روایت داستانی زندگی و شهادت سه امام معصوم (ع) در شهد شوکران

به گزارش وبلاگ عکس 94 ، قادری در شهد شوکران به کندوکاو در زندگی و اقوال امام صادق(ع)، امام کاظم (ع) و امام رضا (ع) پرداخته و روایت هایی شگفت و به ظاهر باورنکردنی از زیست آنان را استخراج و در قالب داستان بازنویسی نموده است.

روایت داستانی زندگی و شهادت سه امام معصوم (ع) در شهد شوکران

شهد شوکران از این منظر شامل روایت هایی واقعی است که از زبان یک نویسنده و با بهره گیری از تخیل وی برای فضاسازی و روایت در قالب یک موقعیت داستانی قرار گرفته و عنوان شده است؛ جان مایه روایت و اتفاق منسوب به معصوم در این کتاب حقیقی و مطابق با متون کهن دینی و اعتقادی است.

نکته قابل توجه دیگری که متن این کتاب را قابل اعتنا نموده ، نثر خاصی است که قادری در بیان دستان واره های خود از آن بهره برده و اسلوب و ساختار این متن به شکلی تنظیم شده که از سویی به متون کهنه و ساختارهای روایی آنها به ویژه در روایت های دینی پایبند مانده و از سوی دیگر از لغات و اصطلاحات امروزی و قابل توجه برای مخاطبان امروزی بهره برده است.

شهد شوکران را می توان تلفیقی داستانی از سنت و مدرنیته در روایت داستانی از ائمه معصوم (ع) دانست که تا پیش از این کمتر مورد توجه نویسندگان قرار گرفته است.

نحوه نگاه نویسنده در انتخاب داستان ها نیز حاکی از وجود نگرشی خاص در نگاه به ائمه (ع) است که در آن نویسنده نوعی نگاه کاربردی و احترام برانگیز به کرامات اهل بیت دارد که مخاطب با مشاهده آن به خود و آنچه در اقوال و روزگارش می گذرد بیش از پیش رجعت می نماید.

انتشارات نیستان اخیرا شهد شوکران را در 416 صفحه در اختیار علاقه مندان قرارداده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "روایت داستانی زندگی و شهادت سه امام معصوم (ع) در شهد شوکران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت داستانی زندگی و شهادت سه امام معصوم (ع) در شهد شوکران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید