فعالیت 270 پژوهش سرای دانش آموزی در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش وبلاگ عکس 94، توسعه فعالیت های باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی از اهدافی است که به فرهنگ سازی و ترویج مفاهیم این حوزه در کشور یاری می نماید.

فعالیت 270 پژوهش سرای دانش آموزی در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ عکس 94، توسعه فعالیت های باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی از اهدافی است که به فرهنگ سازی و ترویج مفاهیم این حوزه در کشور یاری می نماید. بر همین اساس، ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از فعالیت های باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی اقدام به جذب و شروع همکاری با بیش از 270 پژوهش سرا نموده است.

به همین دلیل نیز این ستاد همکاری های خود را با 830 مدرسه و 460 مربی پژوهشی شروع و بسته های ترویجی و آموزشی ویژه برای مدارس طراحی نموده است تا دانش آموزان از پایه ای ترین دوران آموزش خود به این عرصه ورود نمایند و با مفاهیم مرتبط با آن آشنا شوند.

از دیگر کوشش های اجرا شده در این زمینه عضویت مستقیم 4 هزار و 300 و جذب 7 هزار دانش آموز به صورت گروهی در باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی است. همه این اقدامات سعی دارد تا دانش آموزان را با صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی مرتبط کند تا این علم کاربردی و کهن در کشور به نسل تازه منتقل گردد. این کار به احیای مجدد صنعت گیاهان دارویی در کشور منجر خواهد شد.

حمایت از ایجاد و توسعه خانه خلاق دانش آموزی گل باغ سبز زندگی اردوگاه شهید باهنر تهران نیز طرح دیگری است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عملیاتی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فعالیت 270 پژوهش سرای دانش آموزی در حوزه گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 270 پژوهش سرای دانش آموزی در حوزه گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید