اندازه خواب لازم برای بچه ها چقدر است؟

به گزارش وبلاگ عکس 94، به فرزند خود آموزش دهیم تا خواب لازم و مورد احتیاج خود را داشته باشند

سال جاری، برنامه های بازگشت به مدرسه، بچه ها را تشویق به بازگشت ایمن به یادگیری حضوری و تمام وقت می نماید تا از رفاه روانی و تحصیلی بچه ها حمایت کند. هر چقدر هم وسوسه انگیز باشد که اجازه دهید برنامه خواب تابستانی ثابت بماند، اما مهم است که بچه ها یک برنامه منظم داشته باشند - و در ساعات تاریک بخوابند و در ساعات روشن بیدار باشند، چرا که بدن ما در این شرایط به برترین نحو کار می نماید. این در خصوص خانواده هایی که در خانه درس می خوانند نیز صادق است: حتی زمانی که سفر به مدرسه، فقط یک پیاده روی به سمت میز آشپزخانه است و کودک در این شرایط می تواند خواب بیشتری نسبت به کسانی که باید برای رفتن به مدرسه سوار اتوبوس شوند داشته باشد، باز هم هیچ کودکی نباید تمام صبح را در رختخواب بگذراند.

اندازه خواب لازم برای بچه ها چقدر است؟

خواب برای همه ما بسیار مهم است و این به ویژه در خصوص بچه ها لازم است. بدون خواب کافی و با کیفیت، بچه ها به احتمال زیاد به مسائل سلامتی و رفتاری - و مشکل در یادگیری مبتلا می شوند.

در اینجا چند راه حل ساده وجود دارد که می توانید برای یاری به خواب کافی و مورد احتیاج کودک خود انجام دهید.

یک برنامه منظم داشته باشید

بدن ما زمانی برترین عملکرد را دارد که هر روز تقریباً در ساعت مشخصی به رختخواب می رویم و در ساعت مشخصی از خواب بیدار می شویم.

  • بچه ها و نوجوانان به 8 تا 10 ساعت خواب احتیاج دارند. از زمانی که کودک شما باید صبح از خواب بیدار گردد، 10 ساعت به عقب شمارش کنید. این تقریباً زمانی است که آنها برای آماده شدن به خواب احتیاج دارند (برای بچه ها کوچکتر، 11 ساعت به عقب بشمارید).
  • به عنوان مثال، اگر نوجوان شما باید ساعت 7 بیدار گردد، باید تا ساعت 9 برای رختخواب آماده گردد و تا ساعت 10 در رختخواب باشد (زیرا بیشتر ما در لحظه ای که سرمان به بالش برخورد می نماید به خواب نمی رویم). یک کودک کوچکتر باید از حدود 8 آغاز به آماده شدن (حمام کردن و غیره) کند.
  • بدانید که نوجوانان از نظر بیولوژیکی برنامه ریزی شده اند که دیرتر به خواب بروند و دیرتر از خواب بیدار شوند و طبیعتاً دیرتر وقت خواب خواهند داشت. متأسفانه، بیشتر مدارس با این شرایط سازگار نیستند، بنابراین شما اغلب بر ضد بیولوژیک عمل می کنید.
  • در حالی که مسئله ای ندارد در آخر هفته ها کمی دیرتر بیدار بمانید، اجازه ندهید زمان خواب بیش از یک ساعت یا بیشتر تغییر کند.

قبل از خواب صفحه نمایش را خاموش کنید

نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش می تواند ما را بیدار نگه دارد.

  • بهتر است دو ساعت قبل از اینکه بخواهید فرزندتان بخوابد، صفحه نمایشگر خاموش باشد. از زمانی که آنها آغاز به آماده شدن برای رختخواب می نمایند، به عنوان زمانی که صفحه نمایشگر خاموش می گردد بهره ببرید.
  • تنها راه واقعی برای رسیدن به این هدف این است که همه وسایل اعم از گوشی، تبلت، پلی استیشن و … را از اتاق خواب خارج کنید. (تنها راه همین است)
  • نوجوانان در این مورد با شما مبارزه خواهند کرد. اگر می توانید، محکم باشید (و اگر می گویند برای بیدار شدن به گوشی خود احتیاج دارند، یک ساعت زنگ دار برای آنها خریداری کنید). حداقل مطمئن شوید که گوشی در طول شب خاموش یا روی حالت پرواز باشد.

محیطی داشته باشید که برای خوابیدن مناسب باشد

محیطی ساکت و آرام فراهم کنید. اگر در حال تماشای تلویزیون هستید، صدا را کم کنید و به طور کلی سعی کنید بعد از خواب بچه ها سر و صدای زیادی ایجاد نکنید.

  • یک دستگاه نویز سفید (دستگاهی که صداهای آرامش بخش فراوری می نماید و باعث خواب بهتر مستمع می گردد، که در بسیاری از موارد شبیه به آبشار تند یا باد در میان درختان و سایر صداهای آرام یا طبیعت مانند است.) یا یک پنکه (یا تهویه مطبوع اگر جایی گرم زندگی می کنید) را در نظر بگیرید. بعلاوه برای آن دسته از نوجوانانی که گوشی های خود را رها نمی نمایند، برنامه های نویز سفید (White noise) وجود دارد.
  • پرده های اتاق تاریک می توانند برای بچه های که تمایل دارند با اولین نور صبحگاهی از خواب بیدار شوند، تفاوت ایجاد کند - یا اگر بیرون کاملاً تاریک نباشد نمی توانند بخوابند.

بدانید که چگونه عوامل دیگر بر خواب تأثیر می گذارند

  • نوجوانان پرمشغله اغلب در انجام به موقع همه کارها برای داشتن خواب کافی مشکل دارند. با نوجوان خود در خصوص برنامه روزانه او صحبت کنید و در پی راه هایی باشید که به او یاری کند چشمانش را ببندد، مانند انجام تکالیف در طول روز مدرسه، یا محدود کردن بازی های ویدیویی یا سایر فعالیت هایی که در زمان انجام تکالیف انجام می گردد. خواب باید در اولویت باشد.
  • کافئین را محدود کنید. بهتر است از اواسط بعد از ظهر به بعد اصلا مصرف نکنید.
  • چرت زدن را محدود کنید! برای یک فرزند بزرگتر، چرت زدن ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، اما می تواند در خواب شبانه اختلال ایجاد کند. چرت زدن در دوران پیش دبستانی مسئله ای ندارد.
  • مطمئن شوید که کودک شما ورزش می نماید. این نه تنها برای سلامتی آنها مهم است، بلکه به خواب آنها نیز یاری می نماید.
  • قبل از خواب برنامه های آرام بخش داشته باشید (نه ورزش!)
منبع: فوت و فن / health.harvard.edu

به "اندازه خواب لازم برای بچه ها چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه خواب لازم برای بچه ها چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید