تغییر شیوه موتور های جستجو در سال 2020 ، عکس بدهید و اطلاعات بگیرید

به گزارش وبلاگ عکس 94، رسانه های اجتماعی به سرعت در حال تبدیل شدن به ابزار هایی برای تحقیق و پیدا کردن محصولات هستند، ابزار هایی که از Google نیز فراتر رفته اند.

تغییر شیوه موتور های جستجو در سال 2020 ، عکس بدهید و اطلاعات بگیرید

گروه فناوری وبلاگ عکس 94، محدثه قاسمی - بعد از گذشت 21 سال، هیچکس نمی تواند تسلط گوگل بر دنیای جستجو را انکار کند. ازاین گذشته گوگل دارای 81.5 درصد سهم اشتراک گذاری های بازاری در سراسر دنیاست. اما جدیدا در اروپا و آمریکای شمالی، هنگامی که افراد در حال جستجو درباره محصولی هستند، آن ها را از شیوه های مختلف دیگری نیز به افراد عرضه می نمایند.

اگر به زمان آنلاین بودن خود توجه کنید متوجه می شوید که بخش گسترده ای از فعالیت های شما (96 درصد) بدون استفاده از موتور های جستجو می گذرد. درهمین حال شما مشغول گذراندن وقت در رسانه های اجتماعی هستید. به طور میانگین هر کاربر روزانه 2 ساعت و 16 دقیقه را در شبکه های اجتماعی صرف می نماید که نسبت به سال گذشته 1 دقیقه افزایش یافته است.

با تکامل رسانه های اجتماعی آن ها از حالت مکالمه ای بیشتر به حالت سرگرم نماینده درآمدند و رفتار کاربران نسبت به آن ها نیز تغییر نموده است. محتوای شبکه های اجتماعی باعث شد که آن ها به یک مقصد اولیه برای تحقیق و خرید محصول تبدیل شوند. این یک فرایند رفتاری در افراد بود و برندهای مختلف می توانند اکنون آن را فرصتی بزرگ تلقی نمایند.

جستجوی محصولات در شبکه های اجتماعی

از گذشته، کاربران همواره برای تحقیق محصولات مورد نیاز یا سرگرمی های مختلف از موتور های جستجو استفاده می کردند. در نتیجه بهینه سازی مورتور های جستجو (SEO)، پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) کلیدی بود تا به برندهای مختلف این امکان را بدهد که محصولات خود را در جستجوها، جلوی چشم کاربران قرار دهند.

با این حال کاربران در حال حاضر برای تحقیق درباره محصولات خود به شبکه های اجتماعی روی آورده اند. مطالعات اخیر GlobalWebIndex و Facebook نشان می دهند، بیشتر از 4/1 کاربران جهانی که برای خرید های خود به شبکه های اجتماعی گرایش دارند بین 64-16 سال هستند. 81 درصد کاربران اظهار نموده اند که اینستاگرام ابتدا به عنوان برنامه ای برای اشتراک گذاری عکس ها بوده، اما اکنون برنامه ای برای جستجوی محصولات است.

وقتی تمرکز روی کاربران جوان نهاده شد، مشاهده شد که تمایل برای جستجو در شبکه های اجتماعی در این افراد بیشتر است. براساس گزارش های شبکه اجتماعی GlobalWebIndex، شبکه های اجتماعی در حال حاضر از موتور های جستجو، به عنوان پیشرو در جستجوی محصولات بین 24-16 ساله ها، پیشی گرفته اند؛ و این فرایند نشان می دهد که تا سال آینده 40 درصد کل کاربران را نسل Z (گروهی از مردم که از سال 1990 تا 2000 و بعد از آن متولد شده اند و با نام های GenZ و نسل اینترنت نیز شناخته می شوند) تشکیل می دهند.

بازار Gen Z را در اولویت قرار دهید

تاثیر فزاینده نسل Z تعیین است. بازار های جوان با رشد سریع و جمعیتی مانند آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا در حال حاضر کاملا درگیر جستجو های اجتماعی هستند. 57 درصد کاربران آمریکای لاتین و 64 درصد کاربران خاورمیانه و آفریقا تمایل دارند که صفحات جستجوی محصولات خود را در رسانه های اجتماعی راه اندازی نمایند. بنابراین، برای برندهای فعال در بازار های اروپایی و آمریکای شمالی، 2020 فرصت بزرگی را به آن ها ارائه می دهد. GenZ عاشق تصاویر است، بنابراین شرکت ها برای اولویت بندی محتوا های خود مبنی بر تصاویر و سرمایه گذاری در بخش های رسانه های اجتماعی باید استراتژی های بازاریابی دیجیتالی خود را با استفاده از منابع مناسب، با خواسته کاربران تطبیق بدهند.

زیبایی در شبکه های اجتماعی اهمیت دارد

تحقیقات درمورد محصولات در شبکه های اجتماعی با تجربه سنتی که همه ما قبلا از آن استفاده کردیم، متفاوت است. کاربران انتظار دارند که محصولات بصورت طبیعی، واقع بینانه و از همه مهمتر زیبا ارائه داده شوند. این موضوع یعنی سرانجام تبلیغات عمومی که اولویت اول آن ها تمرکز بر روی محصول است.

برای جذب مخاطب، شرکت ها باید در طراحی و خلاقیت سرمایه گذاری نمایند. آن ها به گروه هایی از افراد نیاز دارند تا بتوانند تصاویری ایجاد نمایند که برای کاربران الهام بخش بوده، مجذوب شوند و فکر نمایند که به آن محصول نیاز دارند.

آنسوی 2020، جستجوی بصری

این نوع جستجو گرچه هنوز در مراحل نخستین واقع شده است، اما توسط Google Lens و Pintrest Lens ارائه شده است. این سیستم به کاربران اجازه می دهد تا عکس بگیرند یا از عکس های موجود برای جستجوی محصولات مرتبط استفاده نموده و آن را پیدا نمایند. این فناوری در اولویت واقع شده است و آماده جستجو است.

بن سیلبرمن، مدیر عامل Pintrest معتقد است که آینده جستجو بر مبنای تصاویر خواهد بود نه کلمات کلیدی و آن ها کنترل فضای جستجو را در دست می گیرند. در اوایل امسال، فیس بوک یک استارتاپ هوش مصنوعی را خریداری کرد. یک فناوری جستجوی بصری که به افراد امکان می دهد از یک شیء در دنیای واقعی عکس بگیرند و از آن برای جستجوی موارد مشابه بصورت آنلاین استفاده نمایند. آن ها همچنین در خصوص فناوری جستجوی بصری آینده، مشابه فناوری Google و فن آوری Pinterest صحبت نموده اند. آن ها ادعا می نمایند که این امکان را به کاربران می دهند تا از چیزی که دوست دارند عکس بگیرند، سپس Marketplace در لیست های خود جستجو می نماید تا موارد مشابه را در اختیار آن ها قرار دهد.

در همین حال، اینستاگرام برای رسیدن به سیستم عاملی کوشش می نماید که متن را به عکس تبدیل نموده و تصاویر مرتبط با آن را جستجو کند. با محبوبیت شبکه های اجتماعی تصویری مانند اینستاگرام و Pintrest، فناوری جستجوی بصری می تواند فرصت بیشتری برای شبکه های اجتماعی فراهم کند تا از جستجو های مبتنی بر محصول استفاده نمایند. با توجه به تاثیر GenZ این مطمئنا روشی خواهد بود که بازاریابان دیجیتالی باید استراتژی ها و تیم های دیجیتالی خود را برای آن تطتبیق دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تغییر شیوه موتور های جستجو در سال 2020 ، عکس بدهید و اطلاعات بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر شیوه موتور های جستجو در سال 2020 ، عکس بدهید و اطلاعات بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید