عایدی 10 هزار میلیارد تومانی تلویزیون از جام جهانی صحت دارد؟ ، 685 میلیون برای یک آگهی بازرگانی! ، واکنش صدا و سیما را بخوانید

به گزارش وبلاگ عکس 94، چند روزی است درباره عایدیِ تلویزیون از آگهی های بازرگانی بحث می گردد؛ خبرهایی که ضد و نقیض است و با واکنش صداوسیما روبرو شد.

عایدی 10 هزار میلیارد تومانی تلویزیون از جام جهانی صحت دارد؟ ، 685 میلیون برای یک آگهی بازرگانی! ، واکنش صدا و سیما را بخوانید

به گزارش وبلاگ عکس 94، یکی از نکاتی که اخیراً بسیار درباره اش خبرسازی شد؛ موضوع تعرفه های پخش آگهی از سوی صدا و سیما در حین برگزاری مسابقات جام جهانی قطر بود.

این درحالی است که براساس موارد مطرح شده از سوی بعضی رسانه ها نسبت به تعرفه های پخش آگهی در مسابقات جام جهانی اگرچه حاشیه هایی ایجاد شد؛ اما همانطور که قبلا اشاره شد در گزارش خبرگزاری تسنیم معین شد بسیاری از این موارد صحت ندارد.

با این اوصاف بعضی از رسانه ها به خبرسازی های خودشان ادامه دادند؛ براساس آن اخبار، تعرفه های تبلیغاتی صداوسیما در کمترین حالت 7میلیارد و 290 میلیون تومان و در بیش ترین حالت 13 میلیارد و 700 میلیون تومان بود. این تعرفه ها برای 20 ثانیه تبلیغات تعریف شده، در واقع صداوسیما برای هر یک ثانیه تبلیغات از شبکه سه در کم ترین حالت 364 میلیون تومان و در بیش ترین حالت 685 میلیون تومان دریافت می نماید.

از سوی دیگر بعضی کانال ها در فضای مجازی با ادامه انتشار مطالبی در این زمینه از تیترِ عایدی 10 هزار میلیارد تومانی شبکه سه از پخش جام جهانی استفاده کردند و برای افزایش بازدید، به انتشار این نوع اخبار روی آوردند که صداوسیما تعرفه تبلیغات خود برای جام جهانی را دو برابر نموده و با ارقامی که اعلام نموده معین می گردد که سود تلویزیون از پخش مسابقات بسیار بیش تر از پخش سریال تلویزیونی است.

در ادامه انتشار این دست اخبارها، آمار و ارقامِ دیگری هم منتشر شد؛ به طور مثال پیش از پخش مسابقات جام جهانی گران ترین تبلیغات شبکه سه سیما برای زمان پخش سریال ثانیه ای 327 میلیون تومان بود اما برای مسابقات فوتبال در کم ترین حالت از ثانیه ای 364 میلیون تومان آغاز می گردد.

این درحالی است که پیگیری ها نشان می دهد چنین اعداد و ارقامی صحت ندارد و صداوسیما در واکنش به چنین ادعاهایی اعلام نموده است: برابر قانون، عایدیهای حاصل از تبلیغات بازرگانی در شبکه های تلویزیونی، مستقیماً به حساب خزانه کل واریز شده و هیچ گونه وجهی به حساب شبکه های سیما واریز نمی گردد. لذا بدیهی است که شبکه سه سیما، وجهی بابت پخش تبلیغات بازرگانی در جام جهانی دریافت ننموده است.

  • فوتبال در کدام نقطه شبیه سینما و هنر می گردد؟ | به هیچ وجه نباید فوتبال را قاطی مسائل سیاسی کرد

بعلاوه روابط عمومی رسانه ملّی در شرح بیشتر با رد ادعای عایدی 10 هزار میلیارد تومانی تبلیغات در برنامه های جام جهانی اعلام نموده است که در ساختار بودجه سازمان صداوسیما، تحقق چنین ارقامی که بیشتر از بودجه یک سال رسانه ملی است، آن هم فقط در ایام جام جهانی، امکان پذیر نیست و ادعای آن در قالب تیتر یک خبر، دور از انصاف است.

منبع: همشهری آنلاین

به "عایدی 10 هزار میلیارد تومانی تلویزیون از جام جهانی صحت دارد؟ ، 685 میلیون برای یک آگهی بازرگانی! ، واکنش صدا و سیما را بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی 10 هزار میلیارد تومانی تلویزیون از جام جهانی صحت دارد؟ ، 685 میلیون برای یک آگهی بازرگانی! ، واکنش صدا و سیما را بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید