سه کیک خانگی خاص و متفاوت برای دورهمی ها

به گزارش وبلاگ عکس 94، کیک های خانگی همواره جذابیت های خاص خود برای خانواده ها داشته اند و ما در این مطلب سه کیک خانگی خاص و متفاوت برای دورهمی ها را به شما معرفی می کنیم.

سه کیک خانگی خاص و متفاوت برای دورهمی ها

شیرینی و کیک در فرهنگ غذایی ایرانی ها که ذائقه آنها به سمت شیرینی ها گرایش دارد، جایگاه ویژه ای دارد و همیشه بخشی از میزهای پذیرایی ما به کیک های خوش طعم و رنگارنگ اختصاص پیدا می نماید. اما آیا سه کیک محبوب دورهمی های ایرانی را می شناسید؟! ما در این یادداشت به معرفی سه کیک خانگی خاص و متفاوت برای دورهمی ها که در میان ایرانیان بسیار محبوب هستند می پردازیم.

کاپ کیک

کاپ کیک ساده بدون شک یکی از پر طر فدار کیک های بسیار در همه دنیا است که لذت بردن از عطر و طعم آن بزرگ و کوچک نمی شناسد. البته لذت درست کردن این نوع کیک در خانه و روش ساده پخت آن به جذابیت هایش می افزاید. از این کیک علاوه بر مصارف شخصی به عنوان یک میان وعده سالم و سبک می توان در تزئین میز تولد، مهمانی های کوچک، پیک نیک ها و مسافرت ها نیز استفاده کرد. کاپ کیک به حدی در دنیا هوادار دارد که حتی در تقویم دنیای هم روزی به این نام اختصاص پیدا نموده است.

شما می توانید این کیک خوشمزه و سالم را با کمترین امکانات مانند چند فنجان کوچک و یک قابلمه میانه نیز در خانه درست کنید. شما با ساده ترین مواد اولیه مانند آرد، شکر، تخم مرغ، روغن، وانیل، بیکینگ پودر و آب یا شیر این کیک خوش طعم را در خانه درست کنید و از طعم آن لذت ببرید.

شما می توانید ساده ترین دستور پخت کاپ کیک را در همین سایت مطالعه کنید.

کیک اسفنجی ساده

کیک اسفنجی هم یکی دیگر از کیک های محبوب در دنیاست که ایرانی ها هم در این سال ها تمایل زیادی به مصرف آن به صورت ساده یا تزئین شده پیدا نموده اند. البته در صنعت شیرینی پزی بیشترین مصرف را دارد و از آن برای ماده پایه انواع کیک ها استفاده می نمایند. بااین حال در منزل مصرف این کیک به صورت ساده در کنار چای یا قهوه برای میان وعده ای مانند عصرانه یک ترکیب رویایی ایجاد می نماید که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. کیک اسفنجی ساده معمولا با طعم وانیلی تهیه می گردد اما می توان در هنگام طبخ و آماده کردن خمیر و مایه کیک، طعم های دیگری مثل قهوه یا کاکائو را جایگزین طعم وانیلی آن کرد. مواد اولیه مورداحتیاج برای تهیه کیک اسفنجی نیز تقریبا مشابه کاپ کیک است اما ساختاری پوک تر دارد. برای تهیه یک کیک اسفنجی پف دار و پوک بهتر است از فر بهره ببرید. بعد از پخت کیک اسفنجی مصرف کرد در چند مرحله فرآوری آن را به یک کیک خامه ای خانگی تبدیل کرد. جزئیات طرز تهیه کیک ساده اسفنجی را می توانید در همین سایت مطالعه کنید.

پنکیک ساده

پنکیک نیز یکی دیگر از کیک های محبوب دنیای است که در سال های اخیر در کشور ما هم هواداران ویژه ای به خصوص در رده های سنی کودک و نوجوان و برای وعده صبحانه پیدا نموده است.

این خوردنی پرانرژی یک نوع کیک ساده و فوری است که خیلی سریع آماده می گردد و همراه با مربا،عسل، خامه، کاکائو و… سرو می گردد. پنکیک یک نوع کیک تخت و نازک هستند که برای پختن آن فقط به یک تابه احتیاج داریم. این کیک هم در دنیای شیرینی ها برای خود نام و رسمی دارد و یک روز به نام آن نامگذاری شده است. پنکیک به عنوان میان وعده و عصرانه نیز سرو می شوند . بسیاری از هواداران این کیک آن را با طعم ساده می پسندند ولی عده ای نیز آن را همراه با پوره میوه ها و با طعم های گوناگون دوست دارند. شما هم اگر علاقه دارید پخت پنکیک را در منزل تجربه کنید حتما مطلب مربوط به طرز تهیه پنکیک را مطالعه کنید.

کیک های خانگی و خوشمزه درست کنید

حقیقت این است که تجربه پختن شیرینی و کیک اگر بیشتر از خوردن آن نباشد، کمتر از آن هم نیست. شما به راحتی می توانید با کمترین امکانات پخت وپز ممکن بسیاری از شیرینی ها را حتی با مواد اولیه ای که همین الان در آشپزخانه دارید درست کنید. برای این کار فقط باید در درجه اول پشتکار داشته باشید و بعد روی گزینه مناسب در مجله اسنپ اکسپرس کلیک کنید تا با دستور پخت انواع کیک و شیرینی های محبوب خود آشنا شوید و از یک شیرینی پزی سالم در محیط خانه لذت ببرید.

منبع: فوت و فن

به "سه کیک خانگی خاص و متفاوت برای دورهمی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه کیک خانگی خاص و متفاوت برای دورهمی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید