برتر مردود شده اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "60 درصد خودروهای جدید در آزمون آلایندگی برتر مردود شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد خودروهای جدید در آزمون آلایندگی برتر مردود شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید