بزرگترین فرودگاه دنیا در سال 2021

به گزارش وبلاگ عکس 94، فرودگاه ها در تمام دنیا از ابعادی بزرگ برخوردار هستند آنهم به علت اینکه حجم ورود و خروج جمعیت در آنها زیاد است. در هر فرودگاه پروازهای متعددی به مقاصد مختلف دنیا انجام می شوند که با خود مسافران بیشماری را حمل می نمایند. موضوع این مقاله بزرگترین فرودگاه دنیا است که ما این بزرگ بودن را در تمامی ابعاد و فاکتورهای فرودگاه های تمام دنیا خواهیم سنجید و بزرگترین فرودگاه های دنیا را از منظرهای مختلف به شما معرفی خواهیم کرد، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بزرگترین فرودگاه دنیا در سال 2021

فرودگاه های بزرگ جهان

هرچه به سمت جلو حرکت می کنیم به علت ازدحام جمعیت و شلوغی ها، به فرودگاه هایی با حجم بیشتر و بزرگتر احتیاج داریم، ضمن اینکه تقریبا تمام شهرها در جهان دارای فرودگاه هستند و البته به علت سرعت عمل بالا و جلوگیری از اتلاف وقت بیشتر افراد سفر با هواپیما را ترجیح می دهند. در این قسمت بزرگترین فرودگاه های سال 2021 را به شما معرفی خواهیم کرد. در فهرست پیش رو ما فرودگاه های بزرگ جهان را در 4 دسته تقسیم بندی نموده و به شما معرفی می کنیم. بزرگترین فرودگاه جهان در سال 2021 از لحاظ مساحت و بزرگی سایت، بزرگترین فرودگاه جهان در سال 2021 از لحاظ حجم پروازهای روزانه، بزرگترین فرودگاه جهان در سال 2021 از لحاظ تعداد مسافران و در آخر بزرگترین فرودگاه جهان در سال 2021 از لحاظ حجم بار جابه جا شده.

  • بزرگترین فرودگاه جهان از نظر وسعت و مساحت

بزرگترین فرودگاه جهان با درنظر گرفتن فاکتور وسعت و مساحت تا همین روزهای پایانی سال 2021، فرودگاه شاه فهد در شهر دمام عربستان سعودی می باشد. مساحت دقیق این فرودگاه چیزی در حدود 776 کیلومتر مربع محاسبه شده است، یعنی درست به بزرگی و وسعت شهر نیویورک! البته شادی در بعضی از منابع نام فرودگاه داکسینگ شهر پکن در چین را دیده باشید که بعنوان بزرگترین فرودگاه جهان از نظر وسعت و مساحت معرفی شده است. البته این فرودگاه بزرگترین ترمینال فرودگاهی جهان بحساب می آید اما نه بزرگترین فرودگاه جهان به لحاظ وسعت و مساحت. مجموع امکاناتی که در این فرودگاه تعبیه شده اند در حدود 5/7 میلیون فوت مربع است، بعبارتی در حدود 130 زمین فوتبال. مقام دوم بزرگترین فرودگاه جهان از نظر وسعت و مساحت در سال 2021، به فرودگاه بین المللی دنور در آمریکا تعلق می گیرد. مساحت این فرودگاه را 7/135 کیلومتر مربع اعلام نموده اند. در ادامه این فهرست مقام های سوم تا دهم بزرگترین فرودگاه های جهان را به شما اعلام خواهیم کرد.

مقام سوم بزرگترین فرودگاه جهان از لحاظ مساحت به فرودگاه بین المللی دالاس در فورت وُرثِ ایالات متحده آمریکا تعلق می گیرد. مساحت این فرودگاه را 63/69 کیلومتر مربع اعلام نموده اند. در مقام چهارم بزرگترین فرودگاه جهان نام فرودگاه اورلاندو در ایالات متحده آمریکا با مساحت 83/53 کیلومتر مربع خودنمایی می نماید. مقام پنجم بزرگترین فرودگاه جهان به فرودگاه بین المللی دالاس واشنگتن در ایالات متحده داده شده است. مساحت این فرودگاه معادل 56/48 کیلومتر مربع برآورد شده است. در رتبه ششم بزرگترین فرودگاه جهان نام فرودگاه دکسینگ پکن در چین خودنمایی می نماید که مساحت این فرودگاه 47 کیلومتر مربع است. در رتبه هفتم بزرگترین فرودگاه جهان نام فرودگاه بین قاره ای جورج بوش به چشم میخورد که مساحتی معادل 51/44 کیلومتر مربع دارد. فرودگاه بین المللی پودونگ شانگهای در چین رتبه هشتم بزرگترین فرودگاه جهان را با مساحتی معادل 88/39 کیلومتر مربع به خود اختصاص داده است و رتبه نهم مربوط به فرودگاه بین المللی قاهره در مصر است که مساحتی برابر با 25/36 کیلومتر مربع دارد. در نهایت رتبه دهم و آخر بزرگترین فرودگاه جهان به سووارنابومی تایلند با مساحتی معادل 4.32 کیلومتر مربع اختصاص داده شده است.

  • بزرگترین فرودگاه جهان از نظر تعدد پرواز

امتیاز بزرگترین فرودگاه جهان از نظر تعداد پروازهای اجرا شده متعلق به کشور آمریکاست که بیشترین پروازهای اجرا شده را در ماه ژوئن 2021 به خود اختصاص داده است. درکل، 15 فرودگاه هستند که بیشترین حجم پروازی را به خود اختصاص داده اند که از میان این 15 فرودگاه 14 فرودگاه در آمریکا قرار دارند. ناگفته نماند که آمریکا فرودگاه هایی مانند شیکاگو و آتلانتا دارد که 30 هزار پرواز را به تنهایی در ماه ژوئن سال 2021 به خود اختصاص داده اند. این در حالی است که فرودگاه شهر دالاس فقط 400 پرواز از این 30 هزار پرواز را برای خود به ثبت رسانده است. البته فرودگاه های نام برده شده در سال 2021 پروازهای کمتری نسبت به سال 2019 انجام داده اند که در میان تمام فرودگاه ها، فرودگاه های سالت لیک سیتی، لانگ بیچ و انکوریج نسبت به قبل از پاندمی کوید 19 پروازهای بیشتری را در خود به ثبت رسانده اند.

در این قسمت نام 15 فرودگاه از بزرگترین فرودگاه های جهان را برای شما تعیین می کنیم. این فرودگاه ها لقب بزرگترین فرودگاه جهان را از لحاظ تعداد پروازهای اجرا شده به خود اختصاص داده اند.

فرودگاه شیکاگو ORD

فرودگاه آتلانتا ATL

فرودگاه دالاس DFW

فرودگاه دِنوِر DEN

فرودگاه شارلوت CLT

فرودگاه لس آنجلس LAX

فرودگاه هوستون IAH

فرودگاه سیاتل SAE

فرودگاه لاس وگاس LAS

فرودگاه فینکس PHX

فرودگاه شانگهای PVG

فرودگاه میامی MIA

فرودگاه انکوریج ANC

فرودگاه لانگ بیچ LGB

و در نهایت فرودگاه سالت لیک سیتی SLC، همگی از بزرگترین فرودگاه هایی هستند که از لحاظ تعداد پرواز در رتبه بالایی قرار داند. ناگفته نماند که نام این فرودگاه ها به ترتیب اولویت دسته بندی شده و ذکر شده اند.

  • بزرگترین فرودگاه جهان از نظر تعداد جمعیت

احتمالا شگفت زده خواهید شد اگر بگوییم که بزرگترین فرودگاه جهان از لحاظ ترافیک جمعیتی و تعدد مراجعه مسافران، فرودگاه آتلانتا است با 3.727.163 مسافر در سال 2021 که عددی تامل برانگیز برای یک فرودگاه محسوب می گردد. فرودگاه دالاس بعد از این فرودگاه، با 600 مسافر کمتر در رتبه دوم بزرگترین فرودگاه جهان از لحاظ تعدد جمعیت و مسافر واقع شده است. البته دانستن این موضوع قابل تامل است که در سال 2021 چهار فرودگاه چنگدو، شانگهای، پکن و شیان توانسته اند از لحاظ تعدد مسافر خود را براحتی در فهرست بزرگترین فرودگاه های جهان در سال 2021 قرار دهند و فرودگاه های آمریکا را پشت سر بگذارند.

ناگفته نماند که فرودگاه شیکاگو با اینکه امتیاز بیشترین تعداد پرواز را به خود اختصاص داده است اما از لحاظ تعدد مسافر، در رتبه چهارم واقع شده است. در این قسمت نام بزرگترین فرودگاه های جهان از لحاظ تعدد مسافر را به شما اعلام خواهیم کرد.

فرودگاه آتلانتا ATL، فرودگاه دالاس DFW، فرودگاه دنور DEN، فرودگاه شیکاگو ORD، فرودگاه لس آنجلس ALX، فرودگاه چنگدو CTU، فرودگاه شارلوت CLT، فرودگاه اورلاندو MCO، فرودگاه لاس وگاس LAS، فرودگاه سیاتل SEA، فرودگاه فینکس PHX، فرودگاه شانگهای PVG، فرودگاه میامی MIA، فرودگاه شیان XIY، فرودگاه پکن PEK که نام فرودگاه های ذکر شده به ترتیب بیشترین تعداد مسافر ثبت و ارائه شده اند.

  • بزرگترین فرودگاه جهان از لحاظ حجم باری

وقتی صحبت از جابه حایی بار و حمل و نقل به میان می آید، شاهد وضعیتی متفاوت در میان فرودگاه های جهان هستیم و به این راحتی نمی توان لقب بزرگترین فرودگاه جهان را به هر فرودگاهی اطلاق کرد. نکته مجذوب کننده ماجرا اینجاست که در میان نام فهرست این فرودگاه ها بیشترین نامی که به چشم میخورد اسامی فرودگاه های خاورمیانه است. فرودگاه هایی مانند فرودگاه هنگ کنگ، فرودگاه دبی، فرودگاه دوحه قطر، فرودگاه توکیو ژاپن، فرودگاه تایپه تایوان و فرودگاه اینچئون کره جنوبی که همگی از لحاظ حجم بار جابه جا شده رتبه های بالایی را بخود اختصاص داده اند.

رتبه بزرگترین فرودگاه جهان اول از لحاظ حجم بار جابه جا شده را فرودگاه هنگ کنگ با تعداد 396 هزار حمل به خود اختصاص داده و رتبه دوم از آن فرودگاه ممفیس در ایالات متحده آمریکا است. در این قسمت نام 15 فرودگاه که ملقب به بزرگترین فرودگاه های جهان از لحاظ حمل بار هستند را بترتیب خواهید دید.

فرودگاه هنگ کنگ با حمل باری معادل 396000، فرودگاه ممفیس با حمل باری معادل 374904، فرودگاه شانگهای با حمل باری معادل 359739، فرودگاه انکوریج با حمل باری معادل 307678، فرودگاه اینچئون با حمل باری معادل 271513، فرودگاه لوایول با حمل باری معادل 241749، فرودگاه تایپه با حمل باری معادل221534، فرودگاه لس آنجلس با حمل باری معادل 216236، فرودگاه دوحه با حمل باری معادل 214908، فرودگاه توکیه با حمل باری معادل 209170، فرودگاه شیکاگو با حمل باری معادل 202605، فرودگاه میامی با حمل باری معادل 187311، فرودگاه دوبی با حمل باری معادل 186346، فرودگاه فرانکفورت با حمل باری معادل 183204 و در آخر فرودگاه پاریس با حمل باری معادل 165400 در رتبه های اول تا پانزدهم بزرگترین فرودگاه های جهان از لحاظ حمل بار قرار گرفته اند.

  • زیباترین فرودگاه جهان بعد از بزرگترین فرودگاه جهان

در نهایت خالی از لطف نیست که در این مقاله بعد از معرفی از بزرگترین فرودگاه جهان در ابعاد مختلف، زیباترین فرودگاه جهان در سال 2021 را نیز به شما معرفی کنیم. لقب زیباترین فرودگاه در سال 2021 اختصاص دارد به فرودگاه چانگی سنگاپور که البته کاملا بجاست. فرودگاه چانگی یکی از فرودگاه های بشد تمیز در کل جهانست که از بزرگترین قطب های حمل و نقل در آسیا نیز به شمار میرود. ناگفته نماند که یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان نیز محسوب می گردد.

در این میان احتمالا باید نام سازمان Skytrax به گوشتان خورده باشد. این سازمان که یک ارگان بین المللی در رتبه بندی کردن حمل و نقل های هوایی بحساب می آید و بعلاوه بازرسی کیفیت، رتبه بندی کردن و صدور گواهینامه کیفیت برای خطوط هوایی را بر عهده دارد که مشمول فرودگاه های سراسر جهان است، در سال 2021 فرودگاه چانگی سنگاپور را برای هشتمین سال بعنوان برترین فرودگاه جهان معرفی کرد. بعد از آن فرودگاه بین المللی توکیو که هاندا نام دارد نیز رتبه دوم زیباترین فرودگاه جهان را به واسطه اعلام رسمی کمپانی Skytrax به خود اختصاص داده است. فرودگاه بین المللی توکیو به عنوان برترین و تمیزترین فرودگاه در تمام جهان معرفی شده است. بعد از آن جایگاه سومین فرودگاه زیبای جهان به فرودگاه حمد تعلق گرفته است. تاریخ افتتاح این فرودگاه مربوط به سال 2014 است که بنام آخرین فرد ثروتمند در قطر یعنی حمد بن خلیفه آل ثانی نام گذاری شده و افتتاح شد.

در ادامه فهرستی 10 عددی از نام زیباترین فرودگاه های جهان در سال 2021 را به ترتیب اسامی اعلام شده خواهید دید که بعد از فهرست اسامی بزرگترین فرودگاه جهان در سال 2021، قرار گرفته اند. فرودگاه چانگی سنگاپور، فرودگاه هاندا توکیو، فرودگاه حمد قطر، فرودگاه بین المللی اینچئون کره جنوبی، فرودگاه بین المللی مونیخ آلمان، فرودگاه هنگ کنگ، فرودگاه بین المللی ناریتا ژاپن، فرودگاه بین المللی چوبو سنتریر ژاپن، فرودگاه آمستردام هلند و در نهایت فرودگاه بین المللی دوبی که همگی از زیباترین فرودگاه های جهان در سال 2021 محسوب می شوند.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با بزرگترین فرودگاه جهان آشنا کنیم. البته فرودگاه های متفاوت و شگفت انگیزی در سراسر جهان وجود دارند که صحبت در خصوص هرکدام از آنان به مجال سخنی جداگانه احتیاج دارد اما در کل این مقاله تمام توان خود را بکار بست تا بتواند بزرگترین فرودگاه جهان را با در نظر گرفتن ابعاد و فاکتورهای مختلف به شما معرفی کند. در دسته های مختلف و با در نظر گرفتن و ارائه امکانات گوناگون، بزرگترین فرودگاه ها به شما معرفی شدند و درنهایت زیباترین فرودگاه های جهان را نام بردیم تا مجموعه کاملی از برترین ها را به شما عرضه کنیم.

منبع: الی گشت

به "بزرگترین فرودگاه دنیا در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین فرودگاه دنیا در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید