برای اعزام زائران عمره به عربستان هیچ مشکل فنی وجود ندارد

به گزارش وبلاگ عکس 94، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، برای اعزام زائران عمره به عربستان هیچ مشکل فنی وجود ندارد.

برای اعزام زائران عمره به عربستان هیچ مشکل فنی وجود ندارد

جعفر یازرلو با تاکید بر اینکه بیان مشکل فنی اصطلاحی است که به صورت عامیانه در بسیاری از مسائل هواپیمایی هر کشوری استفاده می گردد و ربطی به خرابی هواپیما ندارد، گفت: موضوع اصلی عدم صدور مجوز از سوی عربستان برای عمره مفرده بعلاوه هیچ ربطی به مسائل سیاسی، مالی، حمایت ایران از بعضی مسائل حاشیه ای در کشورهای مختلف ندارد و ربط دادن اینگونه مسائل به این مهم غیر فنی و کاملا اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی برای صدور مجوز پرواز از سوی عربستان برای اعزام زائران عمره مفرده کشورمان مربوط به بعضی توافقات بین سازمان هواپیمایی دو کشور است که برای حل آن نیز به وسیله مختلف در حال رایزنی هستیم، ادامه داد: حل مشکل پروازی به تصمیم یا نحوه تصمیم گیری دو سازمان هواپیمایی ایران و عربستان ختم خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به این سوال که آیا نام بعضی از مسئولان کشورمان در لیست افراد تحریم شده ارتباطی به موضوع عدم صدور مجوز پروازی دارد یا نه، گفت: این موضوع نه صحت دارد و نه اینکه هیچ ربطی به تحریم بعضی افراد خاص کشورمان ندارد.

یازرلو با بیان اینکه پرواز عمره مفرده مشکل 9 ساله دارد، ادامه داد: با توجه به پیگیری های لازم از سوی مسئولان دست اندرکار کشورمان بسیاری از مسائل پرواز عمره مفرده حل شده و هم اکنون تنها موضوعی که مانده و ان شاالله آن نیز به زودی حل خواهد شد. مشکل صدور مجوز پرواز از سوی عربستان است.

وی بیان داشت: در صدور مجوز پرواز از سوی عربستان موردی اشاره شده که از سوی دو طرف در حال پیگیری و ارائه راه چاره برای حل مشکل هستند که نهایتا حل خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تاکید نمود: در این خصوص ارائه هرگونه اظهارنظر غیر کارشناسی و اخبار ناصحیح به مردم سبب ایجاد کندی در روند کارهای خواهد شد، زیرا که این مشکل تنها باید به وسیله کارشناسی فنی بین دو کشور حل گردد.

سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز پیشتر با تاکید بر اینکه مشکل پروازی حل گردد اعزام عمره شروع خواهد شد، گفت: به وسیله وزارت امور خارجه و مسئولان حج عربستان پیگیر راه اندازی عمره مفرده هستیم.

منبع: همگردی

به "برای اعزام زائران عمره به عربستان هیچ مشکل فنی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای اعزام زائران عمره به عربستان هیچ مشکل فنی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید