طرز تهیه مرغ سوخاری کنتاکی

به گزارش وبلاگ عکس 94، مرغ سوخاری کنتاکی یا کی اف سی، یکی از فست فودهای پرطرفدار است که رعایت نکاتی اصولی در تهیه این غذا باعث افزایش کیفیت آن خواهد شد. بدون شک تردی و طعم بی نظیر مرغ سوخاری کنتاکی به روش طبخ و ادویه های مورد استفاده در تهیه آن بستگی دارد.

طرز تهیه مرغ سوخاری کنتاکی

وبلاگ عکس 94 | سرویس آشپزی - مرغ سوخاری کنتاکی (KFC) نام یک رستوران زنجیره ای معروف در ایالت کنتاکی آمریکاست که غذای آن شهرت جهانی دارد. این رستوران در بیش از 100 کشور جهان دارای شعبه است. مرغ سوخاری پفکی از تکه های مرغ طعم دار شده با ادویه های مخصوصی درست می گردد که در آرد غلطانده شده و سپس در روغن فراوان سرخ می گردد. مرغ KFC این فست فود خوشمزه بسیار مورد علاقه بچه ها و جوانان است و امروزه یکی از غذا های اصلی فروشگاه های فست فود را تشکیل می دهد. طعم منحصر به فرد مرغ سوخاری کنتاکی به ادویه مورد استفاده برای مزه دار کردن و روش تهیه آن بستگی دارد.

طرز تهیه مرغ سوخاری کنتاکی

مواد لازم
مرغ1400 گرم
شیر کره ای240 میلی لیتر (1 فنجان)
تخم مرغ عظیم1 عدد
آرد چند منظوره200 گرم (2 فنجان)
روغن مخصوص سرخ کردنبه میزان لازم
ادویه ها
نمک2/3 قاشق غذاخوری
آویشن1/2 قاشق غذاخوری
جعفری خشک1/2 قاشق غذاخوری
ارگانوی خشک1/3 قاشق غذاخوری
پودر کرفس1 قاشق غذاخوری
پودر فلفل سیاه1 قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا3-4 قاشق غذاخوری
پودر سیر2 قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل1 قاشق غذاخوری
پودر فلفل سفید1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه:

  1. همه ادویه ها شامل نمک، پودر سیر، پودر کرفس، آویشن خشک، جعفری خشک، ارگانوی خشک، خردل خشک، پودر فلفل سیاه، ، پودر زنجبیل و پودر فلفل سفید را در غذاساز بریزید و غذاساز را روشن کنید تا یکدست و یک اندازه شوند.
  2. یک ظرف عظیم به اندازه ای که یک تکه سینه یا ران مرغ در آن جا بگیرد، انتخاب کنید. آرد را در ظرف بریزید، سپس ادویه ها را به آن اضافه نموده و مخلوط کنید. آرد و ادویه را خوب هم بزنید تا یکنواخت شوند.
  3. یک ظرف عظیم دیگر انتخاب نموده و تخم مرغ ها را در آن بشکنید. شیر کره ای را به تخم مرغ اضافه نموده و هم بزنید تا شیر و تخم مرغ کاملا مخلوط شده و مایه یکنواختی حاصل گردد.
  4. سعی کنید مرغی انتخاب کنید که وزن آن حدود 1400 گرم باشد و مرغ را به 10 تکه تقسیم کنید. یک مرغ کامل شامل 2 بال، 2 کتف، 2 ران و 2 سینه است که با تقسیم سینه ها به دو قسمت، 10 تکه مرغ دارید. همچنین می توانید بسته به ذائقه خود فقط از 10 تکه سینه مرغ یا 10 تکه ران مرغ بهره ببرید. سپس پوست تکه های مرغ را جدا کنید تا هنگام سرخ شدن، گوشت آن ترد گردد.
  5. تکه های مرغ را 60-20 دقیقه در مخلوط شیر و تخم مرغ قرار دهید تا مزه دار شوند. در صورتی که زمان کافی نداشته و عجله دارید 20 الی 30 دقیقه نیز خوب است، ولی هر چه این زمان بیشتر باشد، مرغ طعم مطلوب تری پیدا می نماید. روی ظرف حاوی مرغ را با سلفون بپوشانید و اگر دمای محیط خیلی گرم نیست، آن را در محیط آشپزخانه قرار دهید. ولی اگر هوا گرم است، برای جلوگیری از فاسد شدن مرغ، ظرف را در یخچال قرار دهید و پس از 10 الی 30 دقیقه از یخچال خارج کنید تا گرم گردد. زیرا نگهداری مرغ در یخچال برای مزه دار شدن، باعث سرد شدن مرغ شده و هنگام سرخ کردن تکه های مرغ در روغن، دمای روغن را کاهش می دهد.
  6. تکه های مرغ را یکی یکی از مایه شیر و تخم مرغ خارج نموده و در مخلوط آرد و ادویه بغلطانید تا اطراف آن ها کاملا به آرد آغشته گردد، سپس آن ها را در یک سینی قرار دهید.
  7. اجازه دهید تکه های مرغ به مدت 5 دقیقه در سینی استراحت نمایند و اگر قسمتی به آرد آغشته نشده بود، با آرد بپوشانید.
  8. یک قابلمه یا تابه گود را تا ارتفاع 13 سانتی متر با روغن پر کنید. عمق روغن باید به اندازه ای باشد که تکه های مرغ در آن شناور شوند. برای سرخ کردن از روغن مخصوص سرخ کردن بهره ببرید که به حرارت بالا مقاوم باشد.
  9. قابلمه یا تابه حاوی روغن را روی حرارت متوسط قرار دهید و صبر کنید تا دمای روغن به 350 درجه فارنهایت یا 177 درجه سانتی گراد برسد. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا روغن به دمای مورد نظر برسد. می توانید دمای روغن را با یک دماسنج مخصوص شیرینی پزی، چک کنید و در صورت عدم دسترسی به دماسنج، یک قاشق چوبی را در روغن فرو کنید اگر روغن به دمای مطلوب رسیده باشد در اطراف قاشق، حباب هایی از روغن ظاهر می گردد.
  10. وقتی روغن به دمای مطلوب رسید، تکه های مرغ را در آن قرار دهید. برای سرخ شدن تکه های ران و سینه حدود 14-12 دقیقه زمان ضروری است و برای سرخ شدن کتف و بال این زمان به 18-15 دقیقه افزایش می یابد.
  11. دمای تکه های مرغ موقع سرخ کردن باید حدود 74 درجه سانتی گراد باشد، اگر دمای مرغ کمتر باشد پس از قرار دریافت در روغن، باعث افت دمای روغن خواهد شد.

    عمق روغن درون تابه باید به اندازه ای باشد که تکه های مرغ کاملا در آن شناور شوند، به گونه ای که دیگر نیازی به برگرداندن مرغ نباشد.

  12. تکه های مرغ را پس از سرخ شدن، با یک چنگال از روغن خارج کنید و روی توری خنک نماینده قرار دهید تا به دمای محیط برسند. برای جلوگیری از کثیف شدن آشپزخانه، یک سینی زیر توری خنک نماینده بگذارید تا روغن اضافی خارج شده از مرغ های سرخ شده در سینی بریزید. هرگز مرغ سوخاری کنتاکی را روی دستمال کاغذی مخصوص آشپزی قرار ندهید، زیرا بخار در تکه های مرغ باقی مانده و باعث نرم شدن مرغ می گردد.

پس از اینکه مرغ به دمای محیط رسید برای سرو آماده است، مرغ سوخاری کنتاکی را می توانید همراه با سیب زمینی سرخ نموده و سس کچاپ نوش جان کنید.

منبع: setare.com

به "طرز تهیه مرغ سوخاری کنتاکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرغ سوخاری کنتاکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید