فهرست کامل وسایل مورد احتیاج سفر با ماشین شخصی که از قلم نیاندازید

به گزارش وبلاگ عکس 94، پیش از اینکه به دل جاده بزنید، مطمئن شوید وسایل مورد احتیاج سفر با ماشین شخصی را برای تفریحی آرام و بدون استرس همراه خود دارید. از وسایل راحتی مانند بالش و پتو گرفته تا لوازم ضروری ایمنی مانند جعبه یاری های اولیه را در چک فهرست لوازم سفر خود داشته باشید. فرقی نمی کند برای چند روز یا دو هفته به سفر جاده ای می روید، برای داشتن سفری راحت و لذت بخش این وسایل را که به راحتی در چمدان جای می گیرند، همراه خود بردارید.

فهرست کامل وسایل مورد احتیاج سفر با ماشین شخصی که از قلم نیاندازید

سفر با ماشین شخصی می تواند تجربه ای لذت بخش و خاطره انگیز باشد؛ اما برای اینکه این مسافرتی بدون دردسر و مشکل داشته باشید، ضروری است تا قبل از سفر لوازم ضروری را تهیه و آماده کنید. در این مقاله، به آنالیز فهرست کاملی از لوازم ضروری برای سفر با ماشین شخصی خواهیم پرداخت.

1. مدارک بیمه و شناسایی برای مواقع ضروری در سفر

اگرچه گواهینامه و مدارک ماشین از ضروری ترین موارد چک فهرست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی هستند، اما مطمئن شوید که یک نسخه از مدرک بیمه خود نیز دارید. بعلاوه مدارک شخصی خود را به طور کامل همراه داشته باشید تا در صورت نیاز آن ها را ارائه دهید.

2. ساک دستی و کیسه پلاستیکی

ساک های دستی یکی از آن چیزهایی هستند که در سفر جاده ای همواره به تعداد زیادی لازم می شوند. کیسه های پلاستیکی یا ساک دستی برای نگهداری چکمه های کثیف، سالم نگه داشتن میان وعده های سفر، خرید مواد غذایی و بسته بندی پتو و سایر لوازم بسیار استفاده می شوند؛ در نتیجه آوردن ساک دستی خالی به علت کاربردهای فراوان آن، یک گزینه عالی برای فهرست لوازم سفر جاده ای شما است. پس قبل از رفتن به مسافرت در خرید ساک سفری تردید نکنید و آن را بین وسایل ضروری خود داشته باشید.

3. تجهیزات یاریی ماشین از وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی

برای یک سفر ایمن و بدون دردسر با ماشین، داشتن تجهیزات و ابزار مناسب در چک فهرست سفر بسیار مهم است. این لوازم نه تنها می توانند در مواقع اضطراری یاری نماینده باشند، بلکه باعث می شوند که شما برای هر چالشی در طول سفر آماده باشید. در اینجا فهرستی از ابزار و تجهیزات خودرویی مخصوص سفر را معرفی می کنیم:

  • جک و آچار
  • چراغ قوه، باتری های اضافی و فندک
  • پمپ باد دستی یا برقی
  • کیت ابزار خودرو شامل آچارها، پیچ گوشتی ها و سایر ابزارهای پایه
  • مایعات و افزودنی های خودرو شامل روغن موتور، مایع ترمز، ضد یخ و شیشه شوی
  • کاور یا پوشش برای حفاظت در برابر سرما یا باران در زمان اضطراری

4. زیرانداز و چادر از وسایل مورد نیاز سفر خانوادگی با ماشین شخصی

چادر مسافرتی و زیرانداز برای سفر با ماشین از جمله وسایل مهمی هستند که سفر را راحت تر می نمایند. استفاده از زیرانداز مناسب می تواند در موقعیت های مختلفی مانند استراحت در طبیعت و ناهارخوری در بیرون از خودرو مفید باشد. از قلم نیاندازید که هنگام خرید زیرانداز سفری به جنس و حجم مناسب آن برای ماشین دقت کنید.

  • آنالیز تخت سفری مدل 01؛ تاشو و همراه با کیف حمل

5. خوراکی های میان وعده

خوراکی، مهم ترین گزینه در چک فهرست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی هستند. هیچ کس نمی خواهد هنگام سفر با ماشین گرسنه باشد. به خصوص اگر می خواهید در سفر هزینه خود را کنترل کنید، حتما خوراکی های میان وعده متنوعی در فهرست وسایل سفر جاده ای خود داشته باشید. سعی کنید ترکیبی از غذاهای سالم مانند هویج، سیب، آجیل و بیسکویت های نمکی را همراه خود بردارید. بعلاوه می توانید مقداری خوراکی های شیرین و شور و کمی تنقلات مثل چیپس و پفک نیز در سبد خود قرار دهید.

پیشنهاد می کنیم حتما آدامس و قهوه برای رانندگی طولانی، همراه خود داشته باشید. تحقیقات نشان داده است که جویدن آدامس می تواند به شما در تمرکز روی کاری یاری کند. بعلاوه بطری آب را حتما پر نموده و همراه خود آب کافی برای نوشیدن داشته باشید. بهتر است چند بطری بزرگ آب را هم بسته بندی کنید تا در صورت نیاز از آن ها برای آشپزی و شست وشو بهره ببرید.

6. جعبه یاری های اولیه

همواره هنگام رفتن به سفر جاده ای، برداشتن مقداری باند و پماد آنتی بیوتیک ایده خوبی است. جعبه های یاری های اولیه خوبی، مخصوص سفر وجود دارند که می توانید آن ها را تهیه کنید. در صورت نداشتن جعبه مخصوص سفر، می توانید جعبه یاری های اولیه خانگی خود را آنالیز نموده و وسایل ضروری را بردارید. در ادامه فهرست لوازم ضروری یاری های اولیه سفر جاده ای برای شما آورده ایم:

  • باند / گاز
  • چسب زخم
  • پماد آنتی بیوتیک (بریدگی و خراشیدگی)
  • قرص مسکن
  • چسب زخم ضدآب و پد الکلی
  • قیچی و موچین

7. لوازم آرایشی و بهداشتی ضروری برای سفر

لوازم آرایشی و بهداشتی در سفرها اهمیت زیادی دارند چون مستقیما با سلامتی، بهداشت فردی و حفظ روحیه خوب در طول سفر در ارتباط هستند. هنگام بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی برای سفر، بهتر است از بسته بندی های کوچک و سفری بهره ببرید تا فضای کمتری اشغال گردد. بعلاوه، استفاده از کیسه های ضد نشت می تواند از ریختن مایعات در داخل چمدان جلوگیری کند. در ادامه چند نمونه از لوازم آرایشی و بهداشتی ضروری که در طور سفر باید داشته باشید را نام می بریم:

  • کرم ضد آفتاب
  • ضدعفونی نماینده دست
  • کرم مرطوب نماینده یا لوسیون
  • دستمال مرطوب
  • مسواک و خمیردندان
  • صابون و شامپو
  • حوله و ژیلت
  • شانه و برس
  • عطر و اسپری خوشبونماینده و دئودورانت
  • بالم لب
  • پد آرایشی، ریمل، خط چشم، رژ لب و کرم پودر برای خانم ها

8. عینک آفتابی

رانندگی به سمت غروب آفتاب ممکن است زیبا به نظر برسد، اما نه زمانی که برای ساعت ها مستقیما به نورهای شدید خیره شده باشید. هنگام رانندگی در جاده، خورشید تمایل دارد به آزاردهنده ترین و ناخوشایندترین شکل ممکن به چشمان شما بتابد. عینک آفتابی به خصوص، جزو پراهمیت ترین ابزار در فهرست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی به جنوب محسوب می گردد.

9. لباس و کفش مناسب برای مسافرت با خودروی شخصی

از قلم نیاندازید که به مقدار کافی لباس در فهرست وسایل سفر جاده ای خود داشته باشید. با توجه به تعداد روزهایی که سفر خواهید رفت لباس بردارید. توصیه می کنیم در هر سفر، حداکثر 3 جفت کفش، به تعداد کافی جوراب و لباس زیر بیشتری نسبت به نیازتان همراه خود بردارید. بعلاوه اگر در فصل گرم یا منطقه های گرمسیر سفر می کنید، یک کلاه مناسب همراه داشته باشید. حتما آب وهوای مقصد خود را آنالیز کنید و بر اساس آن کفش و لباس خود را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم حتما یک دمپایی راحتی همراه خود داشته باشید. اگر می خواهید در سفرهای طولانی، راحت باشید، دمپایی یکی از مهم ترین وسیله ها در فهرست وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی به شمال است.

10. نقشه های کاغذی و برنامه های سفر جاده ای

امروزه اپلیکیشن های مسیریاب کار را برای همه در سفر راحت نموده اند. اما همواره نمی توانید به گوگل مپ و این اپلیکیشن ها اعتماد کنید، مخصوصا زمانی که در منطقه ها روستایی رانندگی می کنید. شاید هنگام سفر و رانندگی در بعضی جاده ها به طور مداوم اینترنت نداشته باشید تا از نقشه های آنلاین بهره ببرید. مطمئن شوید که یک نقشه کاغذی خوب همراه خود داشته باشید تا حتی بدون استفاده از گوشی هوشمند هم بتوانید مسیر درست را پیدا کنید.

11. دستمال کاغذی و دستمال مرطوب

اگر حداقل با دو نفر سفر می کنید، احتمالا یکی از شما (در همان ساعت اول) در طول سفر جاده ای به دستمال نیاز پیدا خواهید کرد. دستمال مرطوب، گزینه ای عالی برای تمیز نگه داشتن ماشین و سرنشینان آن است. حین سفر با ماشین به خصوص اگر میان وعده های نمکی یا ساندویچی داشته باشید، شما به مقدار زیادی دستمال نیاز دارید. دستمال های مرطوب ضدعفونی نماینده برترین گزینه هستند.

12. بالش و پتو از وسایل مورد نیاز سفر به شمال با ماشین شخصی

وقتی فهرست وسایل سفر جاده ای خود را تهیه می کنید، حتما یک بالش بردارید. یک بالش همواره برای زمانی که نوبت رانندگی شما نیست یا مواقعی که می خواهید در توقفگاه های بین راهی به استراحت کنید، به کار شما خواهد آمد. بسته به مقدار فضایی که دارید، می توانید یک بالش بزرگ یا یک بالش مسافرتی را انتخاب کنید. بعلاوه هیچ سفر جاده ای بدون یک پتوی نرم و راحت کامل نمی گردد. برای سرنشینان عقب باشند و یاری راننده که می خواهند چرت بزنند، یک پتو حس خوبی به فضا می دهد. از طرفی چه مقصد شما سرد باشد و چه فضای داخل ماشین برایش شما خنک به نظر برسد، یک پتو در سفرهای طولانی به شما احساس راحتی می دهد.

13. لوازم الکترونیکی ضروری مخصوص سفر با ماشین

هنگام سفر با ماشین، داشتن لوازم الکترونیکی مناسب سفر را ایمن تر، راحت تر و لذت بخش تر می نماید. در اینجا فهرستی از لوازم الکترونیکی کاربردی و ضروری برای سفر با ماشین ارائه شده است:

  • شارژر تلفن همراه: این یک ضرورت واضح است، اما مهم است که شارژری داشته باشید که با درگاه برق ماشین شما سازگار باشد.
  • پایه تلفن همراه: پایه تلفن همراه می تواند برای مسیریابی یا استفاده راحت از تلفن همراهتان آزاد مفید باشد.
  • پاوربانک: پاوربانک برای شارژ تلفن همراه یا سایر دستگاه هایتان در مواقعی که به برق دسترسی ندارید، بسیار کاربردی است.
  • سیستم صوتی و ویدیویی قابل حمل: برای تفریح در طول سفر، به خصوص اگر با بچه ها سفر می کنید، داشتن اسپیکرهای قابل حمل یا دستگاه های پخش دیجیتال مثل تبلت می تواند مفید باشد.
  • شارژر فندکی خودرو: این شارژرها به شما امکان می دهند که دستگاه های الکترونیکی خود را به وسیله درگاه فندک خودرو شارژ کنید.
  • کابل های اضافی داشتن کابل های اضافی برای شارژ یا اتصال دستگاه های مختلف می تواند در مواقعی که کابل اصلی خراب یا گم شده باشد، ضروری باشد.

این وسایل فقط بعضی از لوازم الکترونیکی ضروری هستند که می توانید در سفر جاده ای خود داشته باشید. با توجه به نیازها و علایق خود، ممکن است بخواهید لوازم الکترونیکی دیگری را نیز به این فهرست اضافه کنید.

14. پول نقد برای مواقع ضروری در سفر

حتی در این دوران، هنوز مکان هایی وجود دارند که فقط با پول نقد کار می نمایند که جالب است و به ماجراجویی سفر جاده ای اضافه می نماید؛ بنابراین بهتر است مقداری پول نقد داشته باشید تا در مواقع ضروری از آن بهره ببرید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی جامع یک فهرست از وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی پرداختیم. قبل از سفر، حتما شرایط آب وهوا را آنالیز کنید و لباس مناسب با خود ببرید. به مقدار کافی آب و غذا به همراه داشته باشید، به خصوص اگر قصد دارید به منطقه ها دورافتاده سفر کنید. در نهایت از سالم بودن خودروی خود مطمئن شوید و قبل از سفر آن را حتما سرویس کنید. با تهیه و آماده سازی لوازم ضروری، می توانید از سفر با ماشین شخصی خود لذت ببرید و خاطرات خوشی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

منابع: themandagies, morethanjustparks

منبع: دیجیکالا مگ

به "فهرست کامل وسایل مورد احتیاج سفر با ماشین شخصی که از قلم نیاندازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست کامل وسایل مورد احتیاج سفر با ماشین شخصی که از قلم نیاندازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید