گردشگری می تواند محرک قدرتمندی برای شکوفایی مالی پایدار باشد

به گزارش وبلاگ عکس 94، ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارشهای منتشر گشته، گردشگری می تواند محرک قدرتمندی برای شکوفایی مالی پایدار باشد.

گردشگری می تواند محرک قدرتمندی برای شکوفایی مالی پایدار باشد

با پایان یافتن سال 2023، بخش سفر و گردشگری پایان در موقعیتی قرار می گیرد که از تأثیر همه گیری عبور می کند و انتظار می رود که ورود گردشگران بین المللی به سطوحی برسد که یادآور دوران پیش از همه گیری است. با این حال، ذینفعان و مقاصد این بخش در حال حرکت در زمین پیچیده ای هستند که با چالش های خارجی مانند عدم اطمینان ژئوپلیتیکی و مالی، تورم و خطرات ناشی از توسعه رویدادهای شدید آب و هوایی مانند آتش سوزی مشخص شده است.

بسکمک از این مسائل نشان دهنده روندهای مالی، زیست محیطی، اجتماعی، ژئوپلیتیکی و فناوری گسترده تر و طولانی مدت تر است. در این زمینه مصرف کنندگان، سیاست گذاران و حامیان نگرانی فزاینده ای در مورد سابقه این بخش در پایداری و نقش آن در موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوا، ازدحام بیش از حد و تأثیر کلی بر جوامع محلی ابراز کرده اند.

زمانی که سفر و گردشگری به طور مدبرانه مدیریت شود، به عنوان محرک های قوی توسعه تاب آور و پایدار ظاهر می شوند و به رفاه جمعی سیاره ما کمک می کنند.

با توجه به اینکه بخش گردشگری 7.6 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی و نزدیک به 300 میلیون شغل را تشکیل می دهد، این بخش نقش مهمی در رسیدگی به چالش های اجتماعی و مالی ایفا می کند.

اهمیت این بخش بیشتر می شود، زیرا شرکت های کوچک و میانه را توانمند همچنین نقشی محوری در استخدام زنان، جوانان، مهاجران و کارگران غیررسمی ایفا می کند و از این طریق به فرصت های مالی کمک شایانی خواهد کرد.

شورای جهانی آینده گردشگری پایدار بر اهمیت ایجاد استانداردها و معیارها برای پایداری، پرورش نیروی کار آموزش دیده و فراگیر، اولویت بندی و تعامل با جوامع محلی، همسویی بازدید کنندگان با مقصد ظرفیت و سرمایه گذاری مناسب در زیرساختهای مربوطه تاکید می کند.

دستیابی به این اهداف مستلزم درجه بالایی از همکاری بین مشاغل، کارمندان و بازیگران دولتی در سطوح ملی و محلی از جمله آژانس های گردشگری و محیط زیست، جامعه مدنی و سازمان های بین المللی است.

منبع: همگردی

به "گردشگری می تواند محرک قدرتمندی برای شکوفایی مالی پایدار باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری می تواند محرک قدرتمندی برای شکوفایی مالی پایدار باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید