طرز تهیه خمیر تارت برای تهیه انواع کیک

به گزارش وبلاگ عکس 94، تارت یک دسر خوشمزه و محبوب است که در سراسر دنیا مورد علاقه بسیاری از افراد واقع شده است. خمیر تارت، بخش مهمی از این دسر است و به عنوان پایه ای برای میوه ها، کرم های خامه ای یا مواد خوراکی دیگر به کار می رود. اگر شما هم در پی یک رسپی خمیر تارت خوشمزه هستید، با ما همراه باشید تا با مراحل طرز تهیه خمیر تارت آشنا شوید.

طرز تهیه خمیر تارت برای تهیه انواع کیک
  • آرد نودل 650 گرم
  • پودر قند 190 گرم
  • پودر بادام 90 گرم
  • پودر کاکائو 40 گرم
  • کره پاستوریزه 340 گرم
  • وانیل 0.5 گرم
  • نمک به میزان لازم

طرز تهیه خمیر تارت

1. ترکیب همه مواد خمیر تارت

اولین مرحله از طرز تهیه خمیر تارت این است که تمام مواد یعنی آرد، پورد قند، کره، پودر بادام، وانیل و کره را به جز تخم مرغ داخل میکسر بریزید و هم بزنید تا یکدست گردد. سپس تخم مرغ را به مواد اضافه نموده و هم بزنید تا خمیر جمع گردد. بعد از آماده شدن خمیر آن را روی یک صفحه پلاستیکی ورز دهید و به صورت یک دیسک درآورده با پلاستیک رویش را بپوشانید و یک ساعت به آن استراحت دهید.

2. قالب زدن و پخت خمیر تارت

حالا در این مرحله از طرز تهیه خمیر تارت نوبت آن رسیده که خمیر تارت را که خوب استراحت نموده و تقریبا پف نموده است را با وردنه به صورت دایره شکل دهید و درون قالبی که از قبل در فریزر بوده تا خنک گردد، قرار دهید. فقط دقت داشته باشید که همه قسمت های قالب را با خمیر پر کنید و بعد قالب را در دمای پخت 170 درجه و به مدت 13 دقیقه داخل فر قرار دهید تا خمیر تارت خوب بپزد. این خمیر را می توانید برای انواع تارت میوه ای و شکلاتی بهره ببرید. طرز تهیه تارت میوه ای را می توانید در کتاب کاله بخوانید.

نکات مهم:

ضخامت خمیر تارت باید سه میلی متر باشد.

روی سطح خمیر را با چنگال سوراخ بزنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه خمیر تارت برای تهیه انواع کیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خمیر تارت برای تهیه انواع کیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید