دریافت تسهیلات به آسیب دیدگان سیل در فارس

به گزارش وبلاگ عکس 94، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از افزایش وام روستایی برای بازسازی واحد های خسارت دیده از سیل به 200 میلیون تومان اطلاع داد.

دریافت تسهیلات به آسیب دیدگان سیل در فارس

به گزارش گروه استان های وبلاگ عکس 94، محمود رضایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور وزرا، معاونان وزرا و مسئولان اجرایی دستگاه های مرتبط پیرامون آسیب های سیل هفته گذشته گفت: در مورد اندازه خسارت وارده به منطقه ها جنوبی فارس و اقدامات و یاری های صورت گرفته، گزارشی در این جلسه ارائه شد.

رضایی با اشاره به ارائه گزارش ارزیابی خسارات سیلاب در منطقه ها جنوبی فارس در بخش های زیرساختی، مسکن و حوزه کشاورزی، در این جلسه، به مصوبات مجلس در راستای وضع ضوابط و مقرراتی در راستای آماده سازی شهر ها برای مقابله با بلایای طبیعی و تجهیز شهر های کوچک به امکانات ماشین آلاتی برای مقابله با خطر و مدیریت آن اطلاع داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در این جلسه پیشنهاداتی نیز برای پیشگیری و مقابله با وقوع چنین رخداد هایی به وسیله نمایندگان مطرح و مقرر شد که اعضای کمیسیون عمران پس از آنالیز گزارشات و ارزیابی های حضوری، مطالب را جمع بندی نموده و گزارشی را در مورد اقدامات صورت گرفته و قصور احتمالی دستگاه های اجرایی به صحن علنی مجلس ارائه نمایند.

وی از تاکید کمیسیون عمران مجلس در مورد تعریف بخشی از بودجه 1401 برای تامین هزینه مقاوم سازی بنا های فرسوده اطلاع داد و گفت: در این راستا مقرر شد در استان فارس اعتبارات بیشتری برای مقاوم سازی و ساخت بنا های تخریب شده از سیل پرداخت گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از افزایش وام روستایی برای بازسازی واحد های خسارت دیده از سیل به 200 میلیون تومان اطلاع داد و گفت: براین اساس پیشنهاد شد تا به واحد های تخریبی، تسهیلاتی معادل 200 میلیون تومان با بازپرداخت 20 ساله و با سود چهار درصد همراه با 70 میلیون تومان یاری بلاعوض پرداخت گردد.

رضایی گفت: یاری های بلاعوض در اختیار روستاییانی که سرپناه آنان تخریب شده و تا زمان ساخت بنا، مجبور به زندگی در مکان دیگری هستند قرار می گیرد.

وی بعلاوه از وعده یاری های بلاعوض به وسیله بعضی نهاد ها نظیر بنیاد مستضعفان اطلاع داد و گفت: این بنیاد عهده دار تامین سیمان مورد احتیاج ساخت و ساز واحد های تخریبی و تحویل این سیمان به بنیاد مسکن شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: هرچند خسارات ناشی از سیل خسارات گسترده ای را به مردم و زیر ساخت های شهری و روستایی وارد کرد، اما خوشبختانه در زمینه بازسازی واحد های مسکونی تخریب شده تصمیمات خوبی از سوی متولیان این موضوع در سطح ملی گرفته شد.

رضایی یادآور شد: ارقام خسارات اعلام شده از سوی ستاد مدیریت بحران فارس به هیئت دولت منتقل شده و با تخصیص تسهیلات مورد احتیاج، عملیات بازسازی زیرساخت ها و واحد های مسکونی و جبران خسارت کشاورزان استان شروع خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در کوشش هستیم تا اعتبارات لازم در این زمینه زودتر تصویب شده و کار بازسازی واحد های سیل زده تسریع گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دریافت تسهیلات به آسیب دیدگان سیل در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت تسهیلات به آسیب دیدگان سیل در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید