7 گیاه آپارتمانی زیبا و مناسب برای فصل تابستان (مخصوص مبتدیان)

به گزارش وبلاگ عکس 94، گرمای تابستان معمولا از حضورمان در فضای باز در طول روز جلوگیری می نماید. همین موضوع می تواند ما را از فضای سبز و تماشای گیاهان زیبا دور کند. اما باید بدانید که خیلی راحت می توانید در خانه گل های زیبا و رنگارنگ نگه دارید و فضای سبز مورد علاقه تان را به راحتی ایجاد کنید. تابستان فصل خوبی برای رشد گیاهان است و به راحتی می توانید به پرورش گل و گیاه بپردازید. اگر تجربه نگهداری از گیاهان را ندارید یا در آپارتمان زندگی می کنید و فضای باز کافی برای نگهداری گلدان ندارید، این مطلب مخصوص شماست.

7 گیاه آپارتمانی زیبا و مناسب برای فصل تابستان (مخصوص مبتدیان)

در این مطلب از وبلاگ عکس 94 مگ می خواهیم 7 گیاه آپارتمانی زیبا که نگهداری آن ها آسان است و به راحتی در هر فضایی رشد می نماید را به شما معرفی کنیم.

1. آگلونمای قرمز

این گیاه تابستانی مناسب نگهداری در بالکن های کوچک یا مکانی با نور و هوای مناسب در آپارتمان است. آگلونمای قرمز به نور میانه و کم احتیاج دارد. اگر پنجره نورگیر دارید برترین مکان برای قرار دادن گلدان آگلونما در کنار پنجره است. اگر علاقمند به نگهداری از گیاهان گل دار نیستید، آگلونمای قرمز انتخاب خوبی است چون رنگ برگ هایش می تواند حال و هوای خانه را عوض کند. به مقدار مناسب و مورد احتیاج آن را آبیاری کنید و از قلم نیاندازید که برگ های این گیاه هر چند وقت یک بار بسته می گردد.

2. رشته مروارید

این گیاه رونده آپارتمانی تقریبا به هیچ توجه خاصی احتیاج ندارد، پس اگر در زمینه نگهداری از گلدان ها تازه کار هستید با رشته مروارید آغاز کنید. بعد از اینکه گلدان را به خانه آوردید آن را در محلی قرار دهید که نور غیر مستقیم خورشید را دریافت کند. به طور منظم و طبق برنامه ای که از گل فروش پرسیده اید آن را آبیاری کنید تا پس از چند روز شاهد رشد ساقه های آن باشید. شما می توانید گلدان را به دیوار یا از سقف آویزان کنید تا پس از رشد ساقه ها، چشم انداز ای زیبا داشته باشید.

3. بگونیا

تنوع رنگی در بگونیا آنقدر زیاد است که می توانید گلدانتان را با دکوراسیون داخلی خانه تان هماهنگ کنید! این گیاه فقط به کمی آب و نور خورشید احتیاج دارد تا به خوبی رشد نموده و خانه شما را زیبا کند.

4. افرای گلدار

افرا دز گیاهان گل دار است. تم رنگی گل های آن شبیه به غروب آفتاب است و فضا را برای شما دنج و تابستانی می نماید. نگهداری این گیاه برای مبتدیان و افرادی که هیچ تجربه ای در زمینه نگهداری از گیاهان ندارند آسان نیست. شما باید آن را به طور منظم هرس کنید تا شبیه به بوته نگردد. بعلاوه برنامه آبیاری آن هم باید منظم باشد. پس اگر تا به حال از گلدانی نگهداری ننموده اید به سراغ افرا نروید.

5. اگزالیس

اگزالیس منحصربه فردترین گیاه تابستانی است. برگ های این گیاه در دو رنگ ارغوانی و سبز رشد می نماید و ظاهری سحرانگیز دارد. تقریبا همواره شکوفه های سفید یا صورتی کمرنگ روی این گیاه وجود دارد و همین موضوع زیبایی آن را چند برابر می نماید. نگهداری از آن آسان است و گیاهی مناسب برای مبتدیان به شمار میرود. نکته جالب درباره اگزالیس این است که وقتی نور محیط کم می گردد برگ های گیاه بسته می شوند و به اصطلاح گیاه به خواب می رود.

6. لی لی صلح

همانطور که از نام این گیاه معین است، قرار است با حضور آن در خانه استرس افراد خانواده و محیط کم گردد. لی لی صلح گیاهی مناسب برای مبتدیان است چون می تواند روزها بدون آب باقی بماند. لی لی صلح در تمام ماه های سال گل می دهد اما اوج فصل گل دهی آن تابستان است.

7. کالاتیا

کالاتیا گیاهی است که نگهداری از آن به هیچ وجه سخت نیست. حتی می توانید مسئولیت نگهداری از آن را به بچه ها بسپارید. برگ های این گیاه رنگارنگ هستند و احتیاجی به هرس کردن همه ندارند. پس همین امروز یک گلدان کالاتیا در گوشه خانه قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

مرور کلی

روزهای گرم تابستان مانع از حضور ما در فضای باز و لذت بردن از سرسبزی طبیعت می گردد. به همین علت است که معمولا در این فصل احساس بی حوصلگی می کنیم. در این مطلب به شما 7 گیاه زیبا که روش نگهداری شان آسان است را معرفی کردیم تا بتوانید با قرار دادن چند گلدان در خانه تان، فضای سبزی بیرون را به داخل بیاورید. حتی اگر در آپارتمان زندگی می کنید یا هیچ تجربه ای در نگهداری از گل و گیاه ندارید، می توانید این گیاهان را به راحتی در خانه نگه داشته و از تماشای آن ها لذت ببرید.

منبع: Mensxp

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 گیاه آپارتمانی زیبا و مناسب برای فصل تابستان (مخصوص مبتدیان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 گیاه آپارتمانی زیبا و مناسب برای فصل تابستان (مخصوص مبتدیان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید